Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ TRUCKS: Dachser zamówił ponad 50 eActrosów LongHaul

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Dachser zamówił ponad 50 eActrosów LongHaul

    19 grudnia, 2022
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki

    Dachser wybrał akumulatorowo-elektryczną ciężarówkę Mercedes-Benz Trucks do transportu dalekobieżnego. LongHaul o zasięgu ok. 500 km będzie gotowy do produkcji seryjnej w 2024 r.

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Dachser zamówił ponad 50 eActrosów LongHaul

    Dostawca usług logistycznych Dachser, działająca globalnie firma z Kempten, w Niemczech podpisała wraz z Mercedes-Benz Trucks list intencyjny na zakup 50 egzemplarzy ciężarówki do transportu dalekobieżnego Mercedes-Benz eActros LongHaul, zaprezentowanej na tegorocznych targach IAA Transportation. Dachser zamierza wprowadzić do eksploatacji eActrosa LongHaul z układem napędu 6×2, skonfigurowanego do obsługi zabudów wymiennych o wysokości postojowej 1120 mm. Elektryczna ciężarówka o zasięgu ok. 500 km na jednym ładowaniu akumulatora ma być gotowa do produkcji seryjnej już w roku 2024.

    – Bardzo cenimy firmę Dachser jako klienta w dziedzinie zrównoważonego transportu. Już w fazie rozwoju eActrosa 300/400 do ciężkiego transportu dystrybucyjnego Dachser był zaangażowanym partnerem testowym. Tym bardziej cieszy nas fakt, że teraz ta firma logistyczna zamierza również postawić na eActrosa LongHaul, co umacnia nas w naszej strategii elektryfikacyjnej – powiedziała Stina Fagerman, szefowa działu marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks

    – Podpisując list intencyjny, podkreślamy nasze zaangażowanie w rozwój i testy ekologicznych napędów do pojazdów użytkowych. Duży zasięg eActrosa LongHaul umożliwi nam bezemisyjne przewożenie towarów również w ciężkim transporcie użytkowym i transporcie dalekobieżnym między naszymi europejskimi oddziałami. To dla Dachsera ważny element strategii ochrony klimatu – stwierdza Alexander Tonn, Chief Operating Officer (COO) Road Logistics w firmie Dachser.

    MERCEDES-BENZ TRUCKS: Dachser zamówił ponad 50 eActrosów LongHaul

    Już od 2018 r., w ramach swojej strategii zrównoważonych dostaw miejskich – „DACHSER Emission-Free Delivery” – firma Dachser wykorzystuje takie pojazdy akumulatorowo-elektryczne, jak FUSO eCanter i eActros. Aż w jedenastu europejskich metropoliach w zdefiniowanym obszarze śródmiejskim samochody dostawcze i ciężarowe z elektrycznym napędem akumulatorowym standardowo dostarczają wszystkie przesyłki bez lokalnej emisji dwutlenku węgla. Na ostatnim odcinku do rozwożenia przesyłek Dachser wykorzystuje dodatkowo wspomagane elektrycznie rowery towarowe. Przeprowadzony w Stuttgarcie projekt pilotażowy został w 2018 roku nagrodzony w konkursie „Zrównoważona logistyka miejska” niemieckiego Federalnego Ministerstwa Środowiska i Federalnej Agencji Ochrony Środowiska.

    – Mamy bardzo dobre doświadczenia z efektywnością pojazdów BEV w logistyce miejskiej. Dlatego logiczne było wykonanie wraz z Mercedes-Benz Trucks kolejnego kroku – w transporcie dalekobieżnym – stwierdza Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) w firmie Dachser.

    Mercedes-Benz eActros LongHaul

    Konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa LongHaul pod kątem uzyskania takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i poszczególnych komponentów, jak w przypadku porównywalnego konwencjonalnego Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego – a więc przebiegu 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji.

    W eActrosie LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa LongHaul będzie można naładować z poziomu 20 do 80 procent w czasie krótszym niż 30 minut. Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią ciężarówce łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc maksymalną 600 kW.

    Oprócz ciągnika siodłowego, już od premiery rynkowej pojazdu Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActrosa LongHaul do zabudowy. Zapewni to klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania pojazdu w transporcie elektrycznym.

    (s)
    Fot. Mercedes-Benz

    Tagi : Mercedes-Benz Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone