MERCEDES-BENZ: Actros F – dla tych, którzy myślą rozsądnie, ale chcą mieć gwiazdę na masce… (galeria zdjęć)
Mercedes-Benz Trucks rozszerza swój typoszereg Actros o dwa modele – Actrosa F i Edition 2 – aby móc jeszcze lepiej spełniać różnorodne wymagania użytkowników ciężkich pojazdów. Actros F to model wejściowy w segmencie ciągników Mercedes-Benz od 18 ton wzwyż i pojazd przeznaczony dla klientów, którzy przywiązują szczególną wagę do funkcjonalności i wydajności.

Liczne wyróżnienia, w tym „International Truck of the Year 2020” dowodzą, że ten flagowy pojazd Mercedes-Benz Trucks pod wieloma względami wyznacza nowe wzorce. Jednakże w branży pojazdów użytkowych nie może być i nie będzie zastoju, zwłaszcza że firmy transportowe i producenci samochodów ciężarowych działają w wysoce konkurencyjnym środowisku i stoją przed poważnymi wyzwaniami. Aby móc jeszcze lepiej spełniać różnorodne wymagania klientów i jednocześnie opanowywać kolejne segmenty rynkowe, Mercedes-Benz Trucks rozszerza swój typoszereg Actros o dwa modele – Actrosa F i Actrosa Edition 2. Dzisiaj nieco o tym pierwszym, jutro napiszemy o drugim.
Z genami Mercedesa
Od 1996 roku Mercedes-Benz Actros wysoko stawia poprzeczkę dla ciężkich samochodów ciężarowych, zarówno pod względem ekonomiczności, bezpieczeństwa, jak i komfortu. Jego najnowsza generacja z licznymi innowacjami od 2018 roku nieprzerwanie wyznacza nowe standardy w tej dziedzinie. Dodatkowo od stycznia 2021 roku Mercedes-Benz Trucks wprowadza na rynek Actrosa F – model zaprojektowany pod kątem najwyższej funkcjonalności, który będzie dostępny w 24 krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach spoza Unii.
Nowy Actros F jest wręcz idealny dla klientów, którzy – niezależnie od organizacyjnych i logistycznych procesów w swojej flocie – poszukują po prostu funkcjonalnego samochodu ciężarowego. Świadomie decydują się na zakup pojazdu użytkowego z gwiazdą, ale nie potrzebują koniecznie wszystkich innowacji Actrosa najnowszej generacji. Chcą przede wszystkim ciężarówki o atrakcyjnym stosunku ceny do jakości, odznaczającej się genami Mercedes-Benz Trucks. Inaczej mówiąc – pojazdu ucieleśniającego wartości typowe dla marki Mercedes-Benz, takie jak najwyższa jakość, niezawodność, ekonomiczność, funkcjonalność, bezpieczeństwo i wysoka wartość użytkowa.
Komfort i funkcjonalność
Actros F, dostępny w 17 różnych wzorach konstrukcyjnych i wyłącznie z kierownicą po lewej stronie, idealnie nadaje się do zastosowań w klasycznym i regionalnym transporcie dalekobieżnym, a przede wszystkim do eksploatacji z zabudową wymienną, bramową lub silosową. W tym celu, oprócz najwyższej możliwej funkcjonalności dla operatora floty, szczególną uwagę zwrócono na wysoki komfort dla kierowców. Nowo zaprojektowana kabina kierowcy w wariantach StreamSpace lub BigSpace, o szerokości 2,5 m i z tunelem silnika o wysokości 120 mm, oferuje doskonałą w swej klasie przestronność oraz niskie wejście/wyjście z jedynie trzema stopniami.
Wyposażenie standardowe Actrosa F obejmuje między innymi klasyczny kokpit i klasyczne, szklane lusterka zewnętrzne. W połączeniu z systemem nawigacyjnym, klimatyzacją automatyczną i niektórymi innymi elementami wyposażenia dodatkowego, dodawany jest także przyjazny w użytkowaniu 10-calowy Multimedia Cockpit z kierownicą wielofunkcyjną, montowany obecnie w najnowszej generacji Actrosa. Kolejną opcją wyposażenia jest system Predictive Powertrain Control, który integruje sposób jazdy dostosowany do topografii trasy ze zautomatyzowaną zmianą biegów, a w połączeniu z precyzyjnie dostrojoną strategią przełączania biegów umożliwia dodatkowe obniżenie zużycia paliwa.
Do tego dochodzą funkcje związane z bezpieczeństwem, takie jak Active Brake Assist piątej generacji (ABA 5) – czyli asystent hamowania awaryjnego, który od stycznia 2020 roku jest standardowym wyposażeniem Actrosa w Europie tam, gdzie tego wymagają przepisy – oraz asystent utrzymania pasa ruchu. Na życzenie możliwe jest wyposażenie Actrosa F także w asystenta martwego pola.
Łączność i obsługa serwisowa
Actros F osiąga wysoki poziom ekonomiczności już dzięki standardowemu wyposażeniu w rozwiązania łącznościowe Fleetboard. Dane generowane w czasie rzeczywistym umożliwiają przedsiębiorcom transportowym stałe kontrolowanie swoich ciężarówek, a inteligentne połączenie sieciowe kierowcy, floty i zlecenia jeszcze dodatkowo zwiększa ekonomiczność eksploatacji floty. W jeszcze większym stopniu dotyczy to opcjonalnej aktualizacji do rozszerzonych usług Fleetboard z nowym interfejsem użytkownika.
Dla operatorów flot w ich codziennej pracy istotne jest również odpowiednio wczesne rozpoznawanie i usuwanie ewentualnych usterek. Dlatego w obszarze łączności sieciowej Actros F oferuje klientom intensywne wsparcie poprzez Mercedes-Benz Uptime. W ramach tej usługi w pełni automatyczna Telediagnostyka nieustannie, w czasie rzeczywistym kontroluje status systemów samochodu ciężarowego. Gdy pojawia się potrzeba wykonania przeglądu lub naprawy, serwis Mercedes-Benz niezwłocznie oferuje indywidualne wsparcie.
Ofertę usług dla Actrosa F wieńczą indywidualnie konfigurowalne pakiety serwisowe oraz starannie dopasowane rozwiązania w zakresie leasingu, kredytu i ubezpieczenia, zapewniające bezpieczeństwo planowania także w tych obszarach. O tym, że Mercedes-Benz Trucks zawsze stawia na innowacyjne rozwiązania w tym zakresie świadczy np. umowa serwisowa Mercedes-Benz CompleteMile, która od marca 2021 r. będzie dostępna dla Actrosa F oraz wszystkich pozostałych modeli Actrosa, Arocsa i Atego na wielu rynkach europejskich. Ta elastyczna umowa serwisowa, podobnie jak Mercedes-Benz Complete, obejmuje wszelkie prace warsztatowe, łącznie z wymianą zużytych części, jednak została skonstruowana w taki sposób, aby wysokość miesięcznych rat uzależniona była od rzeczywiście przejechanych kilometrów. Nie ma przy tym znaczenia, czy klient działa w branży sezonowej, np. budownictwie bądź rolnictwie, czy też może jego przebiegi zmieniają się często ze względu na lepsze i gorsze biznesowo miesiące. Mercedes-Benz CompleteMile może więc przyczynić się do optymalizacji przepływów pieniężnych. Mercedes-Benz Uptime automatycznie przesyła stan licznika kilometrów do systemów informatycznych Mercedes-Benz Trucks, które sprawnie uwzględniają go w cyfrowej rachunkowości.
(s)
Fot. Mercedes-Benz