Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ: 50 pojazdów eVito furgon dołącza do zeroemisyjnej floty DPD Polska

    MERCEDES-BENZ: 50 pojazdów eVito furgon dołącza do zeroemisyjnej floty DPD Polska

    12 czerwca, 2021
    Aktualności, Elektromobilność, Rynek, Wydarzenia

    DPD Polska zmierza w stronę neutralności doręczeń razem z Mercedes-Benz eVito. W siedzibie firmy Duda-Cars w Golęczewie pod Poznaniem odbyło się uroczyste przekazanie 50 pojazdów takich pojazdów.

    MERCEDES-BENZ: 50 pojazdów eVito furgon dołącza do zeroemisyjnej floty DPD Polska, truckslog.pl

    50 elektrycznych vanów Mercedes-Benz eVito furgon zasiliło park pojazdów DPD Polska, jednej z wiodących firm kurierskich w naszym kraju. Ich zakup jest przykładem rosnącego zainteresowania firm flotowych pojazdami zeroemisyjnymi – to właśnie ten segment użuytkowników jest w awangardzie elektromobilności. Mercedes-Benz Vans od dawna konsekwentnie pracuje nad zapewnieniem kompletnego ekosystemu dla flot elektrycznych, uwzględniającego nie tylko sam pojazd, ale również wsparcie w zakresie infrastruktury ładowania i szeroką ofertę usług związanych z użytkowaniem samochodów z takim napędem. – Elektromobilność jest dla Daimlera naturalną odpowiedzią na potrzeby wynikające z dwóch kluczowych i przeciwstawnych trendów – mówi Thomas Greipel, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Vans w Polsce. – Są to z jednej strony rosnące ograniczenia dla pojazdów z konwencjonalnym napędem, ze względu na konieczność zmniejszenia emisji CO2, a z drugiej, dynamiczny rozwój e-handlu i zapotrzebowania na transport. Naturalnym rozwiązaniem, odpowiadającym na potrzeby zarówno klimatu, jak i gospodarki, jest elektromobilność. Jako koncern jesteśmy przygotowani na te zmiany, oferując już dziś nasze flagowe modele dostawcze – eVito oraz eSprintera – w wersji z napędem elektrycznym. Jesteśmy dumni, że firma DPD Polska zdecydowała się właśnie z nami rozwijać swoją zeroemisyjną flotę. Jestem przekonany, że eVito furgon spełni pokładane w nim oczekiwania, zarówno z punktu widzenia firmy, jak i kurierów. Zdajemy sobie sprawę, że elektryczne pojazdy dostawcze są wciąż nowością. Jednak dzięki kilkuletnim inwestycjom w rozwój tych produktów oraz szkolenia sieci sprzedaży i serwisu dziś mogę zapewnić, że jako Mercedes-Benz Polska jesteśmy gotowi, by zagwarantować klientom pełne wsparcie w użytkowaniu tych samochodów.

    Od lewej: Grzegorz Sawicki (dyrektor sprzedaży MB Vans w Mercedes-Benz Polska), Thomas Greipel (dyrektor zarządzający MB Vans w Mercedes-Benz Polska), Łukasz Zembowicz - członek zarządu DPD Polska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Artur Podbielski - koordynator ds. wsparcia operacji w DPD Polska.

    Od lewej: Grzegorz Sawicki (dyrektor sprzedaży MB Vans w Mercedes-Benz Polska), Thomas Greipel (dyrektor zarządzający MB Vans w Mercedes-Benz Polska), Łukasz Zembowicz – członek zarządu DPD Polska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Artur Podbielski – koordynator ds. wsparcia operacji w DPD Polska.

    Jak podkreśla DPD Polska, decyzja o zakupie 50 eVito furgonów ma ułatwić osiągnięcie jednego z celów długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju DPDgroup, do której spółka należy – czyli neutralności doręczeń. Międzynarodowa sieć kurierska zobowiązała się do 2025 r. znacząco obniżyć ślad węglowy doręczeń w wybranych europejskich miastach i zmniejszyć emisje o co najmniej 80% w porównaniu z rokiem 2020. Takiej właśnie postawy coraz bardziej oczekują także klienci firmy, a potwierdzają to najnowsze analizy zachowań konsumentów, takie jak Barometr E-Shopper DPDgroup.

    Z najnowszej edycji opracowania wynika, że e-nabywcy wymagają od marek i firm działań, które zapewnią skuteczne usługi przy jednoczesnej trosce o środowisko naturalne i otoczenie społeczne. Te oczekiwania spełnia również Mercedes-Benz, który już wkrótce zaoferuje pełną gamę swoich pojazdów dostawczych w wersji z napędem elektrycznym. – W czasie pandemii koronawirusa wzrosła wrażliwość nie tylko na kwestie ochrony zdrowia, ale i na działania związane z koniecznością zapobiegania zmianom klimatu. Zauważamy wzrost rynku towarów z „drugiej ręki” i zwiększone zapotrzebowanie na przyjazne dla środowiska opcje doręczenia. Staramy się spełnić te oczekiwania poprzez wprowadzenie do naszej floty pojazdów nisko i zeroemisyjnych. Kolejne samochody typu plug-in to ważny krok DPD Polska w tym kierunku – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

    – Bacznie obserwujemy zmiany na rynku motoryzacyjnym, również w segmencie samochodów dostawczych – dodaje Marcin Stępczak, wiceprezes Duda-Cars S.A. autoryzowanego dealera i serwisu Mercedes-Benz. – Otrzymujemy coraz więcej zapytań o modele w pełni elektryczne i cieszymy się, że DPD Polska w tym roku powiększyło kupowaną u nas flotę o eVito. Utwierdza nas to w przekonaniu, że zeroemisyjne środki transportu są praktycznym rozwiązaniem dla branży kurierskiej. Kierowcy otrzymują nowe przywileje, jak możliwość wjazdu do stref czystego transportu czy poruszanie się buspasami. Z całą pewnością przekłada się to na szybkość realizowanych dostaw, a w efekcie na wyniki finansowe. Głęboko wierzymy, że jesteśmy dopiero na początku wielkiej elektrycznej transformacji, dlatego aktywnie bierzemy w niej udział.

    Mercedes-Benz eVito, jako pojazd lokalnie bezemisyjny, zaprojektowany szczególnie z myślą o miejskiej dystrybucji, doskonale się wpisuje w strategię redukowania śladu węglowego DPD Polska. Średni van z gwiazdą w swojej lokalnie bezemisyjnej wersji zachowuje wszystkie sprawdzone walory Vito, a ponadto wraz z elektrycznym napędem oferuje cały ekosystem usług, takich jak Mercedes PRO z narzędziem do zarządzania ładowaniem. Użytkowa pojemność akumulatora 35 kWh zapewnia zasięg 150 km. Po sześciu godzinach ładowania prądem AC o mocy 7,4 kW pełny zasięg jest ponownie dostępny. Napęd elektryczny ma moc maksymalną 85 kW i osiąga moment obrotowy 295 Nm, co zapewnia komfortowe i sprawne poruszanie się po mieście. Średnie zużycie energii wynosi 24,9 kWh/100 km. Maksymalną prędkość można skonfigurować w zależności od zastosowania. W przypadku pracy kurierów, wystarczająca jest maksymalna prędkość 80 km/h, która oszczędza energię i zwiększa zasięg. eVito ładuje również akumulatory podczas jazdy, dzięki możliwości odzyskiwania energii podczas hamowania. Kierowca ma ogromny wpływ na poziom rekuperacji, a co za tym idzie zasięg, sterując nim za pomocą manetek przy kierownicy – może wybrać jeden z czterech poziomów: „D–”, „D”, „D+” i „D++”. Do dyspozycji ma także trzy programy jazdy „E+”, „E” i „C”.

    Napęd elektryczny w żaden sposób nie ogranicza jednocześnie pojemności ładunkowej, która wynosi w eVito do 6,6 m³. – Specyfikacja tych samochodów została tak dobrana, aby dokładnie spełniać potrzeby branży kurierskiej – podkreśla Marcin Budzyński, dyrektor sprzedaży samochodów dostawczych Duda-Cars. – Podobnie jak w przypadku Sprinterów z napędem konwencjonalnym, które już jeżdżą we flocie DPD Polska, musieliśmy dopasować wyposażenie samochodów tak, żeby kierowcy mogli pracować w komforcie, a jednocześnie szybko i bezpiecznie dostarczać przesyłki. Elektryczne samochody dostawcze to bez wątpienia przyszłość, a ta transakcja jest tego trendu potwierdzeniem. Bardzo się cieszymy się, że DPD Polska zaufała zarówno marce Mercedes-Benz, jak i Duda-Cars.

    (s)
    Fot. Mercedes-Benz

    Tagi : elektryczny samochód dostawczy, furgon, Mercedes-Benz Trucks, samochody dostawcze
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone