Dakar 2025: Macik liderem w ciężarówkach, Polacy blisko podium!
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
Siły bezpieczeństwa i wojsko aby móc z powodzeniem wypełniać swą misję potrzebują solidnych, niezawodnych i nie wymagających skomplikowanej obsługi pojazdów o wysokich osiągach. Mercedes-Benz Special Trucks od dziesięcioleci oferuje swoim klientom pojazdy użytkowe różnych typoszeregów i konfiguracji, spełniające te wysokie wymogi zarówno w bardzo niskich temperaturach, jak i w palącym pustynnym upale.
Ze swoją aktualną gamą pojazdów dla sił zbrojnych, służb publicznych i organizacji wykonujących zadania w zakresie bezpieczeństwa producent zapoznał klientów podczas organizowanych przez siebie pokazów Defence Trucks Experience (DTE) 2023. W tak zwanej „żwirowni”, czyli na swoim terenowym poligonie doświadczalnym dla pojazdów o wysokiej dzielności terenowej, położonym w badeńskiej gminie Ötigheim, uczestnicy mogli zapoznać się z niemal 20 rozwiązaniami motoryzacyjnymi do różnych zastosowań, a wiele z nich obserwować z bliska podczas jazdy w terenie.
W centrum uwagi znalazły się typoszeregi Zetros, Arocs i Unimog, do których dołączyły dwa podwozia specjalne (FGA 14,5 i FGA 9,5) Mercedes-Benz Special Trucks oraz różne rozwiązania oferowane przez partnerów, wyposażone w podzespoły i komponenty Mercedes-Benz Trucks. Pokazy DTE 2023, trwające od 16 do 19 października były skierowane do użytkowników i nabywców z sektora obrony i bezpieczeństwa.
Mercedes-Benz Zetros 3042 A 6×6 zyskuje uznanie dzięki swej wysokiej mocy oraz sześciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów Allison 4500 SP. Ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Arocs 4152 AK 8×8 wyróżnia się jako solidny pojazd do transportu ciężkiego sprzętu. Atutem Unimoga U 5023 4×4 z podwójną kabiną jest między innymi jego wysoka dzielność terenowa.
Portfolio produktów zaprezentowane przez Mercedes-Benz Special Trucks uzupełniają podwozia specjalne i rozwiązania oferowane przez partnerów. Podwozia specjalne FGA 14,5 4×4 i 9,5 4×4 pochodzące od Unimoga już od kilku lat wielu międzynarodowych producentów pojazdów specjalnych zabudowuje swoimi produktami. Czerpią oni w ten sposób korzyści z dzielności terenowej Unimoga, szerokiego zakresu usług serwisowych i zaopatrzenia w części zamienne oraz, co nie mniej ważne, wsparcia i doradztwa zapewnianego przez inżynierów Mercedes-Benz Special Trucks.
Do tych ciekawych pojazdów wrócimy niedługo w osobnym, obszernym artykule, które będzie można też znaleźć w listopadowym numerze miesięcznika „Ciężarówki i Logistyka”.
(s), fot. Daimler Truck
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
W połowie stycznia inspektorzy ITD z Gniezna i Poznania, wraz ze Strażnikami Leśnymi z Gniezna oraz […]
Rok 2025 zapowiada się dla branży logistycznej jako okres wyzwań, ale i szans. Umiarkowany optymizm wśród […]