MAX Trailer: 10 lat – historia sukcesu
Wprowadzając w 2012 roku markę MAX Trailer, Faymonville Group położyła kamień węgielny pod budowę modułowej serii pojazdów specjalnych do transportu drogowego. Koncepcja obchodzi obecnie swoje 10. urodziny i w tym okresie zasadniczo zmieniła branżę.
Ponad dekadę temu zasadę budowy modułowej otaczało wiele znaków zapytania. Ze sceptycyzmem podchodzono do wprowadzenia znormalizowanych pojazdów do transportu specjalnego i ciężkiego. Ale wizja okazała się przełomowa. MAX Trailer zdobył przyczółek, zadomowił się w kręgu producentów. – Do dziś dostarczono ponad 8000 pojazdów, w których zainstalowano łącznie około 22.500 osi i do budowy których zużyto 45.000 ton stali – mówi Mario Faymonville, który od samego początku był zaangażowany w projekt jako Product Manager.
Zaczęło się od serii niskopodwoziowych naczep MAX100 i z biegiem czasu została ona uzupełniona o naczepy niskopodwoziowe, przyczepy ciągnione i przyczepy niskopodwoziowe. To szeroka gama, którą Mario Faymonville widzi w działaniu w całej Europie: – Nasza baza klientów rośnie i dotyczy to również naszej sieci sprzedaży. Przeważyły znormalizowane pojazdy ze zoptymalizowanym wyposażeniem najwyższej jakości. Przejęliśmy tutaj rolę pioniera – i przy tym najlepszy stosunek ceny do wydajności.
Na oficjalnej ceremonii jubileuszowej wspominano szybki rozwój. Wystarczy spojrzeć na budynki fabryczne w Goleniowie, aby to sobie wyobrazić. Powierzchnia produkcyjna wynosi teraz 40.000 m². Procesy w budynkach są optymalnie ustrukturyzowane i zgodne z najnowszymi zasadami lean management. Dalsze inwestycje o wartości 23 milionów euro wzmocnią w najbliższej przyszłości najnowocześniejszy park maszynowy i infrastrukturę budowlaną.
Podczas imprezy wyróżniono również wielu dystrybutorów za wysoką sprzedaż na przestrzeni 10 lat. Niemiecki partner ES-GE zajął pierwsze miejsce pod względem łącznej liczby sprzedanych pojazdów MAX Trailer, a kolejni to Berroyer z Francji i Traffco z Wielkiej Brytanii.
Wysokie ambicje wciąż są siłą napędową MAX Trailer. Asortyment składa się obecnie z sześciu rodzin produktów i planowane są kolejne projekty. Rozwija się również sieć dealerska. Marka MAX Trailer w ciągu ostatnich 10 lat zmieniła transport i bez wątpienia wpłynie również na nadchodzącą dekadę w transporcie specjalnym.
Asortyment produktów MAX Trailer obejmuje sześć rodzin produktów:
- MAX100
2- do 6-osiowa naczepa niskopodwoziowa ze sterowaniem ciernym lub zwrotnym, dostępna również w wersji wysuwanej (pojedyncze lub podwójne wysuwanie). - MAX200
Naczepa z platformą od 3 do 4 osi, podobnie dostępna w wersji wysuwanej teleskopowo, ze sterowaniem ciernym lub zwrotnym. - MAX300
Przyczepa holowana z 2 lub 3 osiami centralnymi i rampami. - MAX410
Naczepa platformowa ze sterowaniem przegubowym z 3 do 5 osiami, przeznaczona specjalnie do transportu części dźwigów i ciężarów. - MAX510
Naczepa niskopodwoziowa z 2 do 3 osiami w wersji z osią Pendel lub przegubową, zdejmowaną gęsią szyją i teleskopowo wysuwaną platformą ładunkową. - MAX600
Przyczepa z obrotnicą, z 3 lub 4 osiami dla sektora budowlanego i robót publicznych.
(s)
Fot. MAX Trailer