Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ TRUCKS: Zelektryfikowane dostawy do fabryki w Wörth

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Zelektryfikowane dostawy do fabryki w Wörth

    25 listopada, 2022
    Aktualności, Elektromobilność, Samochody ciężarowe, Serwis

    We własnym łańcuchu dostaw Mercedes-Benz Trucks wykorzystuje elektryczne samochody ciężarowe, co jest kolejnym dowodem na praktyczność i wszechstronność ciężarówek z napędem elektrycznym.

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Zelektryfikowane dostawy do fabryki w Wörth
    • Całościowe rozwiązanie transportowe
    • 50 zakładowych terminali
    • Seryjne ciągniki eActros 300

    Mercedes-Benz Trucks przyspiesza transformację branży transportowej w kierunku zastosowania napędów o neutralnym bilansie CO2, stawiając przy tym na elektryczne ciężarówki także we własnym łańcuchu dostaw. Dostawy do największej fabryki ciężarówek Mercedes-Benz Trucks, czyli tzw. logistyka zaopatrzenia (inbound), mają zostać zelektryfikowane do końca roku 2026 w ponad 50 procentach, a intencją producenta jest osiągnięcie do tego czasu nawet ich 100-procentowej elektryfikacji. W ten sposób znaczna część bezpośredniego łańcucha dostaw może stać się neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.

    Wraz z usługodawcami logistycznymi i spedytorami, na co dzień zaopatrującymi największą fabrykę samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks, przedsiębiorstwo pracuje nad sukcesywnym włączaniem do ich flot ciężarówek z napędem elektrycznym.

    Po udanym rozpoczęciu produkcji seryjnej pojazdu Mercedes-Benz eActros w 2021 r., poprzedzonym przeprowadzonymi w ostatnich latach szeroko zakrojonymi testami w praktycznej eksploatacji u klientów, Mercedes-Benz Trucks dostarcza tym samym kolejnych dowodów na praktyczną użyteczność elektrycznych samochodów ciężarowych w branży transportowej z jej różnorodnymi wymaganiami. Plan działań obejmuje także stworzenie w Wörth zakładowej infrastruktury ładowania, dostępnej zarówno dla dostawców, jak i własnych pojazdów firmy.

    Do udziału w fazie pilotażowej, której rozpoczęcie planowane jest na 2023 r., przystąpi kilku przewoźników. Już w ciągu przyszłego roku pierwsze transporty dostawcze do fabryki Mercedes-Benz w Wörth mają być realizowane w pełni elektrycznie. W fazie pilotażowej wykorzystywane będą m.in. zasilane elektrycznie ciągniki siodłowe Mercedes-Benz eActros 300, a na dalszym etapie także ciężarówki eActros LongHaul. W ten sposób, we własnych operacjach transportowych Mercedes-Benz Trucks dowodzi szerokiego zakresu zastosowań obu modeli elektrycznych ciężarówek w rzeczywistej eksploatacji.

    Całościowe rozwiązanie transportowe

    Elektromobilność w branży transportowej jest obecna już dziś w wielu obszarach zastosowań – mówi Karin Rådström, dyrektor generalna Mercedes-Benz Trucks. – Chcemy dynamicznie stymulować transformację naszej branży, dlatego działamy na wszystkich poziomach, także wykraczając poza sam pojazd i usługi mu towarzyszące. Intensywnie pracujemy nad elektryfikacją własnych, bezpośrednich łańcuchów dostaw i dostrzegamy tu zarówno ogromny potencjał, jak i wielkie zainteresowanie naszych partnerów, którym udzielamy szerokiego wsparcia na tej drodze.

    Głównym założeniem koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie transportu dalekobieżnego realizowanego z wykorzystaniem pojazdów akumulatorowo-elektrycznych jest zaoferowanie klientom całościowego rozwiązania transportowego, obejmującego technikę motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi.

    Aby wspólnie ze spedytorami wypracować odpowiednio ukierunkowany system bezemisyjnej logistyki dostaw do zakładu w Wörth, w pierwszej kolejności przeprowadza się indywidualną analizę dotychczasowych tras. Dostarcza ona informacji o czasie jazdy i odległości między punktami dostaw, opcjach ładowania oraz indywidualnym zasięgu. Ponadto spedytorzy otrzymują wsparcie w integracji elektrycznych ciężarówek w swoich flotach oraz reorganizacji swoich centrów logistycznych, w tym doradztwo w zakresie utworzenia odpowiedniej wewnętrznej infrastruktury ładowania. Kolejnym planowanym etapem jest rozszerzenie tego sposobu postępowania na pozostałe zakłady w sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks.

    50 zakładowych terminali

    Integralnym elementem tworzonego przez Mercedes-Benz Trucks systemu logistyki zaopatrzenia z bezemisyjnym transportem dostawczym będzie również stworzenie w fabryce w Wörth zakładowej infrastruktury ładowania. W kluczowych dla dostaw miejscach zakładu w Wörth, w bezpośrednim sąsiedztwie instalacji produkcyjnych, zaplanowano zlokalizowanie ok. 50 terminali ładujących, w tym również stacji megawatowych – do ładowania akumulatorów z dużą mocą.

    Części wykorzystywane w produkcji są dostarczane na linię montażową w systemie just-in-time. Docelowo czas rozładunku ciężarówki elektrycznej ma być wykorzystywany na ładowanie akumulatorów pojazdu. W idealnym przypadku nie będzie więc konieczne planowanie dodatkowego czasu postoju i po dostawie części pojazd będzie mógł natychmiast wyruszać w dalszą trasę. Analizuje się ponadto możliwość połączenia strumieni dostaw sieci transportowej w nowym centrum konsolidacyjnym, zlokalizowanym w pobliżu zakładu, a tym samym ich optymalizacji.

    Seryjne ciągniki eActros 300

    eActros LongHaul, ważny dla segmentu transportu dalekobieżnego, ma być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 r. Będzie uzyskiwał zasięg około 500 km na jednym ładowaniu akumulatora i umożliwi ładowanie z wysoką mocą – tzw. ładowanie megawatowe. Na przyszły rok przewidziano rozpoczęcie produkcji seryjnej również niedawno zaprezentowanego modelu Mercedes-Benz eActros 300 w wariancie ciągnika siodłowego, przeznaczonego do elastycznej eksploatacji w ciężkim transporcie dystrybucyjnym. Już w 2030 r. pojazdy użytkowe neutralne w trakcie jazdy pod względem emisji CO2 mają stanowić nawet 60% wolumenu sprzedażowego Daimler Truck na rynkach UE30.

    Daimler Truck uczestniczy w projekcie „Ładowanie z wysoką mocą pojazdów w ciężarowym transporcie dalekobieżnym” (HoLa). Celem tego projektu, realizowanego pod patronatem VDA, jest zaprojektowanie, budowa i eksploatacja wybranej infrastruktury ładowania o wysokiej mocy dla akumulatorowo-elektrycznych pojazdów eksploatowanych w ciężarowym transporcie dalekobieżnym. W czterech lokalizacjach w Niemczech powstaną po dwa punkty ładowania z systemem ładowania megawatowego MCS (Megawatt Charging System), które zostaną przetestowane w warunkach rzeczywistej eksploatacji. W projekt zaangażowani są również inni partnerzy konsorcyjni z sektora przemysłowego i naukowego.

    (s)
    Fot. Daimler Truck

    Tagi : Mercedes-Benz Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone