MERCEDES-BENZ: Nowa gwiazda w polskiej sieci świeci w Pile
W marcu rozpoczął działalność nowy, autoryzowany serwis samochodów ciężarowych w sieci Mercedes-Benz Trucks Polska – EF Serwis w Pile wypełni białą plamę na mapie serwisowej marki.

Licząca dotąd 32 punktów w całym kraju sieć serwisowa Mercedes-Benz Trucks Polska zyskała nowy obiekt w Pile. Nowy serwis powstał w całkowicie zrewitalizowanych budynkach na niespełna czterohektarowej działce. – Początkowo planowaliśmy tylko serwis naczep – mówi Dawid Kalinowski, prezes zarządu EF Serwis, nowej spółki w grupie skupiającej pod marką Euro Finannce firmy transportową oraz zajmującą się handlem i serwisowaniem europalet. – Jednak, ponieważ ta część Polski, północna Wielkopolska, była dotąd białą plamą na mapie serwisów samochodów ciężarowych Mercedesa, dostrzegliśmy tu potencjał, a centrala Mercedes-Benz Trucks Polska zachęciła nas do podjęcia wyzwania. W rezultacie powstał autoryzowany serwis samochodów ciężarowych marki.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że do naszej sieci dołączył ten nowy obiekt, gratulujemy jego założycielom i jestem pewien, że wspólnie osiągniemy wiele sukcesów – mówi Piotr Materzok, Head of Customer Services & Parts w Mercedes-Benz Trucks Polska. – Jesteśmy gotowi udzielać naszym kolegom z Piły wszelkiego potrzebnego wsparcia w realizacji tego celu i cieszymy się, że dzięki obecności autoryzowanej placówki naszej marki w nowej lokalizacji możemy być bliżej obecnych i potencjalnych klientów z tego regionu.

Wcześniej działali jako firma transportowa, teraz będą zajmowali się usługami dla przewoźników. To ogromne wyzwanie, ale znajomość specyfiki branży daj im spory handicap na starcie.
Hala warsztatowa z trzema kanałami zapewniającymi dziesięć stanowisk naprawczych ma powierzchnię 920 m2, część biurowa, wyposażona w interaktywną recepcję i kącik, w którym można wygodnie poczekać na naprawę, zajmuje ok. 100 m2, a magazyn części ok. 225 m2. Całość dopełnia 2800 m2 placu. Obok jest także stacja kontroli pojazdów.
– Budynki, które tu zastaliśmy, wymagały głębokiej rewitalizacji, aby dostosować je do standardów marki, ale jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatu. Wszystkie audyty przebiegły pomyślnie i możemy oficjalnie działać jako autoryzowany serwis Mercedes-Benz Trucks Polska – dodaje Dawid Kalinowski.
Obiekt w Pile jest zarządzany przez Marcina Piwkowskiego, który jako dyrektor zarządzający odpowiada za część administracyjną oraz Wojciecha Matuszewskiego, odpowiedzialnego za serwis. Obydwaj wcześniej pracowali w firmie transportowej Euro Finannce. – Współpracowaliśmy z Mercedes-Benz jako firma transportowa od wielu lat, ale jesteśmy bardzo dumni, że teraz zostaliśmy partnerem marki jako autoryzowany serwis. To duże osiągnięcie i towarzyszą mu ogromne emocje – opowiada Marcin Piwkowski. – W naszym regionie brakowało takiego punktu i cieszymy się, że to właśnie my mogliśmy go zapewnić klientom.

EF Serwis w Pile mieści się przy Al. Powstańców Wielkopolskich 163a, jest czynny od poniedziałku do soboty w godzinach 8-16.
W EF Serwis w Pile klienci znajdą kompleksową obsługę, obejmującą nie tylko same ciągniki. – To bardzo ważne dla firm transportowych, wiemy o tym dobrze dzięki wieloletniemu doświadczeniu w tej branży – dodaje Wojciech Matuszewski. – Jako duży przewoźnik, znamy świetnie potrzeby tego rodzaju klientów, jeśli chodzi o serwis. Dlatego oferujemy obsługę całego pojazdu – zarówno ciągnika, jak i naczepy, wind, agregatów. Mamy także podpisaną umowę z oponiarską marką premium i będziemy realizować usługi wulkanizacyjne. Komplet usług dopełnia Serwis 24h, który jest bardzo istotnym elementem dla klientów transportowych.
W EF serwis pracuje 12 techników, w tym jeden diagnosta i mistrz. Klientów obsługuje jeden doradca serwisowy i specjalista ds. logistyki oraz recepcjonistka. – Obecnie bardzo intensywnie się szkolimy, wszyscy musimy spełniać standardy marki – mówi Wojciech Matuszewski.
– Dla klienta transportowego, jakim sami jesteśmy, najważniejsze w serwisie są dwa elementy: czas i jakość naprawy – podkreśla Dawid Kalinowski. – Dlatego oprócz oczywistych standardów wymaganych przez markę, będziemy wdrażać własne innowacje. Na przykład zaprojektowaliśmy aplikację, dzięki której klienci będą mogli zapisywać się do serwisu online, umieszczając w chmurze opis zlecenia wraz ze zdjęciami. W ten sposób będziemy wcześniej wiedzieli, z jaką usterką pojazd do nas trafi, co pozwoli przygotować się do naprawy i skrócić jej czas.
(s)
Fot. Mercedes-Benz