Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Mercedes-Benz Trucks: Nowe TruckTraining Center! 75 ShowTrucków Actros L ProCabin ruszyło w Polskę!

    Mercedes-Benz Trucks: Nowe TruckTraining Center! 75 ShowTrucków Actros L ProCabin ruszyło w Polskę!

    9 maja, 2025
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Daimler Truck Polska rozpoczyna kampanię Actrosa L ProCabin i otwiera centrum szkoleniowe. 75 jednakowych, seledynowych ShowTrucków – Mercedesów Actros L ProCabin – ruszyło w Polskę z nowego TruckTraining Center w Nadarzynie k. Warszawy.

    Mercedes-Benz Trucks: Nowe TruckTraining Center! 75 ShowTrucków Actros L ProCabin ruszyło w Polskę!

    Daimler Truck Polska konsekwentnie realizuje swoją strategię kompleksowego, profesjonalnego partnera polskich firm transportowych. Ważnym aspektem tego podejścia są rzetelne programy testowe oraz eksperckie wsparcie doświadczonych trenerów.

    Dlatego 7 maja w Nadarzynie pod Warszawą uroczyście zostało otwarte nowe centrum szkoleniowe spółki: TruckTraining Center Nadarzyn. Jednocześnie, oficjalnie po raz piąty, wystartowała kampania promocyjna ShowTruck, której gwiazdą tym razem jest nowy Mercedes-Benz Actros L ProCabin.

    Uroczystego przecięcia wstęgi i otwarcia nowegoTruckTraining Center Nadarzyn dokonali szefowie Daimler Truck Polska (od lewej): Przemysław Rajewski – prezes, Łukasz Wojnar, szef Customer Service&Parts, Monika Chmielewska – ekspert ds. szkoleń zarządzająca Centrum, Igor Kaczorkiewicz -  Head of Product & Marketing, Piotrek Urban – dyrektor  sprzedaży i Tomasz Ogórek - Head of Zero Emission Vehicles.
    Uroczystego przecięcia wstęgi i otwarcia nowegoTruckTraining Center Nadarzyn dokonali szefowie Daimler Truck Polska (od lewej): Przemysław Rajewski – prezes, Łukasz Wojnar, szef Customer Service&Parts, Monika Chmielewska – ekspert ds. szkoleń zarządzająca Centrum, Igor Kaczorkiewicz –  Head of Product & Marketing, Piotrek Urban – dyrektor  sprzedaży i Tomasz Ogórek – Head of Zero Emission Vehicles.

    75 seledynowych ShowTrucków zostało przekazanych wszystkim doradcom handlowym sieci dealerskiej Daimler Truck Polska, by mogli je testować chętni klienci w całym kraju. – Jesteśmy niezwykle dumni z tych obydwu, powiązanych ze sobą przedsięwzięć – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska. – Z jednej strony po raz kolejny przekazujemy wszystkim naszym klientom potężną flotę doskonale wyposażonych samochodów testowych w postaci 75 ShowTrucków Mercedes-Benz Actros L ProCabin, którymi będą dysponować doradcy handlowi całej sieci dealerskiej w Polsce. Z drugiej, uruchamiamy niezwykle ważne dla nas miejsce, w którym rozwijać będziemy ekspercką wiedzę naszych pracowników i sieci dealerskiej dotyczącą sprzedaży i serwisu samochodów Daimler Truck, elektromobilności, zapewniać merytoryczne wsparcie naszym klientom i kierowcom, opracowywać kolejne programy testowe i monitorować już prowadzone testy. TruckTraining Center Nadarzyn to centrum dowodzenia, jeśli chodzi o eksploatację i efektywność naszych pojazdów, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych – a obydwa nowe modele Mercedes-Benz Trucks: nowy Actros L ProCabin oraz eActros 600 dostarczają w tym zakresie zupełnie nowych, rewelacyjnych możliwości.

    W majowy poranek na placu TruckTraining Center w Nadarzynie w kilku równych rzędach stanęły nowe ShowTrucki, które zostały uroczyście przekazane doradcom handlowym z całej sieci dealerskiej, by jeszcze tego samego dnia wyruszyć do wszystkich jej oddziałów w Polsce. – Kampania ShowTruck oraz uruchomienie tego wyjątkowego miejsca w postaci nowego centrum szkoleniowego to przedsięwzięcia, które dowodzą, jak kompleksowo i profesjonalnie podchodzimy do naszego produktu oraz naszych klientów – mówi Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska. – Debiutujące na rynku nasze dwie gwiazdy: eActros 600 i Actros L ProCabin reprezentują najnowszą technologię oraz innowacyjne rozwiązania sprzyjające obniżeniu emisji CO2 w transporcie i jednocześnie podnoszące jego efektywność biznesową. Jednak, aby w pełni móc wykorzystać ich potencjał, potrzebna jest wiedza i umiejętności, które zapewniamy dzięki testom i szkoleniom – dla naszych pracowników, doradców handlowych, mechaników, a także dla kierowców i klientów. Rynek cały czas się profesjonalizuje, a my chcemy, żeby nasi klienci, polskie firmy transportowe, mogli skupić się wyłącznie na swoim biznesie. Nie możemy poprzestać na dostarczeniu im tylko choćby najlepszej ciężarówki, czy to będzie Actros L ProCabin, czy eActros 600. Musimy także umożliwić jej rzetelne przetestowanie i wsparcie merytoryczne trenerów podczas całej eksploatacji. Wiemy, że tylko takie całościowe podejście przynosi oczekiwane przez branżę rezultaty, tylko w ten sposób możemy realnie pomóc klientom oszczędzać paliwo i wspierać ich w nadchodzącej transformacji transportu.

    7 maja rano plac za budynkiem centrum szkoleniowego zajmowało 75 nowych Actrosów L ProCabin – wszystkie w jednakowym, seledynowym kolorze i z charakterystycznym oklejeniem – to nowe Showtrucki, które dealerzy Daimler Truck Polska będą udostępniać do testów swoim klientom.
    7 maja rano plac za budynkiem centrum szkoleniowego zajmowało 75 nowych Actrosów L ProCabin – wszystkie w jednakowym, seledynowym kolorze i z charakterystycznym oklejeniem – to nowe Showtrucki, które dealerzy Daimler Truck Polska będą udostępniać do testów swoim klientom.
    W samo południe na placu zaczął się ruch – doradcy handlowi ze stacji dealerskich Daimler Truck z całej Polski przyjechali odebrać „swoje najlepsze narzędzie wsparcia sprzedaży”, czyli Showtrucka.
    W samo południe na placu zaczął się ruch – doradcy handlowi ze stacji dealerskich Daimler Truck z całej Polski przyjechali odebrać „swoje najlepsze narzędzie wsparcia sprzedaży”, czyli Showtrucka.

    Przestrzeń na wiedzę

    Podczas wydarzenia dziennikarze mogli zwiedzić nowe centrum szkoleniowe Daimler Truck Polska i zapoznać się z możliwościami, jakie oferuje. Obiekt liczący ok. 700 m2 składa się z dwóch sal przeznaczonych do stacjonarnych zajęć teoretycznych, jednego pomieszczenia na potrzeby e-learningu oraz dużej hali umożliwiającej szkolenia serwisowe. – Nie jest to zupełnie nowy budynek – przez kilka lat funkcjonował tu nasz punkt TruckStore – ale został poddany modernizacji i zaadaptowany pod kątem nowych funkcji oraz potrzeb szkoleniowych – mówi Łukasz Wojnar, szef Customer Service&Parts. – Wyciszyliśmy pomieszczenia, utworzyliśmy przestrzeń socjalną z ogólnodostępnym komfortowym aneksem kuchennym. Dużym atutem naszego nowego centrum jest jego położenie – działka o powierzchni 7 tys. m2 leży tuż przy drodze S8, co umożliwia i dogodny dojazd, i jednocześnie dostęp do odpowiedniej trasy na potrzeby szkoleniowe. Mamy tu także duży plac, a tuż za ogrodzeniem kawałek lasu, gdzie można się zrelaksować w przerwie szkolenia. Obiekt spełnia więc wszelkie standardy wymagane przez naszą centralę i w ubiegłym roku udało nam się uzyskać potwierdzającą to certyfikację, która uprawnia nas do przeprowadzania obowiązkowych szkoleń dla naszej autoryzowanej sieci w nowej placówce.

    W TruckTraining Center Nadarzyn odbywać się będą przede wszystkim szkolenia sprzedażowe i serwisowe, a także dla producentów zabudów, kierowców oraz klientów – na życzenie. 

    Jako pierwszy z TruckTraining Center w Nadarzynie seledynowym Actrosem L ProCabin wyjechał Grzegorz Kowalewski z Sobiesław Zasada Automotive w Brzozie k. Bydgoszczy – najlepszy sprzedawca w sieci Daimler Truck Polska w 2024 roku!
    Jako pierwszy z TruckTraining Center w Nadarzynie seledynowym Actrosem L ProCabin wyjechał Grzegorz Kowalewski z Sobiesław Zasada Automotive w Brzozie k. Bydgoszczy – najlepszy sprzedawca w sieci Daimler Truck Polska w 2024 roku!

    To również baza dla całej floty elektrycznych pojazdów demonstracyjnych Daimler Truck Polska oraz miejsce, w którym przekazywane będą one do testów klientom i dziennikarzom. – Mamy już przyznaną odpowiednią moc, żeby zainstalować tutaj stację ładowania dla ciężarówek, jak również komfortowe warunki do udostępniania niezbędnej wiedzy związanej z elektromobilnością i naszymi pojazdami elektrycznymi – mówi Tomasz Ogórek, Head of Zero Emission Vehicles w Daimler Truck Polska. – Szacujemy, że stopniowo liczba szkoleń związana z tą tematyką będzie się zwiększać zgodnie z zapotrzebowaniem rynku.

    Actros L ProCabin i eActros 600: gwiazdy 2025

    Prezentacji nowego centrum szkoleniowego oraz eActrosa 600 i Actrosa L ProCabin towarzyszyła konferencja prasowa, na której dziennikarze zapoznali się z kluczowymi założeniami strategii Daimler Truck Polska na rok 2025. – Transformacja transportu jest nieuchronna, jednak potrzebujemy na nią jeszcze czasu, a tymczasem nasi przewoźnicy opierają się przede wszystkim na pojazdach napędzanych tradycyjnie – mówi Przemysław Rajewski. – Dlatego jednym z naszych tegorocznych głównych celów jest zapewnienie im jak najniższego całkowitego kosztu posiadania ciężarówki (TCO), aby mogli osiągać jak najlepszą rentowność. To zadanie postawiliśmy przed nowym Actrosem L ProCabin i jesteśmy przekonani, że je spełni. Nie zmienia to faktu, że samochody zeroemisyjne będą stanowić istotną część naszej działalności, a największe nadzieje wiążemy z eActrosem 600, Truck of the Year 2025, który – jak dowodzą już pierwsze testy u klientów w Polsce – może się doskonale sprawdzać w transporcie na dystansie do 500 km. Już teraz także mamy w ofercie elektryczne pojazdy komunalne, które – jak sprawdziło to wielu naszych klientów – doskonale wywiązują się z typowych dla tej branży zadań. Stworzyliśmy także TruckCharge, nową markę obejmującą kompleksowe usługi, które mają odciążyć klientów w procesie dążenia do elektromobilności.

    Techniczne tajniki nowych, flagowych Mercedesów eActros 600 i Actros L ProCabin odsłaniali nam eksperci Daimler Truck Polska – dla uczestników szkoleń – tych, które już się odbyły i tych, które dopiero się odbędą ci ludzie są prawdziwą „kopalnią” wiedzy o ciężarówkach koncernu. To do nich z wątpliwościami dzwonią też handlowcy!
    Techniczne tajniki nowych, flagowych Mercedesów eActros 600 i Actros L ProCabin odsłaniali nam eksperci Daimler Truck Polska – dla uczestników szkoleń – tych, które już się odbyły i tych, które dopiero się odbędą ci ludzie są prawdziwą „kopalnią” wiedzy o ciężarówkach koncernu. To do nich z wątpliwościami dzwonią też handlowcy!
    Techniczne tajniki nowych, flagowych Mercedesów eActros 600 i Actros L ProCabin odsłaniali nam eksperci Daimler Truck Polska – dla uczestników szkoleń – tych, które już się odbyły i tych, które dopiero się odbędą ci ludzie są prawdziwą „kopalnią” wiedzy o ciężarówkach koncernu. To do nich z wątpliwościami dzwonią też handlowcy!

    Zdaniem Piotrka Urbana, zgodnie z prognozami w drugiej połowie roku rynek po ubiegłorocznych spadkach powinien zacząć rosnąć, a wraz z nim liczba zamówień, co daje szansę Daimler Truck Polska odzyskać miejsce na podium w segmencie ciągników siodłowych: – Jesteśmy gotowi na ten wzrost dzięki bardzo zaawansowanemu produktowi, Actrosowi L ProCabin, który budzi ogromne zainteresowanie klientów. Dlatego tak ważne było dla nas to, żeby każdy doradca handlowy w Polsce miał do dyspozycji swój egzemplarz tego pojazdu i mógł udostępniać go na testy. Wiemy z poprzednich edycji kampanii ShowTruck, że to bardzo skuteczne narzędzie sprzedażowe. Jednocześnie widzimy też, że poziom TCO, który jesteśmy w stanie zaoferować tym modelem, nie tylko jest realny, ale może być nawet korzystniejszy, a dla klientów ekonomiczność to oprócz bezpieczeństwa i komfortu kluczowy argument przy zakupie nowego pojazdu.

    Z punktu widzenia przewoźników równie istotna poza samym produktem jest obsługa posprzedażowa i jakość serwisu. – Nowe modele – takie jak debiutujące Actros L ProCabin i eActros 600 – zawsze oznaczają wyzwanie dla sieci serwisowej, jednak jesteśmy na nie całkowicie gotowi – mówi Łukasz Wojnar. – Cyfrowe narzędzia serwisowe monitorują stale pojazdy i informują centralę o wszelkich nieprawidłowościach tak, by można było na nie błyskawicznie zareagować. Zadbaliśmy o dodatkową powierzchnię w naszym centralnym magazynie części w Strykowie, a teraz otwieramy TruckTraining Center w Nadarzynie, gdzie nasza sieć serwisowa ma zapewnione doskonałe warunki do doskonalenia swoich umiejętności. Naszym celem na rok 2025 jest także rozwój usług cyfrowych oraz wzrost sprzedaży części zamiennych o kolejne 10 proc.

    „Elektryk” (biały) i „diesel” (seledynowy) – to pojazdy, dzięki którym Daimler Trucks Polska chce wrócić na podium w rankingu sprzedaży. Argumenty ma mocne...
    „Elektryk” (biały) i „diesel” (seledynowy) – to pojazdy, dzięki którym Daimler Trucks Polska chce wrócić na podium w rankingu sprzedaży. Argumenty ma mocne…

    Liga kierowców

    Nowy Actros L ProCabin w wersji ShowTruck łączy innowacyjność ze sprawdzonymi, dopracowanymi rozwiązaniami, takimi jak np. system Active Brake Assist 6, który pozwala w razie wykrycia pieszego lub rowerzysty zatrzymać całkowicie pojazd nawet przy prędkości 60 km/h, a także bezlusterkowy system MirrorCam. Ciężarówka otrzymała też nową skrzynię biegów G291-12 i trzecią generację silnika OM471, które w połączeniu z nową, aerodynamiczną kabiną ProCabin pozwalają zmniejszyć do 8 proc. zużycie paliwa.

    Nowy Actros L ProCabin oferuje również wyjątkowy poziom wyposażenia w systemy wspierające bezpieczeństwo kierowcy i rozwiązania poprawiające jego komfort. O tych wszystkich zaletach jako jedni z pierwszych mogli przekonać się doradcy handlowi, którzy na zakończenie imprezy wyruszyli swoimi egzemplarzami modelu w wersji ShowTruck do oddziałów sieci dealerskiej w całej Polsce. Pojazdy opuszczały plac TruckTraining Center w Nadarzynie w ustalonym szyku i spektakularnej oprawie wizualnej, żegnane przez Przemysława Rajewskiego i Piotrka Urbana, dyrektora sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska charakterystycznymi, wyścigowymi flagami z wzorem szachownicy.

    Znaczna część obiektu to hala warsztatowa. Bo w TruckTraining Center Nadarzyn szkoleni będą też mechanicy i pracownicy firm zabudowujących podwozia od Daimlera.
    Znaczna część obiektu to hala warsztatowa. Bo w TruckTraining Center Nadarzyn szkoleni będą też mechanicy i pracownicy firm zabudowujących podwozia od Daimlera.
    Użytkownicy ciężarowych Mercedesów dobrze znają nadarzyński adres. Przez kilka lat funkcjonował to TruckStore oferujący używane pojazdy. Został przeniesiony do podpoznańskich Komornik, a tu po gruntownym remoncie i adaptacji jest teraz centrum szkoleniowe. 
    Użytkownicy ciężarowych Mercedesów dobrze znają nadarzyński adres. Przez kilka lat funkcjonował to TruckStore oferujący używane pojazdy. Został przeniesiony do podpoznańskich Komornik, a tu po gruntownym remoncie i adaptacji jest teraz centrum szkoleniowe. 

    – To nawiązanie do dodatkowej atrakcji w ramach piątej już kampanii ShowTruck, czyli konkursu Liga Kierowców, w którym kierowcy biorący udział w testach Actrosa L ProCabin będą mogli rywalizować o najniższy wynik średniego spalania – mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR Daimler Truck Polska. – Konkurs potrwa pięć miesięcy: najpierw wyłonimy 10 najlepszych, których zaprosimy do Nadarzyna na finał, a następnie spośród nich trójkę zwycięzców, którzy w nagrodę otrzymają wycieczkę do naszej fabryki w Wörth, największego na świecie zakładu produkującego ciężarówki. Zaawansowany poziom rozwoju naszego produktu, jego potencjał ekonomiczny, zapewnia nam realną przewagę rynkową – a za pomocą programu testowego w ramach kampanii ShowTruck chcemy przekonać naszych klientów, że im również nowy Actros L ProCabin pozwoli wyprzedzić konkurencję.

    (s), fot. Sławomir Rummel, Daimler Truck Polska

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : Actros L, Actros L ProCabin, Mercedes-Benz Trucks, ProCabin
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.