MERCEDES-BENZ TRUCKS: W ramach „Shaping the Now & Next 2021” firma prezentuje rozwiązania służące rozwojowi ekonomicznego transportu drogowego o neutralnej emisji CO2
W obliczu transformacji energetycznej w drogowym transporcie towarowym, bardziej niż kiedykolwiek przedtem pojawia się w przedsiębiorstwach transportowych kwestia wyboru optymalnej techniki napędowej, odpowiadającej wymaganiom tych firm. Czy ma to być wciąż klasyczny samochód ciężarowy z silnikiem wysokoprężnym? A może już w pełni elektryczna ciężarówka? Taka decyzja powinna być dobrze przemyślana i przekalkulowana na cały okres użytkowania pojazdu.

Inwestycja w samochód ciężarowy musi się przecież w końcu zwrócić. Dlatego tym ważniejsze jest, aby mieć u boku partnera – producenta, który tak jak Mercedes-Benz Trucks aktywnie towarzyszy przemianom w dziedzinie techniki napędowej i oferuje wysokowydajne pojazdy do każdego zastosowania.
Ale to nie wszystko. Bowiem zmiany w zakresie techniki napędowej wiążą się z licznymi wyzwaniami, na przykład w odniesieniu do integracji floty, infrastruktury ładowania czy przyłączenia do sieci. Również w tej sferze Mercedes-Benz Trucks postrzega siebie jako partnera, który aktywnie wspiera operatorów flot – oferuje usługi i rozwiązania wykraczające poza same pojazdy oraz zapewniające klientom jak największe korzyści w ich codziennej eksploatacji na drodze. W tym celu Mercedes-Benz Trucks prowadzi ścisły dialog z klientami, aby dokładnie poznać ich potrzeby. Podczas wydarzenia medialnego „Shaping the Now and Next 2021” Mercedes-Benz Trucks przedstawił aktualne i przyszłe koncepcje pojazdów oraz usługi i rozwiązania, dzięki którym firma generuje wysoką wartość dodaną dla swoich klientów.
Swymi produktami, rozwiązaniami technicznymi i usługami Mercedes-Benz Trucks potwierdza dążenie do zapewnienia firmom transportowym samochodów ciężarowych optymalnie odpowiadających im potrzebom, zarówno tych z napędem konwencjonalnym, jak i zelektryfikowanym.
Podczas gdy Actros F zaprojektowany został z myślą o użytkownikach wymagających ekonomiczności i funkcjonalności, Actros L wyznacza nowe wzorce w segmencie premium samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego.
Po eActrosie do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, którego produkcja seryjna rozpocznie się w Wörth w październiku 2021 r., w drugiej połowie roku 2022 pojawi się eEconic do zastosowań komunalnych. Na 2024 r. planowane jest rozpoczęcie produkcji seryjnej eActrosa LongHaul o zasięgu ok. 500 kilometrów, a na 2027 r. pojazdu GenH2 Truck napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi, o zasięgu co najmniej 1000 kilometrów – oba mają zapewnić neutralność lokalnej emisji CO2 także w drogowym transporcie dalekobieżnym.
Mercedes-Benz Trucks włącza się w realizację uzgodnień Porozumienia Paryskiego w sprawie ochrony klimatu i zamierza do 2039 r. całkowicie przestawić swoje europejskie portfolio ciężarówek na pojazdy z napędem elektrycznym.
Kompleksowe doradztwo i strategiczne umowy partnerskie w kwestiach związanych z integracją floty, infrastrukturą ładowania, czy przyłączeniem do sieci zwiększają ekonomiczność eksploatacji samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.
Do optymalizacji kosztów całkowitych przyczyniają się usługi dostosowane do potrzeb klientów i cyfrowe rozwiązania służące ekonomicznej eksploatacji floty.
Dzięki najnowocześniejszym systemom asystującym, np. asystentowi hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych, asystentowi martwego pola z aktywną funkcją hamowania czy Active Drive Assist do jazdy częściowo zautomatyzowanej, Mercedes-Benz Trucks konsekwentnie realizuje swoją wizję maksymalnie bezwypadkowej jazdy.
(s)
Fot. Mercedes-Benz