Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ TRUCKS: W ramach „Shaping the Now & Next 2021” firma prezentuje rozwiązania służące rozwojowi ekonomicznego transportu drogowego o neutralnej emisji CO2

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: W ramach „Shaping the Now & Next 2021” firma prezentuje rozwiązania służące rozwojowi ekonomicznego transportu drogowego o neutralnej emisji CO2

    27 września, 2021
    Aktualności, Ekologia

    W obliczu transformacji energetycznej w drogowym transporcie towarowym, bardziej niż kiedykolwiek przedtem pojawia się w przedsiębiorstwach transportowych kwestia wyboru optymalnej techniki napędowej, odpowiadającej wymaganiom tych firm. Czy ma to być wciąż klasyczny samochód ciężarowy z silnikiem wysokoprężnym? A może już w pełni elektryczna ciężarówka? Taka decyzja powinna być dobrze przemyślana i przekalkulowana na cały okres użytkowania pojazdu.

    MERCEDES-BENZ TRUCKS, W ramach „Shaping the Now & Next 2021” firma prezentuje rozwiązania służące rozwojowi ekonomicznego transportu drogowego o neutralnej emisji CO2, Ciężarówki i Logistyka

    Inwestycja w samochód ciężarowy musi się przecież w końcu zwrócić. Dlatego tym ważniejsze jest, aby mieć u boku partnera – producenta, który tak jak Mercedes-Benz Trucks aktywnie towarzyszy przemianom w dziedzinie techniki napędowej i oferuje wysokowydajne pojazdy do każdego zastosowania.

    Ale to nie wszystko. Bowiem zmiany w zakresie techniki napędowej wiążą się z licznymi wyzwaniami, na przykład w odniesieniu do integracji floty, infrastruktury ładowania czy przyłączenia do sieci. Również w tej sferze Mercedes-Benz Trucks postrzega siebie jako partnera, który aktywnie wspiera operatorów flot – oferuje usługi i rozwiązania wykraczające poza same pojazdy oraz zapewniające klientom jak największe korzyści w ich codziennej eksploatacji na drodze. W tym celu Mercedes-Benz Trucks prowadzi ścisły dialog z klientami, aby dokładnie poznać ich potrzeby. Podczas wydarzenia medialnego „Shaping the Now and Next 2021” Mercedes-Benz Trucks przedstawił aktualne i przyszłe koncepcje pojazdów oraz usługi i rozwiązania, dzięki którym firma generuje wysoką wartość dodaną dla swoich klientów.

    Swymi produktami, rozwiązaniami technicznymi i usługami Mercedes-Benz Trucks potwierdza dążenie do zapewnienia firmom transportowym samochodów ciężarowych optymalnie odpowiadających im potrzebom, zarówno tych z napędem konwencjonalnym, jak i zelektryfikowanym.

    Podczas gdy Actros F zaprojektowany został z myślą o użytkownikach wymagających ekonomiczności i funkcjonalności, Actros L wyznacza nowe wzorce w segmencie premium samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego.

    Po eActrosie do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, którego produkcja seryjna rozpocznie się w Wörth w październiku 2021 r., w drugiej połowie roku 2022 pojawi się eEconic do zastosowań komunalnych. Na 2024 r. planowane jest rozpoczęcie produkcji seryjnej eActrosa LongHaul o zasięgu ok. 500 kilometrów, a na 2027 r. pojazdu GenH2 Truck napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi, o zasięgu co najmniej 1000 kilometrów – oba mają zapewnić neutralność lokalnej emisji CO2 także w drogowym transporcie dalekobieżnym.

    Mercedes-Benz Trucks włącza się w realizację uzgodnień Porozumienia Paryskiego w sprawie ochrony klimatu i zamierza do 2039 r. całkowicie przestawić swoje europejskie portfolio ciężarówek na pojazdy z napędem elektrycznym.

    Kompleksowe doradztwo i strategiczne umowy partnerskie w kwestiach związanych z integracją floty, infrastrukturą ładowania, czy przyłączeniem do sieci zwiększają ekonomiczność eksploatacji samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

    Do optymalizacji kosztów całkowitych przyczyniają się usługi dostosowane do potrzeb klientów i cyfrowe rozwiązania służące ekonomicznej eksploatacji floty.

    Dzięki najnowocześniejszym systemom asystującym, np. asystentowi hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych, asystentowi martwego pola z aktywną funkcją hamowania czy Active Drive Assist do jazdy częściowo zautomatyzowanej, Mercedes-Benz Trucks konsekwentnie realizuje swoją wizję maksymalnie bezwypadkowej jazdy.

    (s)
    Fot. Mercedes-Benz

    Tagi : Mercedes-Benz Trucks, neutralna emisja
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone