Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Meiller Polska na plusie. Podsumowanie roku 2023

    Meiller Polska na plusie. Podsumowanie roku 2023

    1 lutego, 2024
    Aktualności, Naczepy, Polecane

    Branża budowlana i inwestycje infrastrukturalne przez wielu analityków postrzegane są jako papierek lakmusowy ogólnej sytuacji w gospodarce. To także jeden z podstawowych czynników kształtujących rynek wywrotek, pojazdów komunalnych oraz naczep wywrotek, a więc środowiska w którym prężnie działa Meiller Polska.

    Trójstronna wywrotka TRIGENIUS to, nowy poziom jakości i funkcjonalności.
    Trójstronna wywrotka TRIGENIUS to, nowy poziom jakości i funkcjonalności.

    Miniony rok był czasem oczekiwań na stabilizację w gospodarce i nowe źródła finansowania inwestycji infrastrukturalnych. – Ale przede wszystkim, był to okres „prostowania” ciągnących się od 2020 roku problemów z logistyką i zerwanym łańcuchem dostaw – ocenia Krzysztof Adamiuk, prezes Meiller Polska. – Z tego powodu borykaliśmy się z domykaniem zamówień nawet z 2021 roku. Brak podwozi czy elektroniki układu hamulcowego do naczep wywrotek i związane z tym problemy organizacyjne i logistyczne były dla nas codziennym utrapieniem. Dopiero końcówka roku charakteryzowała się pewną regularnością i terminowością dostaw komponentów i podwozi. Gdyby nie to, bez problemów zrealizowalibyśmy jeszcze więcej zamówień.

    W minionym roku, bramy fabryki w Niepołomicach opuściło ponad 1050 jednostek, które trafiły do klientów krajowych i zagranicznych.
    W minionym roku, bramy fabryki w Niepołomicach opuściło ponad 1050 jednostek, które trafiły do klientów krajowych i zagranicznych.

    Należy podkreślić, że mimo wielu przeciwności, 2023 roku był dla Meiller Polska rokiem dobrym. Nie brakowało zamówień, rynek okazał się stabilny z tendencją wzrostową. Do tego należy zaznaczyć, że praktycznie we wszystkich segmentach produkcji (wywrotki, bramowce, hakowce i naczepy wywrotki) Meiller rósł razem rynkiem nie tracąc swej pozycji a nawet ją umacniając.

    W minionym roku, bramy fabryki w Niepołomicach opuściło ponad 1050 jednostek, które trafiły do klientów krajowych i zagranicznych. Oznacza to, że każdego dnia pracy, cztery pojazdy trafiły do użytkowników.

    Wywrotka tylnozsypowa Meiller serii P 430 na podwozia 4-osiowe.
    Wywrotka tylnozsypowa Meiller serii P 430 na podwozia 4-osiowe.

    Statystyki sprzedaży pokazują, że Meiller Polska znakomicie odnajduje się w kategorii pojazdów ciężkich. Wszędzie tam, gdzie wymagana jest wysoka jakość i odporność na brutalną eksploatację, produkty Meillera znajdują sporą grupę użytkowników. Wielu klientów doceniając ponadprzeciętną jakość i trwałość jest gotowa zapłacić nieco więcej niż u konkurencji, by otrzymać produkt z górnej półki. Nadmienić trzeba, że Meiller nigdy nie konkurował wyłącznie ceną. Najważniejsza zawsze była i jest wysoka jakość i długi okres bezawaryjnej eksploatacji pojazdu w najcięższych nawet warunkach.

    Wywrotki

    Segment wywrotek ciężkich jest jednym z filarów produkcji Meiller Polska. 36% udziału w rynku wywrotek najcięższych – czteroosiowych i 12,5% segmencie pojazdów trzyosiowych to dobry wynik, mimo olbrzymich problemów z terminową dostawą zamówionych podwozi. 2023 rok to także pierwsze dostawy nowej generacji wywrotek trójstronnych Meiller TRIGENIUS, która wprowadza nową jakość i funkcjonalność w tej klasie pojazdów.

    36% udziału w rynku wywrotek najcięższych - czteroosiowych i 12,5% segmencie pojazdów trzyosiowych to dobry wynik.
    36% udziału w rynku wywrotek najcięższych – czteroosiowych i 12,5% segmencie pojazdów trzyosiowych to dobry wynik.

    Hakowce

    Hakowce są od wielu lat sztandarowym produktem Meillera. Sztywność konstrukcji, niezawodność słynnych układów hydraulicznych czy własne systemy sterowania radiowego to najważniejsze atuty produktów z żółto-czarnym logo. 30-procentowy udział w rynku podwozi trzyosiowych i aż 57% w podwoziach czteroosiowych, przy sporej liczbie konkurencyjnych produktów jest bardzo dobrym wynikiem. Warto wspomnieć, że trzyosiowe hakowce wzbogacane mogą być także o 18-tonowe przyczepy podkontenerowe z oferty Meiller Polska. W ten sposób klienci zapewniają sobie pełne wsparcie pojazdu i przyczepy u jednego producenta.

    Wywrotka tylnozsypowa serii P 430 na podwoziach 4-osiowych Meiller.
    Wywrotka tylnozsypowa serii P 430 na podwoziach 4-osiowych Meiller.

    Bramowce

    W przeciwieństwie do Niemiec, Francji czy krajów Beneluksu, bramowce to pojazdy u nas mało popularne. Zastępowane głównie przez hakowce. Mimo to, w segmencie bramowców dwuosiowych (6 – 18 ton DMC) Meiller ma aż 61-procentowy udział w rynku. Zaś w klasie pojazdów trzyosiowych (DMC 18 – 25 t) udziały w rynku wynoszą 44%.

    Urządzenie hakowe Meiller TECTRUM RS21.
    Urządzenie hakowe Meiller TECTRUM RS21.

    Naczepy wywrotki

    Naczepy wywrotki nigdy nie były produktem wiodącym wobec wywrotek i pojazdów komunalnych. W minionym roku naczepy takie stanowiły ok. 10% ogólnej produkcji zakładu w Niepołomicach. Przeważały wytrzymałe naczepy stalowe, z których słynie Meiller. Obserwując polski rynek, zauważyć można, że ok. 70-80% sprzedanych naczep to konstrukcje aluminiowe. Nie może zatem dziwić chęć mocniejszego zaangażowania się w sprzedaż tego typu pojazdów, tym bardziej, że oferta produktowa jest bardzo bogata i zostanie uzupełniona o nowe konstrukcje. Tegoroczna sprzedaż na poziomie 100 naczep nikogo nie zadowala i po okresie zawirowań o których wspominaliśmy wcześniej, są szanse na znaczące wzrosty.

    Urządzenie bramowe Meiller TECTRIS AK 12 MT.
    Urządzenie bramowe Meiller TECTRIS AK 12 MT.

    Prognozy i cele

    2024 rok zapowiada się bardzo obiecująco. Ruszyły pierwsze transze środków z KPO, jest szansa na spore inwestycje infrastrukturalne, ogłaszane są kolejne inwestycje drogowe (także samorządowe), efektem są spore oczekiwania i optymizm w branży budowlanej. Maleje inflacja, zatem nadzieje klientów są dość duże, co przekłada się na poziom zamówień, który rośnie od jesieni zeszłego roku.

    Celem Meiller Polska jest utrzymanie udziałów w rosnącym rynku pojazdów budowlanych i komunalnych, poprawa udziałów w segmencie wywrotek, zaistnienie na rynku naczep aluminiowych oraz długoterminowo zdobycie 10% udział w rynku naczep wywrotek, co przełożyłoby się na ok. 250-280 sprzedanych pojazdów. Oceniamy, że segment komunalny, który reprezentują hakowce i bramowce, zanotuje mniejszą dynamikę wzrostu również z powodu jego specyficznej okresowości.

    Jak widać, nadzieje na rynku rozpalone nowymi możliwościami finansowania inwestycji strukturalnych przekładają się również na oczekiwania i plany produkcyjne producentów zabudów i pojazdów. W przeciwieństwie do rynku niemieckiego, na którym obserwowane są sygnały stagnacji, rynek polski ma szanse na stabilne wzrosty.

    (s), fot. Meiller Polska

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Każdy, kto próbuje podnieść poziom digitalizacji swoich procesów, zwiększy wydajność swojego biznesu transportowego, a także rentowność. […]

    Czytaj więcej… Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportuContinue

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]

    Czytaj więcej… Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?Continue

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]

    Czytaj więcej… Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! Continue

    Tagi : bramowce, hakowce, Meiller, wywrotki
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda