MERCEDES-BENZ: Testy zimowe ciężarówek – eActros i eEconic kontra mróz
Przedseryjne prototypy ciężarówek Mercedes-Benz z akumulatorowym napędem elektrycznym sprawdzają się na śniegu i lodzie – zarówno w codziennej eksploatacji u klientów, jak i podczas intensywnych jazd na torze testowym.

W siarczystych, lutowych mrozach w Jurze Szwabskiej inżynierowie testowi Mercedes-Benz Trucks poddali eActrosa i eEconica wnikliwej analizie oraz przeprowadzili z ich udziałem szereg różnorodnych testów. Eksperci zwrócili szczególną uwagę na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w niekorzystnych warunkach pogodowych.
Intensywnie testowano także układy zarządzania temperaturą i energią. Oba te elementy zapewniają energooszczędne utrzymanie odpowiedniej ilości ciepła zarówno w układzie napędowym, jak i w kabinie kierowcy także w niskich temperaturach. Prototyp eActrosa już od 2018 r. jest z powodzeniem eksploatowany przez klientów w każdych warunkach pogodowych. Najnowsze testy potwierdzają, że eActros i eEconic są gotowe do działania nawet w warunkach zimowych.
Rozpoczęcie produkcji seryjnej ciężarówki Mercedes-Benz eActros, przeznaczonej do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, zaplanowano na bieżący rok. W niektórych aspektach seryjny eActros będzie zdecydowanie lepszy od dotychczasowego prototypu – np. pod względem zasięgu, osiągów napędu i bezpieczeństwa. Na przyszły rok przewidziano rozpoczęcie produkcji seryjnej niskopodłogowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, zbudowanego na bazie eActrosa. Obecnie planowane są jego pierwsze testy u klientów. eEconic znajdzie zastosowanie głównie jako śmieciarka w gospodarce komunalnej.
(s)
Fot. Mercedes-Benz