Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ: DB Schenker zwiększa flotę pojazdów elektrycznych o 36 nowych FUSO eCanterów

    MERCEDES-BENZ: DB Schenker zwiększa flotę pojazdów elektrycznych o 36 nowych FUSO eCanterów

    19 października, 2020
    Aktualności, Elektromobilność, Producenci

    DB Schenker został największym klientem FUSO z flotą samochodów elektrycznych – łącznie 41 eCanterów w codziennej eksploatacji. Firma wzmacnia strategię w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, wprowadzając w jedenastu krajach europejskich logistykę miejską bez emisji dwutlenku węgla.

    MERCEDES-BENZ: DB Schenker zwiększa flotę pojazdów elektrycznych o 36 nowych FUSO eCanterów, Truckslog.pl

    Operujący globalnie dostawca usług logistycznych DB Schenker oraz FUSO, marka Daimler Trucks, rozszerzają swoje pionierskie partnerstwo w dziedzinie elektromobilności. W nadchodzących miesiącach DB Schenker rozpocznie eksploatację kolejnych 36 FUSO eCanterów w jedenastu krajach Europy. W ten sposób wiodący europejski usługodawca w branży transportu lądowego wzmacnia swoją strategię zrównoważonego rozwoju oraz po raz kolejny rozszerza zakres eksploatacji elektrycznych samochodów dostawczych w swoich flotach mieszanych. Już od 2018 roku DB Schenker używa jednego z FUSO eCanterów w Berlinie – do transportu przesyłek drobnicowych w strefie śródmiejskiej. Kolejne pojazdy jeżdżą od roku 2019 w Paryżu, Frankfurcie i w aglomeracji Stuttgartu.

    – DB Schenker jest pionierem innowacyjności w sektorze logistycznym, a teraz stajemy się wiodącym dostawcą »zielonej« logistyki. Skupiamy się na zrównoważonym rozwoju, od pierwszej do ostatniej mili –  mówi Cyrille Bonjean, Head of Land Transport Europe w firmie DB Schenker. – Już dzisiaj możliwa jest logistyka miejska bez emisji dwutlenku węgla – dowodzimy tego w całej Europie wraz z marką FUSO i nowym eCanterem. Jesteśmy dumni, że udało nam się pozyskać od koncernu Daimler znaczną część tegorocznej produkcji eCantera. Dla naszych klientów oznacza to tę samą usługę przy zerowej emisji.

    – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki tym 36 lokalnie bezemisyjnym FUSO eCanterom możemy osiągnąć kolejny poziom naszej współpracy z DB Schenker. Wspólnie robimy następny krok ku elektryfikacji śródmiejskiego ruchu logistycznego. W ten sposób przyczyniamy się do zmniejszenia zanieczyszczenia hałasem i zanieczyszczenia środowiska w metropoliach jedenastu europejskich krajów. Zapowiedź ta dotyczy największego z dotychczasowych kontraktów na flotę eCanterów, a więc chciałbym podziękować firmie DB Schenker za jej nieustające zaufanie do FUSO w naszej wspólnej misji na rzecz transportu o neutralnym bilansie CO2 – podkreśla Hartmut Schick, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) i szef Daimler Trucks Asia (DTA).

    Bezemisyjny i cichy transport w 20 europejskich miastach

    FUSO produkuje obecnie 36 nowych pojazdów dla DB Schenker w swoim europejskim zakładzie w Tramagal, w Portugalii. W ciągu najbliższych tygodni zostaną one wyposażone w zabudowy kufrowe z burtą załadunkową wykonane przez różnych producentów zabudów – idealne do przewozu ładunków drobnicowych. Zabudowy na rynek niemiecki wykona na przykład firma Spier ze Steinheim, znana już z dobrej współpracy z FUSO. Przekazywanie FUSO eCanterów DB Schenker rozpocznie się sukcesywnie jeszcze przed końcem roku w różnych lokalizacjach tej firmy logistycznej.

    DB Schenker będzie eksploatował tę w pełni elektryczną lekką ciężarówkę o mocy 129 kW i ładowności do 3,2 ton m.in. w takich europejskich metropoliach jak Oslo, Kopenhaga, Madryt, Salzburg, Wiedeń, Hamburg, Rzym i Mediolan, w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Elektryczne lekkie ciężarówki z floty DB Schenker bezemisyjnie i bezszelestnie dostarczą towar klientom w centrach 20 miast Europy, w Niemczech, Finlandii, Danii, Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, Holandii, Norwegii, Austrii, Hiszpanii i we Włoszech. Tym samym FUSO eCanter świętuje swoje wejście na rynki Finlandii, Austrii, Hiszpanii i Włoch. Co najmniej 100-kilometrowy zasięg tego pojazdu o masie 7,49 tony bez problemu zaspokaja potrzeby DB Schenker w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Pojazdy można łatwo ładować w nocy, za pomocą ładowarek na prąd zmienny lub stały, w zależności od dostępności. Szybka ładowarka umożliwia skrócenie czasu ładowania pojazdu do ok. półtorej godziny.

    Dzięki wzmocnieniu partnerskiej współpracy DB Schenker stanie się największym klientem FUSO z flotą samochodów elektrycznych – będzie eksploatował codziennie 41 eCanterów. Dotychczasowe doświadczenia z FUSO eCanterem są wyłącznie pozytywne. Kierowcy chwalą elastyczność i dynamikę napędu elektrycznego oraz ciszę w kokpicie. Według DB Schenker FUSO eCanter w ciągu ostatnich dwóch lat dowiódł swej niezawodności podczas eksploatacji w warunkach rzeczywistych i jako ekologiczny środek transportu stanowi istotny element firmowej floty samochodów ciężarowych. Kolejnym samochodem ciężarowym z oferty Daimler Truck, podążającym drogą do transportu o neutralnym bilansie emisji dwutlenku węgla, jest Mercedes-Benz eActros, eksploatowany przez DB Schenker w Lipsku w ramach tak zwanej „floty innowacyjnej”.

    Ponad 200 FUSO eCanterów w eksploatacji u klientów na całym świecie

    FUSO eCanter jest pierwszą w pełni elektryczną lekką ciężarówką Daimler Trucks produkowaną w małej serii. Marka FUSO świętowała wprowadzenie na rynek tego pojazdu użytkowego do miejskiego transportu dystrybucyjnego w roku 2017. Od tego czasu FUSO eCanter trafił do wielu klientów w Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych. Wraz z 36 pojazdami dla DB Schenker, po ich dostarczeniu, liczba FUSO eCanterów eksploatowanych codziennie przez klientów w 14 krajach wzrośnie do ponad dwustu. Globalna flota ciężarówek FUSO eCanter pokonała już łącznie ponad 2,5 miliona przejechanych bezemisyjnie kilometrów.

    Obecnie inżynierowie Daimler Truck wraz z klientami zbierają dane i opinie na temat codziennego użytkowania pojazdu, profili tras i charakterystyki ładowania. Są one stale wykorzystywane w bieżącym rozwoju następnej generacji FUSO eCantera. Rozpoczęcie produkcji seryjnej FUSO eCantera następnej generacji, o wydłużonym zasięgu i udoskonalonej technice, przewiduje się jeszcze w pierwszej połowie tej dekady. Marka FUSO jest więc istotnym elementem strategii zrównoważonego rozwoju Daimler Truck AG, zmierzającej do tego, aby do roku 2039 na rynkach tzw. „triady”, czyli w Europie, Japonii i krajach członkowskich NAFTA, oferować wyłącznie ciężarówki i autobusy, których eksploatacja podczas jazdy („tank to wheel”) będzie miała neutralny bilans CO2.

    Informacje o DB Schenker

    DB Schenker wspiera przemysł i handel w światowej wymianie towarów: w transporcie lądowym, globalnym transporcie lotniczym i morskim oraz w logistyce kontraktowej i zarządzaniu łańcuchem dostaw. Dzięki ponad 140-letniemu doświadczeniu, DB Schenker jest jednym z wiodących światowych usługodawców w branży logistycznej. W 2019 roku 76 900 pracowników w ponad 2100 lokalizacjach, w około 130 krajach na całym świecie wypracowało obrót w wysokości około 17 mld euro. DB Schenker w Niemczech, jako największa ze spółek krajowych tej firmy, zatrudnia ok. 17 400 pracowników w ponad 100 lokalizacjach. Obrót na poziomie 4,1 mld euro w 2019 r. czyni DB Schenker wiodącym dostawcą zintegrowanej logistyki na rynku niemieckim.

    DB Schenker jest numerem jeden europejskiego transportu lądowego; oferuje swoje produkty i usługi w zakresie transportu lądowego w ramach kompleksowej sieci paneuropejskiej, obejmującej 430 lokalizacji. Dla klientów DB Schenker w Europie jeździ w sumie ponad 45 000 pojazdów.

    (CYPH)
    Fot. Mercedes-Benz

    Tagi : ciężarówka, logistyka, Mercedes-Benz Trucks, samochód dostawczy elektryczny
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – wrzesień 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone