Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
– Właściwie od kiedy REMONDIS przekroczył polsko-niemiecką granicę, śmieciarki na podwoziach Mercedesa zrobiły to razem z nami. Obecnie użytkujemy ponad 600 pojazdów tej marki. To auta kojarzone z niezawodnością i pracą w najbardziej wymagającym środowisku, a za takie na pewno możemy uznać odbiór i zagospodarowanie odpadów. To także samochody, które dają poczucie elitarności, co dobrze pozycjonuje nas na rynku i wśród klientów, bo przecież kto nie chciałby jeździć Mercedesem, gdyby miał taką możliwość – podkreśla Piotr Tokarski, rzecznik prasowy Grupy REMONDIS w Polsce.
W tym roku do spółki w Opolu trafiły kolejne trzy, nowe pojazdy z gwiazdą, przeznaczone do odbioru odpadów, zabudowane przez firmę Terberg na podwoziu najnowszej generacji Actros 2533. Są one wyposażone w rzadziej spotykaną zabudowę do bocznego załadunku. – Nasza flota dysponuje kilkoma rodzajami pojazdów do odbioru odpadów, a pierwszy samochód z możliwością bocznego odbioru pojemników to także Mercedes-Benz, który pracuje u nas już kilka lat – mówi Piotr Góźdź, dyrektor ds. logistyki w REMONDIS Opole. – Wybór takiego rozwiązania pozwala przeprowadzać odbiór pojemników bezpieczniej i szybciej, nie wymaga bowiem udziału ładowaczy. Cały proces: podjęcie pojemnika za pomocą ramienia odbioru, wysyp i odstawienie pojemnika, obsługuje kierowca. Wymaga to jednak współpracy ze strony mieszkańców, pojemniki muszą być odpowiednio ustawione do osi drogi. Informujemy o tym stale za pośrednictwem ulotek i specjalnych naklejek.
Spółka REMONDIS w Opolu prowadzi odbiór odpadów na terenie całego województwa, co w zależności od rejonu oznacza codzienne trasy rzędu 150-300 km. Sam dojazd do miejsca odbioru to 25-40 km, pozostałe kilometry pojazd pokonuje w trakcie zbiórki odpadów. – To oznacza, że nasze pojazdy cały czas bardzo intensywnie pracują, a każdy dzień przestoju byłby poważnym problemem, dlatego niezwykle ważna jest dla nas współpraca z serwisem – podkreśla Piotr Góźdź. – Na szczęście w przypadku Mercedesów zawsze możemy liczyć na profesjonalną i szybką reakcję autoryzowanego serwisu Grupy Wróbel w Opolu. W razie jakichkolwiek usterek mamy zapewnione indywidualne podejście. Niezwykle ważna jest też możliwość korzystania z mobilnego serwisu 24h. Nowe pojazdy mają także pakiety serwisowe.
Praca w przedsiębiorstwie komunalnym wymaga od kierowców, którzy spędzają w kabinach tak dużo czasu, stałej uwagi, a poruszanie się po ciasnych uliczkach pojazdem o takich gabarytach stwarza ryzyko wielu zdarzeń i kolizji. Dlatego istotnym aspektem dla Grupy REMONDIS jest wyposażenie samochodów jeżdżących we flocie pod kątem bezpieczeństwa i komfortu. W przypadku nowych Actros 2533 o bezpieczną pracę dbają takie systemy jak: asystent utrzymywania pojazdu na zadanym pasie jazdy, asystent wspomagania koncentracji oraz najnowsza wersja Active Brake Assist 5.
Wyposażenie obejmuje także kamery monitorujące całe otoczenie pojazdu. Wygodę kierowcy zapewnia natomiast zawieszona pneumatycznie oś przednia, amortyzowany fotel kierowcy i zautomatyzowana skrzynia biegów Powershift 3 z programem jazdy przystosowanym dla pojazdów komunalnych. – Pojazdy Mercedes-Benz spełniają nasze oczekiwania. Są solidne, precyzyjnie skonfigurowane podwozie umożliwia łatwą i zabudowę, rozległa sieć serwisowa zapewnia dostępność części, a komfortowe i nowoczesne rozwiązania wspierające kierowcę sprawiają, że nasi pracownicy mają ułatwione zadania – podsumowuje dyrektor ds. logistyki REMONDIS Opole.
(s), fot. Daimler Truck
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 66