MERCEDES-BENZ: DB Schenker zwiększa flotę pojazdów elektrycznych o 36 nowych FUSO eCanterów
DB Schenker został największym klientem FUSO z flotą samochodów elektrycznych – łącznie 41 eCanterów w codziennej eksploatacji. Firma wzmacnia strategię w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, wprowadzając w jedenastu krajach europejskich logistykę miejską bez emisji dwutlenku węgla.

Operujący globalnie dostawca usług logistycznych DB Schenker oraz FUSO, marka Daimler Trucks, rozszerzają swoje pionierskie partnerstwo w dziedzinie elektromobilności. W nadchodzących miesiącach DB Schenker rozpocznie eksploatację kolejnych 36 FUSO eCanterów w jedenastu krajach Europy. W ten sposób wiodący europejski usługodawca w branży transportu lądowego wzmacnia swoją strategię zrównoważonego rozwoju oraz po raz kolejny rozszerza zakres eksploatacji elektrycznych samochodów dostawczych w swoich flotach mieszanych. Już od 2018 roku DB Schenker używa jednego z FUSO eCanterów w Berlinie – do transportu przesyłek drobnicowych w strefie śródmiejskiej. Kolejne pojazdy jeżdżą od roku 2019 w Paryżu, Frankfurcie i w aglomeracji Stuttgartu.
– DB Schenker jest pionierem innowacyjności w sektorze logistycznym, a teraz stajemy się wiodącym dostawcą »zielonej« logistyki. Skupiamy się na zrównoważonym rozwoju, od pierwszej do ostatniej mili – mówi Cyrille Bonjean, Head of Land Transport Europe w firmie DB Schenker. – Już dzisiaj możliwa jest logistyka miejska bez emisji dwutlenku węgla – dowodzimy tego w całej Europie wraz z marką FUSO i nowym eCanterem. Jesteśmy dumni, że udało nam się pozyskać od koncernu Daimler znaczną część tegorocznej produkcji eCantera. Dla naszych klientów oznacza to tę samą usługę przy zerowej emisji.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki tym 36 lokalnie bezemisyjnym FUSO eCanterom możemy osiągnąć kolejny poziom naszej współpracy z DB Schenker. Wspólnie robimy następny krok ku elektryfikacji śródmiejskiego ruchu logistycznego. W ten sposób przyczyniamy się do zmniejszenia zanieczyszczenia hałasem i zanieczyszczenia środowiska w metropoliach jedenastu europejskich krajów. Zapowiedź ta dotyczy największego z dotychczasowych kontraktów na flotę eCanterów, a więc chciałbym podziękować firmie DB Schenker za jej nieustające zaufanie do FUSO w naszej wspólnej misji na rzecz transportu o neutralnym bilansie CO2 – podkreśla Hartmut Schick, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) i szef Daimler Trucks Asia (DTA).
Bezemisyjny i cichy transport w 20 europejskich miastach
FUSO produkuje obecnie 36 nowych pojazdów dla DB Schenker w swoim europejskim zakładzie w Tramagal, w Portugalii. W ciągu najbliższych tygodni zostaną one wyposażone w zabudowy kufrowe z burtą załadunkową wykonane przez różnych producentów zabudów – idealne do przewozu ładunków drobnicowych. Zabudowy na rynek niemiecki wykona na przykład firma Spier ze Steinheim, znana już z dobrej współpracy z FUSO. Przekazywanie FUSO eCanterów DB Schenker rozpocznie się sukcesywnie jeszcze przed końcem roku w różnych lokalizacjach tej firmy logistycznej.
DB Schenker będzie eksploatował tę w pełni elektryczną lekką ciężarówkę o mocy 129 kW i ładowności do 3,2 ton m.in. w takich europejskich metropoliach jak Oslo, Kopenhaga, Madryt, Salzburg, Wiedeń, Hamburg, Rzym i Mediolan, w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Elektryczne lekkie ciężarówki z floty DB Schenker bezemisyjnie i bezszelestnie dostarczą towar klientom w centrach 20 miast Europy, w Niemczech, Finlandii, Danii, Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, Holandii, Norwegii, Austrii, Hiszpanii i we Włoszech. Tym samym FUSO eCanter świętuje swoje wejście na rynki Finlandii, Austrii, Hiszpanii i Włoch. Co najmniej 100-kilometrowy zasięg tego pojazdu o masie 7,49 tony bez problemu zaspokaja potrzeby DB Schenker w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Pojazdy można łatwo ładować w nocy, za pomocą ładowarek na prąd zmienny lub stały, w zależności od dostępności. Szybka ładowarka umożliwia skrócenie czasu ładowania pojazdu do ok. półtorej godziny.
Dzięki wzmocnieniu partnerskiej współpracy DB Schenker stanie się największym klientem FUSO z flotą samochodów elektrycznych – będzie eksploatował codziennie 41 eCanterów. Dotychczasowe doświadczenia z FUSO eCanterem są wyłącznie pozytywne. Kierowcy chwalą elastyczność i dynamikę napędu elektrycznego oraz ciszę w kokpicie. Według DB Schenker FUSO eCanter w ciągu ostatnich dwóch lat dowiódł swej niezawodności podczas eksploatacji w warunkach rzeczywistych i jako ekologiczny środek transportu stanowi istotny element firmowej floty samochodów ciężarowych. Kolejnym samochodem ciężarowym z oferty Daimler Truck, podążającym drogą do transportu o neutralnym bilansie emisji dwutlenku węgla, jest Mercedes-Benz eActros, eksploatowany przez DB Schenker w Lipsku w ramach tak zwanej „floty innowacyjnej”.
Ponad 200 FUSO eCanterów w eksploatacji u klientów na całym świecie
FUSO eCanter jest pierwszą w pełni elektryczną lekką ciężarówką Daimler Trucks produkowaną w małej serii. Marka FUSO świętowała wprowadzenie na rynek tego pojazdu użytkowego do miejskiego transportu dystrybucyjnego w roku 2017. Od tego czasu FUSO eCanter trafił do wielu klientów w Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych. Wraz z 36 pojazdami dla DB Schenker, po ich dostarczeniu, liczba FUSO eCanterów eksploatowanych codziennie przez klientów w 14 krajach wzrośnie do ponad dwustu. Globalna flota ciężarówek FUSO eCanter pokonała już łącznie ponad 2,5 miliona przejechanych bezemisyjnie kilometrów.
Obecnie inżynierowie Daimler Truck wraz z klientami zbierają dane i opinie na temat codziennego użytkowania pojazdu, profili tras i charakterystyki ładowania. Są one stale wykorzystywane w bieżącym rozwoju następnej generacji FUSO eCantera. Rozpoczęcie produkcji seryjnej FUSO eCantera następnej generacji, o wydłużonym zasięgu i udoskonalonej technice, przewiduje się jeszcze w pierwszej połowie tej dekady. Marka FUSO jest więc istotnym elementem strategii zrównoważonego rozwoju Daimler Truck AG, zmierzającej do tego, aby do roku 2039 na rynkach tzw. „triady”, czyli w Europie, Japonii i krajach członkowskich NAFTA, oferować wyłącznie ciężarówki i autobusy, których eksploatacja podczas jazdy („tank to wheel”) będzie miała neutralny bilans CO2.
Informacje o DB Schenker
DB Schenker wspiera przemysł i handel w światowej wymianie towarów: w transporcie lądowym, globalnym transporcie lotniczym i morskim oraz w logistyce kontraktowej i zarządzaniu łańcuchem dostaw. Dzięki ponad 140-letniemu doświadczeniu, DB Schenker jest jednym z wiodących światowych usługodawców w branży logistycznej. W 2019 roku 76 900 pracowników w ponad 2100 lokalizacjach, w około 130 krajach na całym świecie wypracowało obrót w wysokości około 17 mld euro. DB Schenker w Niemczech, jako największa ze spółek krajowych tej firmy, zatrudnia ok. 17 400 pracowników w ponad 100 lokalizacjach. Obrót na poziomie 4,1 mld euro w 2019 r. czyni DB Schenker wiodącym dostawcą zintegrowanej logistyki na rynku niemieckim.
DB Schenker jest numerem jeden europejskiego transportu lądowego; oferuje swoje produkty i usługi w zakresie transportu lądowego w ramach kompleksowej sieci paneuropejskiej, obejmującej 430 lokalizacji. Dla klientów DB Schenker w Europie jeździ w sumie ponad 45 000 pojazdów.
(CYPH)
Fot. Mercedes-Benz