Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ TRUCKS: Elektryczne dostawy – DSV korzysta z trzech ciężarówek Mercedes eActros

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Elektryczne dostawy – DSV korzysta z trzech ciężarówek Mercedes eActros

    18 maja, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Trzy dwuosiowe Mercedesy eActrosy 300 z napędem akumulatorowo-elektrycznym, przeznaczone do eksploatacji w transporcie dystrybucyjnym, producent przekazał firmie logistycznej DSV. Przeznaczenie pojazdów to obsługa dostaw do 15 sklepów sieci drogeryjnej „dm” w Bonn.

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Elektryczne dostawy - DSV korzysta z trzech ciężarówek Mercedes eActros

    Firma DSV stawia na ciężarówkę Mercedes-Benz eActros przeznaczoną do transportu dystrybucyjnego. Firma logistyczna wzbogaciła swoją flotę o trzy pojazdy eksploatowane w oddziale Weilerswist na zachód od Bonn.

    Elektryczne ciężarówki z zabudową kufrową do przewozu ładunków suchych służą do realizacji dostaw do 15 placówek handlowych sieci drogeryjnej „dm” w obrębie miasta Bonn. Ładowanie akumulatorów samochodów ciężarowych odbywa się w bazie DSV po zakończeniu całodziennej pracy. – DSV to globalna firma transportowo-logistyczna, a Mercedes-Benz Trucks jest jej wieloletnim partnerem w obszarze mobilności. Cieszy nas bardzo, że również sięgając po napędy alternatywne firma DSV wybrała pojazd naszej marki i będziemy wspólnie podążać drogą do bezemisyjnej przyszłości – mówi Ronald Ott, szef niemieckiego pionu sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz & FUSO, Daimler Truck AG.

    Peter Fog-Petersen, Executive Vice President, DSV Road DACH komentuje: – Takie innowacyjne rozszerzenie floty jest kolejnym krokiem ku odpowiedzialnemu i zrównoważonemu kształtowaniu logistycznych łańcuchów dostaw. To zadanie, które nasze przedsiębiorstwo konsekwentnie realizuje także wraz ze swoim długoletnim partnerem – dm. W Bonn wykorzystujemy w dostawach do sklepów największą połączoną flotę Mercedesów eActrosów.

    – Poprzez ekologiczne zaopatrywanie naszych sklepów dm w Bonn z wykorzystaniem trzech Mercedesów eActrosów wzmacniamy swoje zaangażowanie w zrównoważoną i perspektywiczną logistykę transportu w dm. Wraz z naszym partnerem DSV postawiliśmy sobie za cel w pełni bezemisyjną realizację dostaw z centrum dystrybucyjnego Weilerswist do sieci sklepów dm w Bonn – mówi Christian Bodi, który jako dyrektor zarządzający dm jest odpowiedzialny także za pion logistyczny.

    Akumulatorowo-elektryczny Mercedes-Benz eActros do ciężkiego transportu dystrybucyjnego od 2021 r. zjeżdża z linii produkcyjnej fabryki w Wörth. Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh. Mercedes eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg do 400 kilometrów.

    Przekazanie pojazdów dla DSV.
    Przekazanie pojazdów dla DSV.

    Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną przez rekuperację. Energia wytworzona w ten sposób podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów eActrosa, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu.

    Niezależnie od techniki napędowej, każda inwestycja w pojazd użytkowy musi być opłacalna dla firmy transportowej w jej codziennej działalności. Ponadto, szczególnie w przypadku samochodów ciężarowych z napędem w pełni elektrycznym, konieczne jest uprzednie rozeznanie szeregu kwestii: Na jakich trasach mogę eksploatować pojazdy elektryczne? Jak przedstawia się kwestia infrastruktury ładowania? Jakie przedsięwzięcia i inwestycje budowlane mogą być konieczne, aby umożliwić ładowanie w bazie operacyjnej?

    Tym ważniejsze jest więc, aby nie tylko sprzedać klientowi elektryczną ciężarówkę, ale także towarzyszyć mu na drodze do elektryfikacji jego floty. Elektromobilność jest przecież czymś więcej, niż tylko wprowadzeniem nowych napędów. Właśnie dlatego Mercedes-Benz Trucks włączył eActrosa w ekosystem biznesowy, obejmujący również ofertę doradczą umożliwiającą maksymalne wykorzystanie pojazdu i optymalizację całkowitych kosztów posiadania.

    Przykładowo na podstawie dotychczasowych tras przejazdów można na potrzeby danego klienta określić realistyczny i miarodajny profil zastosowań elektrycznych ciężarówek. Oprócz elektryfikacji bazy operacyjnej, przedmiotem tzw. eConsultingu mogą być – zależnie od życzenia klienta – wszelkie kwestie dotyczące planowania, składania wniosków i realizacji inwestycji związanych z infrastrukturą ładowania oraz z przyłączeniem do sieci. Na życzenie dostępna jest też pomoc w ustaleniu możliwości uzyskania dotacji publicznych na infrastrukturę i pojazdy.

    (s), fot. Daimler Truck

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]

    Czytaj więcej… FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowychContinue

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]

    Czytaj więcej… Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowcówContinue

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”Continue

    Tagi : Mercedes-Benz Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone