ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne
Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]
Mercedes-Benz Trucks z powodzeniem zakończył swój przejazd eActrosami po Europie. Trzy elektryczne samochody ciężarowe pokonały ponad 5000 kilometrów na drogach Niemiec, Austrii, Włoch, Holandii i Belgii, a następnie powróciły do zakładu w Wörth am Rhein.
Dział sprzedaży Mercedes-Benz Trucks zorganizował 14 imprez dla klientów z udziałem łącznie ponad tysiąca gości i 1250 jazd testowych. Na całej trasie akumulatory eActrosów ładowano głównie z publicznych terminali ładujących.
– eActros-Roadshow okazał się pełnym sukcesem – mówi Stina Fagerman, szefowa działu sprzedaży, marketingu i usług Mercedes-Benz Trucks. – Niezwykle cenna była dla nas możliwość bezpośredniej wymiany opinii i doświadczeń z użytkownikami naszych pojazdów. Nasi klienci na poszczególnych rynkach mogli bez problemu szeroko przetestować te elektryczne ciężarówki oraz skorzystać z kompleksowego doradztwa ekspertów w dziedzinie elektromobilności. Jednocześnie eActrosy pokonały całą trasę pewnie i swobodnie, pomimo jej trudnej topografii.
W Roadshow wzięły udział dwa eActrosy 300 (4×2) i eActros 400 (6×2). Akumulatorowo-elektryczny Mercedes-Benz eActros do ciężkiego transportu dystrybucyjnego od 2021 r. zjeżdża z linii produkcyjnej fabryki w Wörth. Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh.
eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg maksymalny 400 kilometrów. Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną przez rekuperację. Energia wytworzona w ten sposób podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów eActrosa, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu.
(s), fot. Daimler Truck
Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]
Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]
Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do […]