Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ: eEconic – elektryczna śmieciarka z Hamburga

    MERCEDES-BENZ: eEconic – elektryczna śmieciarka z Hamburga

    21 lutego, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki

    W pełni elektryczny eEconic rozpoczyna właśnie swoją pracę dla hamburskiego przedsiębiorstwa oczyszczania miasta – Stadtreinigung Hamburg (SRH).

    MERCEDES-BENZ: eEconic – elektryczna śmieciarka z Hamburga

    Podczas oficjalnego briefingu prasowego radca stanu ds. ochrony środowiska Michael Pollmann, dyrektor zarządzający SRH prof. dr Rüdiger Siechau oraz Franziska Cusumano, szefowa Mercedes-Benz Special Trucks & Custom Tailored Trucks, przekazali kluczyk „Kolumnie 11” służb oczyszczania miasta.

    Dla SRH przejście floty pojazdów na napędy alternatywne jest jednym z najważniejszych elementów neutralności klimatycznej, zaplanowanej już na rok 2035. – Nasz eEconic do zastosowań komunalnych jest od ubiegłego roku produkowany seryjnie w fabryce Mercedes-Benz w Wörth – mówi Franziska Cusumano. – Pojazd o lokalnie neutralnej emisji CO2 wyróżnia się szczególnie przyjemną i cichą jazdą. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że także firma SRH stawia na akumulatorowo-elektrycznego eEconica.

    Michael Pollmann, radca stanu ds. ochrony środowiska: – W umowie koalicyjnej partii rządzących wyraźnie zapisano cel neutralności klimatycznej Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburga w roku 2040. Testując ten pojazd, firma SRH nie tylko po raz kolejny dowodzi, że potrafi sprostać swej odpowiedzialności jako przedsiębiorstwa publicznego, ale także aktywnie angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Oprócz redukcji emisji CO2, alternatywne napędy w pojazdach użytkowych znacznie zmniejszają obciążenie hałasem w tak gęsto zaludnionej metropolii jak Hamburg.

    MERCEDES-BENZ: eEconic – elektryczna śmieciarka z Hamburga

    Prof. dr Rüdiger Siechau, dyrektor zarządzający SRH: – Jednym z najważniejszych celów SRH jest osiągnięcie neutralności klimatycznej w 2035 roku. Podczas gdy przejście naszej floty pojazdów na alternatywne systemy napędowe jest już bardzo zaawansowane w przypadku samochodów osobowych i dostawczych, to szczególnie w przypadku dużych pojazdów użytkowych konieczne jest przeprowadzenie szeroko zakrojonych testów w rzeczywistych warunkach eksploatacji. We współpracy z naszymi partnerami już od wielu lat zdobywamy odpowiednią wiedzę i dążymy do osiągnięcia dojrzałości rynkowej. Najpóźniej do 2025 roku wszystkie nowo nabywane pojazdy w SRH mają być wyposażone w alternatywne systemy napędowe. Jesteśmy przekonani, że pomyślny test eEconica będzie znaczącym krokiem w kierunku osiągnięcia tego ważnego celu.

    Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla

    Akumulatorowo-elektryczna śmieciarka eEconic, dzięki niższej emisji hałasu, szczególnie dobrze sprawdza się w eksploatacji miejskiej we wczesnych godzinach porannych. Elektryczny układ napędowy pozwolił na uzyskanie płaskiej podłogi kabiny kierowcy, co ułatwia przechodzenie przez kabinę i jest szczególnie wygodne, gdy kierowca chce wysiąść po stronie przeciwnej do ruchu drogowego.

    Kolejną atrakcję wyposażenia stanowi panoramiczne przeszklenie w połączeniu z niskim umiejscowieniem fotela, a powlekana i podgrzewana szyba przednia Thermocontrol zapobiega zaparowywaniu szyby wskutek działania czynników atmosferycznych, a tym samym zwiększa dobrą widoczność przestrzeni komunikacyjnej. Ponadto szyba ta ogranicza nagrzewanie się wnętrza na skutek promieniowania słonecznego.

    Ogromną zaletą eEconica w zakresie bezpieczeństwa w ruchu miejskim jest jego standardowe wyposażenie w asystenta martwego pola S1R oraz asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.

    (s)
    Fot. Daimler Truck

    Tagi : elektryczna śmieciarka, Mercedes-Benz Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – listopad 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,72
    Pb95
    6,07
    ON
    6,14
    LPG
    3,03
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,44
    USD/PLN
    4,20
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,13
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone