Mercedes-Benz: Nowa klasa T kombivan dla rodzin i entuzjastów aktywnego wypoczynku (galeria zdjęć)
Oto nowa Klasa T Mercedes-Benz. Przestrzeń dla całej rodziny – z maksymalnie trzema miejscami dla dzieci na tylnej kanapie. Mnóstwo przestrzeni na niezbędny sprzęt dla entuzjastów rekreacji i sportu. Drzwi przesuwne zapewniające szybkie wsiadanie i wysiadanie oraz różne opcje załadunku. Współczesny design, szeroka gama wyposażenia, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, a także wszechstronna łączność.

„Życie nabiera rozmachu”: wraz z nową Klasą T Mercedes-Benz wprowadza komfort klasy premium do segmentu prywatnych, małych vanów, jednocześnie otwierając drogę do świata marki z gwiazdą wszystkim, którzy potrzebują dużo miejsca. Ten całkowicie nowy model łączy w sobie wielofunkcyjność i ogromną przestrzeń z wysokiej klasy wyposażeniem.
W standardzie dostępny jest system multimedialny MBUX i elektryczny hamulec postojowy, a opcjonalnie 17-calowe felgi ze stopów lekkich, funkcja rozruchu KEYLESS-GO, oświetlenie ambiente, a nawet tapicerka z ekologicznej skóry ARTICO/MICROCUT – nowa Klasa T może pochwalić się wszechstronną gamą najważniejszych elementów wyposażenia w swoim segmencie.
Szeroka oferta systemów wspierających bezpieczeństwo w standardzie, w tym siedem poduszek powietrznych i liczne systemy wspomagania jazdy, sprawia, że jest to najnowocześniejszy, niezawodny towarzysz dla rodzin i entuzjastów aktywnego wypoczynku. – Wraz z nową Klasą T poszerzamy nasze portfolio o małego osobowego vana klasy premium, który łączy przestronność i funkcjonalność ze stylem i komfortem, jak żaden inny pojazd w tym segmencie – mówi Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans. – Klasa T jest idealna dla każdego, kto potrzebuje dużo miejsca – od aktywnych rodzin po entuzjastów sportu. Dzięki niemu konsekwentnie realizujemy nasz strategiczny kierunek rozwoju w segmentach premium. Segment prywatnych małych vanów znacznie się rozwinął w ciągu ostatnich kilku lat. Klasa T została stworzona specjalnie dla rodzin i entuzjastów aktywnego wypoczynku, którzy potrzebują dużo przestrzeni na co dzień, podczas weekendowych wycieczek lub w związku z aktywnościami sportowymi, ale przywiązują dużą wagę do komfortu i stylu.
W eleganckim opakowaniu
Nowa Klasa T jest natychmiast rozpoznawalna jako członek rodziny Mercedes-Benz. Design wyróżnia się wyważonymi proporcjami i zmysłowo ukształtowanymi powierzchniami o prostych liniach. Muskularne barki i wyraziste nadkola podkreślają moc i działającą na emocje atrakcyjność pojazdu. Standardowa, chromowana osłona chłodnicy oraz obudowy lusterek zewnętrznych, klamki drzwi i przedni zderzak w kolorze nadwozia nadają Klasie T charakter auta premium.
Dostępne są również listwy progowe z napisem Mercedes-Benz i opcjonalnie 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Model oferowany jest także w eleganckim metalizowanym kolorze rubelitu (rubellit red metallic). Mały van łączy kompaktowe wymiary zewnętrzne z ogromną ilością miejsca w środku. Pięciomiejscowa Klasa T ma 4498 mm długości, 1859 mm szerokości i 1811 mm wysokości. Wkrótce pojawi się też wariant z długim rozstawem osi, z maksymalnie siedmioma siedzeniami.
Kolejna zaleta Klasy T, która czyni codzienne życie rodzin i entuzjastów aktywnego wypoczynku prostszym i bardziej komfortowym: niski, na poziomie zaledwie 561 mm, próg załadunkowy, który ułatwia załadunek ciężkich przedmiotów. Szeroko otwierane drzwi przesuwne po obu stronach pojazdu umożliwiają wygodny dostęp do części pasażerskiej. Pozwala to na szybkie i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu w wąskich uliczkach i na ciasnych parkingach, a także możliwość załadunku z trzech stron, w tym przez otwarcie tylnej klapy.
Drzwi przesuwne zapewniają otwór o szerokości 614 milimetrów i wysokości 1059 milimetrów. Tylna kanapa składa się standardowo, tworząc z podłogą bagażnika praktycznie płaską przestrzeń ładunkową. Pozwala to na dostosowanie wnętrza pojazdu do różnych potrzeb. Bagażnik jest standardowo wyposażony w klapę tylną z podgrzewaną szybą. Alternatywnie dostępne są dwusegmentowe drzwi tylne. Obie sekcje drzwi można zablokować w pozycji 90 stopni i odchylić na bok pod kątem do 180 stopni.
Atrakcyjny wygląd
Jeśli chodzi o wnętrze, dzięki Klasie T Mercedes-Benz wnosi do segmentu małych vanów zupełnie nowy, wysokiej jakości wygląd. Dorównuje on odnoszącej sukcesy rodzinie samochodów kompaktowych. Już standardowa specyfikacja wyposażenia obejmuje: system informacyjno-rozrywkowy MBUX z 7-calowym ekranem dotykowym i integracją ze smartfonem, wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami Touch Control, klimatyzację, KEYLESS Start, 5,5-calowy kolorowy wyświetlacz z zestawem wskaźników, fotel kierowcy z regulacją wysokości, zamykany schowek na rękawiczki, pokrywę bagażnika i kieszenie na oparciach przednich siedzeń. Do tego dochodzi oświetlenie wewnętrzne LED oraz, w zależności od specyfikacji wyposażenia, oświetlenie ambiente w maksymalnie ośmiu kolorach.
Dobór materiałów wykończeniowych również odzwierciedla charakter premium. Środkowy podłokietnik jest standardowo pokryty czarną, ekologiczną skórą ARTICO. W przypadku podłokietników i środkowych paneli drzwi, w Klasie T zastosowano materiał NEOTEX o delikatnej fakturze, znany z rodziny całkowicie elektrycznych modeli Mercedesa EQ. Łączy on wygląd skóry nubukowej z nowoczesnym neoprenem.
Wszystkie modele mają na desce rozdzielczej czarny błyszczący element ozdobny. Wnętrze i bagażnik są pokryte wykładziną. Dostępne są dwie linie wyposażenia, które jeszcze bardziej zwiększają wysokiej jakości standard.
Wysoki poziom bezpieczeństwa
W kwestii bezpieczeństwa, nowa Klasa T ma również wiele do zaoferowania. Liczne systemy wspomagające jazdę są dostępne w standardzie, w tym system ostrzegania o utracie ciśnienia w oponach i telefon alarmowy Mercedes-Benz. W wersji standardowej znalazły się też: wspomaganie ruszania pod górę, asystent bocznego wiatru, system ostrzegania o zmęczeniu ATTENTION ASSIST, Aktywny asystent układu hamulcowego z funkcją pokonywania skrzyżowań, Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, Asystent martwego pola i Asystent limitu prędkości.
Pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy jest dostępny jako opcja i obejmuje dodatkowo system utrzymania odległości DISTRONIC (dostępny jako opcja również osobno) i Aktywnego asystenta układu kierowniczego. Dla dodatkowej wygody i bezpieczeństwa dostępny jest opcjonalnie Aktywny asystent parkowania z PARKTRONIC i kamerą cofania. Z kolei w połączeniu z opcjonalnym hakiem holowniczym, Klasa T ma również Asystenta Stabilności Przyczepy. Do wysokiego poziomu bezpieczeństwa czynnego przyczyniają się również opcjonalne reflektory LED High Performance (standard dla linii Progressive Line). Zwiększają one bezpieczeństwo w nocy dzięki szerokiej wiązce i światłu o barwie zbliżonej do światła dziennego. Zużywają też mniej energii.
Klasa T spełnia również wysokie standardy Mercedes-Benz w zakresie systemów bezpieczeństwa. W celu ochrony pasażerów standardowo zainstalowanych jest łącznie siedem poduszek powietrznych. W przypadku silnego uderzenia bocznego centralna poduszka powietrzna zostaje wystrzelona między kierowcą a pasażerem z przodu, zmniejszając w ten sposób ryzyko ich wzajemnego zderzenia się. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, każdy najmniejszy szczegół został dobrze przemyślany: standardowe mocowania fotelika dziecięcego iSize z mocowaniami ISOFIX i TopTether są zamontowane na skrajnych tylnych siedzeniach, a także na przednim siedzeniu pasażera.
Ze względów bezpieczeństwa zainstalowano automatyczne rozpoznawanie fotelika dziecięcego, aby przednia poduszka powietrzna pasażera została na pewno wyłączona, gdy dziecko jest na pokładzie. Mata zintegrowana z powierzchnią siedziska wykrywa rozkład ciężaru na siedzeniu, aby sprawdzić, czy fotelik jest zamontowany. Specjalne foteliki dla dzieci wyposażone w transponder nie są wymagane. W ramach dodatkowej ochrony najmłodszych, przesuwane drzwi i opcjonalne elektryczne szyby w tylnej części są wyposażone w zabezpieczenia przed dziećmi.
Oszczędne silniki
W momencie wprowadzenia na rynek dostępny będzie jeden silnik wysokoprężny i jeden benzynowy, każdy w dwóch klasach mocy (patrz tabela). Czterocylindrowe silniki wyróżniają się dużą siłą uciągu, nawet w niskim zakresie obrotów, a także zoptymalizowanymi wartościami zużycia. Aby zapewnić jeszcze lepsze przyspieszenie, na przykład podczas wyprzedzania, model z silnikiem wysokoprężnym o mocy 85 kW jest wyposażony w funkcję overpower i overtorque. Dzięki temu na krótko można uzyskać do 89 kW mocy i 295 Nm momentu obrotowego. Wszystkie silniki są połączone z funkcją ECO Start/Stop. Oprócz sześciobiegowej, mechanicznej skrzyni biegów, dwa modele wysokoprężne i mocniejszy z dwóch modeli benzynowych są również dostępne z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (DCT).
Model |
T 160 d |
T 180 d |
T 160 |
T 180 |
|
cylindry |
liczba/ |
4/ rzędowe |
|||
Pojemność skokowa |
cm3 |
1461 |
1332 |
||
moc |
kW/KM |
70/95 |
85/116 |
75/102 |
96/131 |
przy |
obr./min |
3750 |
3750 |
4500 |
5000 |
Maks. moment obrotowy |
Nm |
260 |
270 |
200 |
240 |
obr./min |
1750 |
1750 |
1500 |
1600 |
|
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP |
l/100 km |
5,3 – 5,9 |
5,5 – 5,9 |
6,7 – 7,2 |
6,6 – 7,3 |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP6 |
g/km |
138 – 154 |
144 -154 |
153 – 162 |
150 – 165 |
przyspieszenie 0-100 km/h |
s |
15,1-15,3 |
13,2-13,6 |
14,7 |
11,6- 12,85 |
Maks. prędkość |
km/h |
164-165 |
175-177 |
168 |
183-184 |
(s)
Fot. Mercedes-Benz