Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Światowa premiera eActrosa 600 odbyła się w Niemczech na terenie zajazdu Break Autohof Hamburg Nordheide, bezpośrednio przy autostradzie A7 w miejscowości Egestorf.
eActros 600 wyróżnia się potężnym akumulatorem o pojemności przekraczającej 600 kilowatogodzin, co pozwala mu na osiągnięcie zasięgu wynoszącego 500 kilometrów bez potrzeby ładowania. Dzięki temu, pojazd ten może pokonać ponad 1000 kilometrów w ciągu jednego dnia, przy wykorzystaniu przerw kierowców do ładowania. To rozwiązanie jest szczególnie korzystne, ponieważ około 60 procent dalekodystansowych tras w Europie nie przekracza 500 kilometrów.
Mercedes-Benz Trucks skupia się na zapewnieniu infrastruktury ładowania, która umożliwi pełną operacyjność pojazdów elektrycznych w transporcie dalekobieżnym. eActros 600 oferuje możliwość ładowania w standardzie CCS z mocą do 400 kW, a w przyszłości pojazd ten będzie dostępny z opcją ładowania megawatowego (MCS). MCS pozwoli na naładowanie akumulatorów od 20 do 80 procent w zaledwie 30 minut, co znacznie przyspieszy proces ładowania.
eActros 600 jest dostosowany do maksymalnej łącznej masy zestawu ciężarowego wynoszącej 44 tony, a jego standardowa naczepa ma ładowność wynoszącą około 22 ton w UE, z możliwością wyższej ładowności w niektórych przypadkach. Nowy design kabiny kierowcy, purystyczna stylistyka, oraz oszczędności związane z eksploatacją sprawiają, że eActros 600 jest atrakcyjny dla operatorów flot.
eActros 600 pozwala na znaczne redukcje emisji CO2, zwłaszcza przy użyciu odnawialnych źródeł energii. Przy europejskim miksie energetycznym emisja CO2 w ciągu 10 lat eksploatacji może być niższa o około 40 procent, a przy pełnym wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii nawet o ponad 80 procent.
Mercedes-Benz Trucks oferuje całościowe rozwiązania transportowe, włączając w to technologię motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi. Elektryfikacja dalekobieżnego transportu ciężarowego otwiera nowe możliwości dla operatorów flot, zwłaszcza w kontekście neutralności emisji CO2, co stawia ten segment transportu na nowym poziomie dochodowości i zrównoważonego rozwoju.
eActros 600 jest wyposażony w trzy pakiety akumulatorowe o pojemności 207 kWh każdy. Posiada innowacyjną technologię napędową z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy ciągłej 400 kW i łącznym momencie obrotowym wynoszącym 1100 Nm. Oferuje zaawansowane systemy wspomagające bezpieczeństwo, w tym asystenta pasa ruchu, asystenta zmiany pasa ruchu oraz asystenta hamowania awaryjnego.
eActros 600 to krok naprzód w transformacji przemysłu transportowego w kierunku bardziej ekologicznych i zrównoważonych rozwiązań. Mercedes-Benz Trucks kieruje się wizją dostarczania kompleksowych rozwiązań dla przemysłu transportowego, które połączą innowacje technologiczne z ochroną środowiska naturalnego oraz poprawią efektywność operacji flotowych. Wprowadzenie tego elektrycznego ciężarowego dalekobieżnego pojazdu może przyczynić się do znaczącej redukcji emisji CO2 w transporcie i zmniejszenia wpływu na środowisko.
Karin Rådström, Dyrektor Generalna Mercedes-Benz Trucks: – eActros 600, jak żadna inna wcześniejsza ciężarówka z trójramienną gwiazdą na masce, reprezentuje transformację drogowego transportu towarowego w kierunku neutralności pod względem emisji CO2. Wyróżnia się najnowocześniejszą techniką napędową, zapewniającą naszym klientom bardzo wysoką efektywność energetyczną, a tym samym dochodowość. Dzięki temu wejście w obszar elektromobilności może być szczególnie atrakcyjne dla operatorów flot.
Sprzedaż pojazdu rozpocznie się jeszcze w tym roku. Rozpoczęcie jego produkcji seryjnej przewidziano na koniec roku 2024. Od samego początku eActros 600 będzie produkowany zarówno w wariancie ciągnika siodłowego, jak i w wariancie podwozia ciężarowego, co zapewni klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania ciężarówki w transporcie elektrycznym. Obecnie powstaje flota około pięćdziesięciu prototypowych pojazdów – niektóre z nich trafią następnie do pierwszych klientów na testy w praktycznej eksploatacji.
(s), fot. Daimler Truck
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]