Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ: Już można zamawiać nowego Citana (galeria zdjęć)

    MERCEDES-BENZ: Już można zamawiać nowego Citana (galeria zdjęć)

    22 września, 2021
    Aktualności, Rynek, VAN

    Mały van będzie początkowo dostępny jako furgon i Tourer. Później pojawią się kolejne warianty z długim rozstawem osi, a także wersja Mixto. W polskich salonach Nowy Citan pojawi się w czwartym kwartale tego roku.

    MERCEDES-BENZ, Już można zamawiać nowego Citana, Ciężarówki i Logistyka

    Nowy Mercedes-Benz Citan dopełnia rodzinę modeli pojazdów dostawczych Mercedes-Benz Vans w segmencie małych vanów. Można go już zamawiać w salonach niemieckiej marki w Polsce. Pojazdy demonstracyjne będą dostępne w salonach dealerów w czwartym kwartale tego roku.

    Nowy Citan został zaprojektowany przez profesjonalistów z myślą o profesjonalistach. Stąd szerokie możliwości zastosowania małego vana, który oferuje imponujących rozmiarów wnętrze i wiele funkcjonalnych elementów ułatwiających użytkowanie. Przestrzeń ładunkowa Citana w wersji furgon wynosi do 2,9 m3. W środku mieszczą się więc dwie europalety w poprzek, jedna za drugą. W dodatku oprócz wersji ze stałą ścianą działową, między częścią ładunkową a kabiną kierowcy można zainstalować składaną kratkę, co dodatkowo zwiększa ilość miejsca do przewiezienia np. długich przedmiotów.

    Nowy Citan może być wyposażony w maksymalnie dwoje drzwi przesuwnych, które mają otwory o 615 mm szerokości i wysokości 1059 mm (obie liczby odnoszą się do prześwitu). Tylne drzwi Citana są dostępne w kilku opcjach – jako dwuskrzydłowe z możliwością otwarcia do 180 st. oraz jako tylna klapa – w obu przypadkach z szybą i wycieraczką lub bez.

    Najmłodszy brat Sprintera i Vito, choć najmniejszy, jest także dynamiczny i silny. W wersji z silnikiem o mocy 85 kW Nowy Citan posiada funkcję overpower i overtorque, która na krótko może zapewnić do 89 kW mocy i 295 Nm momentu obrotowego. To sprawia, że manewry wyprzedzania są jeszcze łatwiejsze i bardziej dynamiczne. Pojazd oferuje uciąg 1,5 tony, a przyczepę można sprząc za pomocą stałego zaczepu lub nisko położonej głowicy kulowej – w tej drugiej wersji łatwiejsze staje się otwieranie tylnych drzwi.

    Jak przystało na członka rodziny Mercedes-Benz Vans, Nowy Citan zapewnia także wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu. Celem projektantów było maksymalne zbliżenie się pod tym względem do wyposażenia oferowanego w samochodach osobowych marki z gwiazdą. Na pokładzie furgonu fabrycznie zainstalowano więc sześć poduszek powietrznych (przednie poduszki dla kierowcy i pasażera, poduszki nadokienne i poduszki boczne na klatkę piersiową), natomiast Citan Tourer standardowo ma ich aż siedem – dzięki dodatkowej centralnej poduszce między fotelami kierowcy i pasażera z przodu.

    • Mercedes-Benz Citan
    • Mercedes-Benz Citan
    • Mercedes-Benz Citan
    • Mercedes-Benz Citan
    • Der neue Mercedes-Benz Citan mit Camping-Modulen von VanEssa mobilcamping (Der neue Citan ist noch nicht im Markt verfügbar. Bei dem auf dem Caravan Salon Düsseldorf ausgestellten Exponat eines neuen Citan Tourer handelt es sich um einen Prototypen.) // The new Mercedes-Benz Citan with camping modules by VanEssa mobilcamping (The new Citan is not yet available on the market. The exhibit of the new Citan Tourer that is displayed at the Caravan Salon Düsseldorf is a prototype.)
    • Der neue Mercedes-Benz Citan – Interieur, Helvinsilber metallic, Mercedes-Benz Citan 112 CDI // The new Mercedes-Benz Citan – Interior, Helvite Silver metallic, Mercedes-Benz Citan 112
    • Der neue Mercedes-Benz Citan – Exterieur, Arktikweiß, Mercedes-Benz eCitan Prototype, (Technische Angaben des eCitan in dieser Tabelle sind vorläufig und wurden intern nach Maßgabe der WLTP-Zertifizierungsmethode ermittelt. Es liegen bislang weder bestätigte Werte vom TÜV noch eine EG-Typgenehmigung noch eine Konformitätsbescheinigung mit amtlichen Werten vor. Abweichungen zwischen den Angaben und den amtlichen Werten sind möglich.) // The new Mercedes-Benz Citan – Exterior, Arctic white, Mercedes-Benz eCitan Prototype,( Technical data of the eCitan in this table are preliminary values and were determined company-internally in accordance with the WLTP certification methods. There are presently no confirmed values from TÜV, nor is there an EC type approval or a certificate of conformity with official values. Deviations between this data and the official values are possible.)
    • Der neue Mercedes-Benz Citan – Interieur, Helvinsilber metallic, Mercedes-Benz Citan 112 CDI // The new Mercedes-Benz Citan – Interior, Helvite Silver metallic, Mercedes-Benz Citan 112
    • Mercedes-Benz Citan
    • Der neue Mercedes-Benz Citan – Interieur, Helvinsilber metallic, Mercedes-Benz Citan 112 CDI // The new Mercedes-Benz Citan – Interior, Helvite Silver metallic, Mercedes-Benz Citan 112
    • Der neue Mercedes-Benz Citan – Exterieur, Noseanblau, Mercedes-Benz Citan Tourer 113, (Kraftstoffverbrauch kombiniert NEFZ: 6,4-6,3 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert NEFZ: 146-144 g/km) // The new Mercedes-Benz Citan – Exterior, Nosean blue, Mercedes-Benz Tourer 113, (combined fuel consumption NEFZ: 6,4-6,3 l/100 km; combined CO2 emissions NEFZ: 146-144 g/km)

    Wśród systemów asystujących warto wspomnieć o Asystencie hamowania (standard w Citanie Tourer; opcjonalny w Citanie furgon), który może drastycznie skrócić drogę hamowania w sytuacji awaryjnej. Przy prędkości 120 km/h szybsza reakcja pozwala skrócić dystans o sześć metrów. Dodatkowo oprócz wymaganych prawem systemów ABS i ESP, nowa generacja Citana jest standardowo wyposażona w Asystenta ruszania pod górę, Asystenta bocznego wiatru, system ostrzegający o zmęczeniu ATTENTION ASSIST i system połączenia alarmowego Mercedes-Benz. Opcjonalnie do obydwu wariantów można zamówić reflektory LED High Performance. Zapewniają one większe bezpieczeństwo w nocy dzięki szerszemu rozsyłowi światła i jego barwie zbliżonej do światła dziennego, jednocześnie zużywając mniej energii.

    Projektanci Nowego Citana położyli także duży nacisk na osiągnięcie poziomu komfortu typowego dla marki, w tym wzorcowego poziomu hałasu i wygodnego fotela, nie wspominając o szeregu praktycznych elementów wyposażenia. Wpływa to korzystnie na poziom zmęczenia kierowcy – a tym samym podnosi bezpieczeństwo.

    Kolejny element „rodzinnego podobieństwa” Citana do pozostałych modeli Mercedes-Benz Vans to dostępny opcjonalnie nowoczesny system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W jego ramach dostępny jest m.in. inteligentny asystent głosowy „Hej Mercedes”, który może być używany do wygodnej obsługi funkcji informacyjno-rozrywkowych. Na przykład w połączeniu z systemem nawigacji Mercedes me connect można za jego pomocą sterować nim za pomocą zwrotów potocznych.

    Najmniejszy z pojazdów dostawczych Mercedes-Benz Vans oprócz swoich praktycznych walorów, przyciąga też wzrok typowym dla marki designem, opartym na prostocie i czystych, zmysłowych liniach mocnej sylwetki nadwozia. Wewnątrz horyzontalna deska rozdzielcza i stylistyka elementów takich jak wloty powietrza oraz ozdobne detale również nie pozostawia wątpliwości co do przynależności do rodziny Mercedes-Benz.

    (s)
    Fot. Mercedes-Benz

    Tagi : Mercedes-Benz Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone