Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ TRUCKS: Udane letnie testy elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz eActros 600

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Udane letnie testy elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz eActros 600

    31 sierpnia, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Mercedes-Benz Trucks z powodzeniem zakończył letnie testy akumulatorowo-elektrycznego eActrosa 600 przeznaczonego do transportu dalekobieżnego. W Andaluzji na południu Hiszpanii inżynierowie testowi przez około pięć tygodni sprawdzali tę elektryczną ciężarówkę w wysokich temperaturach, dochodzących do 44 stopni Celsjusza.

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Udane letnie testy elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz eActros 600

    W Andaluzji, w temperaturach dochodzących do 44 stopni przeprowadzono pięciotygodniowe testy akumulatorowo-elektrycznego Mercedesa eActrosa 600 do transportu dalekobieżnego. Skoncentrowano się na pomiarach i testach działania poszczególnych komponentów eActrosa 600.

    Zakres testów sięgał od prawidłowości działania układu klimatyzacji w bardzo upalne dni, poprzez osiągi elektrycznego układu napędowego i układu zarządzania temperaturą akumulatora, aż po pomiary procesów ładowania ze stacji szybkiego ładowania. Ponadto, po zakończeniu testów, prototyp pojazdu na własnych kołach pokonał liczącą ponad dwa tysiące kilometrów trasę powrotną z Granady przez Walencję, Barcelonę, Montpellier i Lyon do centrum rozwojowo-testowego Mercedes-Benz Trucks w niemieckim Wörth am Rhein.

    Światowa premiera eActrosa 600 odbędzie się 10 października. W roku 2024 pojazd ma osiągnąć gotowość do produkcji seryjnej. – Od zeszłego roku poddawaliśmy eActrosa 600 rygorystycznym procedurom testowym. Po przeprowadzonych wiosną w Finlandii testach w warunkach zimowych, w mrozie sięgającym minus 25 stopni oraz kolejnych testach na drogach publicznych, teraz elektryczna ciężarówka musiała sprawdzić się w Hiszpanii – przy temperaturach przekraczających 40 stopni. eActros 600 bez trudu poradził sobie z tym niełatwym testowym wyzwaniem. Teraz z zadowoleniem oczekujemy na kolejny etap – testy w warunkach rzeczywistej eksploatacji w firmach naszych klientów – mówi dr Konrad Götz, Deputy Head of Global Testing Mercedes-Benz Trucks.

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Udane letnie testy elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz eActros 600

    eActros 600

    Nowa koncepcja stylistyczna kabiny kierowcy eActrosa 600 zrywa z dotychczasowym wizerunkiem typoszeregu Actros, nawiązuje do wzornictwa prototypu koncepcyjnego zaprezentowanego na targach IAA oraz uzupełnia je wyrazistymi liniami i aerodynamicznym kształtem. Również we wnętrzu wprowadzono innowacje.

    Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią seryjnemu eActrosowi 600 łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc szczytową 600 kW. Tak duża pojemność akumulatora ma umożliwić zasięg 500 kilometrów bez konieczności doładowywania.

    Oprócz ciągnika siodłowego, już od premiery rynkowej pojazdu Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActros 600 do zabudowy. Zapewni to klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania ciężarówki w transporcie elektrycznym. Konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa 600 pod kątem uzyskania takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i poszczególnych komponentów, jak w przypadku porównywalnego, konwencjonalnego Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego, a więc przebiegu 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji.

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Udane letnie testy elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz eActros 600

    W eActrosie 600 zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością i większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa 600 będzie można naładować z poziomu 20 do 80 procent w ciągu niecałych 30 minut.

    Głównym założeniem koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie transportu dalekobieżnego, realizowanego z wykorzystaniem pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, jest zaoferowanie klientom całościowego rozwiązania transportowego, obejmującego technikę motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi. eActros 600 ma umożliwić klientom dokonanie właściwego wyboru pod względem rentowności, zrównoważonego rozwoju i niezawodności.

    (s), fot. Daimler Truck

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]

    Czytaj więcej… FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowychContinue

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]

    Czytaj więcej… Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowcówContinue

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”Continue

    Tagi : Mercedes-Benz Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone