FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Na firmowym stoisku, pokazano dwa ciekawe pojazdy zbudowane według bardzo jasno sprecyzowanych potrzeb klientów. Od wielu lat, proces zakupu i wieloletniej eksploatacji produktów MEILLER zaczyna się od bardzo dokładnego zbadania potrzeb klienta i zaproponowaniu pojazdu „szytego na miarę”.
Tak też było i w tym przypadku. Na Torze Jastrząb zaprezentowano urządzenie bramowe TECTRIS oraz wywrotkę tylnozsypową halfpipe. Urządzenie bramowe TECTRIS AK12 – MT – co to jest? AK – urządzenie bramowe (niem. Absetzkipper), 12 – obciążenie nominalne w tonach, liczone od poziomu jezdni, M – średniodługi pomost zabudowy, T – ramiona z teleskopowym wysuwem.
Jednym ze sztandarowych produktów firmy MEILLER jest rodzina urządzeń bramowych TECTRIS o nośności od 7,4 do 18 ton. Bramowce TECTRIS są efektem wieloletnich doświadczeń i ciągłego doskonalenia produktu we współpracy z użytkownikami. To co wyróżnia bramowce MEILLER na rynku, to przede wszystkim przemyślana konstrukcja, znakomita jakość wykonania, najlepsze materiały i własna, sprawdzona hydraulika.
Użytkownicy doceniają sztywność ramion i podpór, które wykonano z profili pięcio- i sześciokątnych (w przeciwieństwie do często stosowanych na rynku profili czterokątnych, które są tańsze lecz mniej wytrzymałe). Równie wytrzymały jest własny układ hydrauliczny obejmujący wszystkie komponenty (pompę, zbiornik, rozdzielacze czy siłowniki). Mocnym atutem całej zabudowy jest wygodny w użyciu system sterowania radiowego hydrauliką- i.s.a.r.-control 3, który pozwala na obsługę układu hydraulicznego bramowca oraz start i zatrzymanie silnika. Należy wspomnieć, że prezentowany bramowiec ma niezależne sterowanie podporami (lewa/prawa) oraz niezależne sterowanie wysuwem ramion (lewe/prawe), co w połączeniu z proporcjonalnym sterowaniem, wydatnie wspomaga pracę kierowcy podczas załadunku kontenera.
Prezentowany na torze Jastrząb pojazd wybudowany został na zlecenie jednej z firm zajmującej się transportem stłuczki szklanej, która od wielu lat kupuje pojazdy marki MEILLER. Dzięki zdefiniowanym oczekiwaniom i pomocy doradcy technicznego MEILLER Polska, klient otrzymał pojazd idealnie dopasowany do swoich oczekiwań.
Na dwuosiowym, 18-tonowym podwoziu Volvo zamontowano urządzenie bramowe TECTRIS AK12 – MT o udźwigu nominalnym 14 ton liczonym z poziomu jezdni. Zgodnie z potrzebami klienta, bramowiec wyposażono m.in. w specjalne stopnie do wchodzenia na zabudowę (zarówno z tyłu, jak i z boku). Pomaga to kierowcy kontrolować zabezpieczenie ładunku i kontenera. Ważnym elementem dla klienta okazała się także opcjonalna, zabudowana ściana grodziowa chroniąca kabinę przed przypadkowymi uszkodzeniami przez ładowany kontener. Samochód przystosowano do pracy z przyczepą, dlatego prócz płyty przyłączeniowej do przyczepy i zaczepu, bramowiec ma wysuwane ramiona, których zasięg roboczy wynosi aż 4,5 m. Ułatwia to przeładunek kontenera z przyczepy na auto. Tak oczywiste elementy wyposażenia jak kosze na siatki, solidne haki przechylne, ruchome odboje do blokowania kontenera czy sterowanie awaryjne hydrauliką, nie wymagają szerszego opisu.
Drugim prezentowanym podczas targów 4Poland pojazdem była czteroosiowa wywrotka tylnozsypowa MEILLER Halfpipe P430, zbudowana dla klienta z południa kraju. Wywrotka tylnozsypowa MEILLER Halfpipe P430: P – kształt muldy Halfpipe, 4 – liczba osi, 30 – maksymalne obciążenia techniczne.
Ta wywrotka jest ciekawym rozwiązaniem, bowiem większość użytkowników stawia na konstrukcję o możliwie najwyższych parametrach wytrzymałościowych. Tymczasem wyprodukowana zabudowa preferuje jak najwyższą ładowność administracyjną kosztem masy własnej. Innymi słowy, przewoźnik pilnuje przestrzegania przepisów i chce uzyskać jak najwyższą dopuszczalną ładowność.
Z racji wykonywanych robót, klient potrzebował zwrotnego 8×4, do pracy w mieście o możliwie niskiej masie własnej i największej ładowności. Jednocześnie praktyka pokazała, że auta w tej firmie nie są przeładowywane. Z tego powodu, podwozie jest możliwie krótkie (rozstaw osi 4350 mm), kompaktowe, a sama wywrotka zalicza się do wersji lekkiej serii P, o obciążeniu nominalnym 30 ton i pojemności muldy 17,2 m3. Przypomnijmy, że wersja ciężka tego typu wywrotek, może mieć nawet 50 ton nośności i 28 m3 pojemności.
Aby obniżyć masę zabudowy ściany ramy pośredniej są o 1 mm cieńsze niż w wersji ciężkiej. Podobnie z burtami i z tylną klapą: ich grubość wynosi 4 mm (stal Hardox 450), zaś podłogę wykonano z arkuszy o grubości 6 mm. Przy wysokości burt 150 cm i długości skrzyni ładunkowej 540 cm, pojemność ładunkowa wynosi 17,2 m3. Zrezygnowano także z mocowania koła zapasowego, które podwyższa masę własną pojazdu. To co ważne jest dla kierowcy – zwijana na bok plandeka wyposażona jest w ręczny mechanizm zwijania z poziomu jezdni. To konstrukcja własna firmy MEILLER, która dzięki specjalnej zębatce przy przednim prowadzeniu zwijadła, równomiernie roluje i rozwija plandekę.
Aby uzyskać sztywną wywrotkę i stabilność podczas rozładunku, MEILLER montuje kleszczowy stabilizator wywrotu o trapezowym przekroju, który jest o 30% bardziej odporny na siły skrętne niż obecne na rynku, jego prostokątne odpowiedniki. Do tego stosowana jest słynna z trwałości, własna hydraulika i pompa olejowa. Dokładność wykonania, solidne zabezpieczenie antykorozyjne oraz trwałość spawów dopełnia obrazu pojazdu.
Zabudowy i pojazdy marki MEILLER nigdy nie były najtańsze. Zawsze jednak stanowiły wyznacznik solidności i trwałości do którego nieustannie próbuje dążyć konkurencja. Wysoką jakość produktów MEILLER potwierdzają opinie klientów, którzy szukają specjalistycznych narzędzi o najwyższej jakości, oczekując wieloletniej, bezawaryjnej eksploatacji, wysokiej wartości odsprzedaży oraz ponadprzeciętnej opieki serwisowej.
(s), fot. Meiller
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]
Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]