Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ TRUCKS: Elektrycznymi ciężarówkami Niemiec do Turcji

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Elektrycznymi ciężarówkami Niemiec do Turcji

    1 czerwca, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Niemiecki producent ma za sobą udany transfer elektrycznej ciężarówki z zakładu produkcyjnego Mercedes-Benz w Wörth do testów w zakładzie Mercedes-Benz w tureckim Aksaray. Licząca około trzech tysięcy kilometrów trasa do Turcji wiodła przez Austrię, Słowenię, Chorwację, Serbię i Bułgarię.

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Elektrycznymi ciężarówkami Niemiec do Turcji

    W przejeździe uczestniczyły ciągnik siodłowy eActros 300, eActros 300 4×2 i eActros 300 6×2. Akumulatory ładowano wyłącznie z publicznych terminali ładujących.

    Ciągnik siodłowy eActros 300 do transportu dystrybucyjnego pokonał trasę o długości około trzech tysięcy kilometrów, z fabryki Mercedes-Benz w Wörth do Aksaray w Turcji, gdzie odbywają się m.in. drogowe testy wytrzymałości i niezawodności tej elektrycznej ciężarówki.

    Inżynierowie testowi wybrali trasę przejazdu przez Austrię, Słowenię, Chorwację, Serbię i Bułgarię. Na całej trasie ciągnikowi siodłowemu eActros 300 towarzyszyły dwu- i trzyosiowe podwozia ciężarowe eActros, produkowane seryjnie od końca 2021 r. Akumulatory wszystkich wspomnianych elektrycznych samochodów ciężarowych ładowano na trasie wyłącznie z publicznie dostępnych terminali ładujących.

    Dr Christof Weber, Head of Global Testing Mercedes-Benz Trucks: – Przygotowania do zbliżającego się jesiennego uruchomienia produkcji seryjnej ciągnika siodłowego eActros 300 obejmują między innymi drogowe testy wytrzymałościowe przeprowadzane w naszym zakładzie w Aksaray. Jako dodatkowy test wykorzystaliśmy również trudną trasę na miejsce. Wnioski: ten elektryczny samochód ciężarowy z powodzeniem pokonał zróżnicowaną trasę przez Europę Środkową i Południowo-Wschodnią i jest gotowy do produkcji seryjnej.

    Już sam przejazd był testem dla elektrycznego ciągnika siodłowego. Na trasie do Turcji inżynierowie testowi skupili się przede wszystkim na systemach bezpieczeństwa, osiągach i trwałości pojazdu. W odniesieniu do napędu elektrycznego szczególnie uważnie przyjrzano się działaniu prognozy zasięgu, rekuperacji i sprawnej łączności z terminalami ładującymi za granicą. Zarówno zróżnicowana, trudna topografia trasy, jak i różnorodne warunki klimatyczne stwarzały dobre podstawy do przeprowadzenia szeroko zakrojonych testów pojazdu na drodze.

    Wariant modelowy eActrosa 300 – ciągnik siodłowy – przy uwzględnieniu maksymalnej dopuszczalnej długości całkowitej zestawu, może ciągnąć wszystkie naczepy stosowane powszechnie w Europie. Ten elektryczny ciągnik siodłowy bazuje na tych samych rozwiązaniach technicznych, co eActros 300/400. Trzy pakiety akumulatorowe, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh, umożliwiają mu zasięgi nawet do 220 km na jednym ładowaniu akumulatorów.

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Elektrycznymi ciężarówkami Niemiec do Turcji
    Seryjna produkcja ciągnika ma ruszyć jesienią bieżącego roku.

    eActrosa 300 można ładować prądem o mocy do 160 kW – po podłączeniu do zwykłego terminalu szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A ładowanie jego trzech pakietów akumulatorowych z poziomu 20 do 80 procent zajmuje nieco ponad godzinę. W zeszłorocznej serii testów ciężarówka pokonała już przełęcz Arlberg w Austrii. Trasy testowe przebiegały miejscami na wysokości ponad 1800 m. Seryjna produkcja ciągnika ma ruszyć jesienią bieżącego roku.

    Ciągnikowi siodłowemu eActros 300 towarzyszyły dwa eActrosy 300 (4×2 i 6×2). Akumulatorowo-elektryczny Mercedes-Benz eActros do ciężkiego transportu dystrybucyjnego od 2021 r. zjeżdża z linii produkcyjnej fabryki w Wörth. Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów  baterii, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh. eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg do 400 kilometrów.

    Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną przez rekuperację. Energia wytworzona w ten sposób podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów eActrosa, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu.

    (s), fot. Daimler Truck

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]

    Czytaj więcej… ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki DiagnostyczneContinue

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych - większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałośćContinue

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do […]

    Czytaj więcej… Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w CiechnowieContinue

    Tagi : Mercedes-Benz Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – wrzesień 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone