Nowy Mercedes Actros L będzie w sprzedaży od grudnia! Zużywa 3% mniej paliwa!
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Firma DSV stawia na ciężarówkę Mercedes-Benz eActros przeznaczoną do transportu dystrybucyjnego. Firma logistyczna wzbogaciła swoją flotę o trzy pojazdy eksploatowane w oddziale Weilerswist na zachód od Bonn.
Elektryczne ciężarówki z zabudową kufrową do przewozu ładunków suchych służą do realizacji dostaw do 15 placówek handlowych sieci drogeryjnej „dm” w obrębie miasta Bonn. Ładowanie akumulatorów samochodów ciężarowych odbywa się w bazie DSV po zakończeniu całodziennej pracy. – DSV to globalna firma transportowo-logistyczna, a Mercedes-Benz Trucks jest jej wieloletnim partnerem w obszarze mobilności. Cieszy nas bardzo, że również sięgając po napędy alternatywne firma DSV wybrała pojazd naszej marki i będziemy wspólnie podążać drogą do bezemisyjnej przyszłości – mówi Ronald Ott, szef niemieckiego pionu sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz & FUSO, Daimler Truck AG.
Peter Fog-Petersen, Executive Vice President, DSV Road DACH komentuje: – Takie innowacyjne rozszerzenie floty jest kolejnym krokiem ku odpowiedzialnemu i zrównoważonemu kształtowaniu logistycznych łańcuchów dostaw. To zadanie, które nasze przedsiębiorstwo konsekwentnie realizuje także wraz ze swoim długoletnim partnerem – dm. W Bonn wykorzystujemy w dostawach do sklepów największą połączoną flotę Mercedesów eActrosów.
– Poprzez ekologiczne zaopatrywanie naszych sklepów dm w Bonn z wykorzystaniem trzech Mercedesów eActrosów wzmacniamy swoje zaangażowanie w zrównoważoną i perspektywiczną logistykę transportu w dm. Wraz z naszym partnerem DSV postawiliśmy sobie za cel w pełni bezemisyjną realizację dostaw z centrum dystrybucyjnego Weilerswist do sieci sklepów dm w Bonn – mówi Christian Bodi, który jako dyrektor zarządzający dm jest odpowiedzialny także za pion logistyczny.
Akumulatorowo-elektryczny Mercedes-Benz eActros do ciężkiego transportu dystrybucyjnego od 2021 r. zjeżdża z linii produkcyjnej fabryki w Wörth. Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh. Mercedes eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg do 400 kilometrów.
Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną przez rekuperację. Energia wytworzona w ten sposób podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów eActrosa, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu.
Niezależnie od techniki napędowej, każda inwestycja w pojazd użytkowy musi być opłacalna dla firmy transportowej w jej codziennej działalności. Ponadto, szczególnie w przypadku samochodów ciężarowych z napędem w pełni elektrycznym, konieczne jest uprzednie rozeznanie szeregu kwestii: Na jakich trasach mogę eksploatować pojazdy elektryczne? Jak przedstawia się kwestia infrastruktury ładowania? Jakie przedsięwzięcia i inwestycje budowlane mogą być konieczne, aby umożliwić ładowanie w bazie operacyjnej?
Tym ważniejsze jest więc, aby nie tylko sprzedać klientowi elektryczną ciężarówkę, ale także towarzyszyć mu na drodze do elektryfikacji jego floty. Elektromobilność jest przecież czymś więcej, niż tylko wprowadzeniem nowych napędów. Właśnie dlatego Mercedes-Benz Trucks włączył eActrosa w ekosystem biznesowy, obejmujący również ofertę doradczą umożliwiającą maksymalne wykorzystanie pojazdu i optymalizację całkowitych kosztów posiadania.
Przykładowo na podstawie dotychczasowych tras przejazdów można na potrzeby danego klienta określić realistyczny i miarodajny profil zastosowań elektrycznych ciężarówek. Oprócz elektryfikacji bazy operacyjnej, przedmiotem tzw. eConsultingu mogą być – zależnie od życzenia klienta – wszelkie kwestie dotyczące planowania, składania wniosków i realizacji inwestycji związanych z infrastrukturą ładowania oraz z przyłączeniem do sieci. Na życzenie dostępna jest też pomoc w ustaleniu możliwości uzyskania dotacji publicznych na infrastrukturę i pojazdy.
(s), fot. Daimler Truck
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Porównując pierwsze półrocze 2024 roku z pierwszym półroczem roku ubiegłego, odnotowano kilkunastoprocentowy wzrost wolumenów we wszystkich […]
Goodyear wprowadza na rynek nowe opony ciężarowe klasy premium Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA. Zaprojektowano je […]