MAN: Ze Starachowic do MPK Kielce – 11 autobusów MAN Lion`s City
6 maja Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Kielcach uroczyście odebrało 11 nowych autobusów miejskich MAN, wyprodukowanych w Starachowicach.

Wybór operatora padł na 6 MAN-ów Lion`s City 12 C z silnikami Diesla Euro 6 oraz 5 Lion`s City 12 G zasilanych CNG. Zgodnie z zapowiedziami pojazdy wyruszyły na linie zaraz po uroczystym przekazaniu.
Pierwsze zadanie to obsługa dwóch bezpłatnych tras OZ i OW w centrum miasta. – To bardzo ważny dzień dla nas, ale przede wszystkim dla pasażerów. Zakładamy, że 11 maja wszystkich 11 autobusów będzie oddanych do użytku – powiedział Zbigniew Piękny, prezes MPK Kielce.

W uroczystości przekazania autobusów MAN udział wzięli, Zbigniew Piękny, prezes MPK Kielce, dyrektor ds. sprzedaży autobusów Małgorzata Durda i przedstawiciel handlowy Waldemar Sęk z MAN Truck & Bus Polska, dyrektor ZTM Kielce Barbara Damian, dyrektor kancelarii Prezydenta Miasta Kielce Sławomir Stachura, przewodniczący Rady Miasta Kielce, Jarosław Karyś, biskup Marian Florczyk, poseł na Sejm Krzysztof Lipiec i senator Krzysztof Słoń,
– Widzimy, że krajowe przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej z regionu zaczynają wspierać starachowicką fabrykę i decydują się na pojazdy produkowane lokalnie, przez polskich pracowników. To bardzo dobry znak – powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor ds. produktu i sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska. – Mamy nadzieję, że tak dynamiczny rozwój taboru autobusowego przyczyni się do wzrostu zainteresowania transportem publicznym w Kielcach, a MPK zyska nowych pasażerów.
Wśród odebranych autobusów znalazły się pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym – MAN Lion`s City 12 G. To pierwsze tego typu autobusy we flocie MPK Kielce, które wyposażono w efektywne silniki E1856 LOH Euro 6 o pojemności 9,5 l i mocy 206 kW (280 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 1200 Nm. Pojazdy te przy długości 12,2 m mogą zabrać na pokład ponad 100 osób, w tym 27 pasażerów na miejscach siedzących.
Podobne parametry mają pojazdy z silnikami Diesla, z tą różnicą, że ich napęd stanowią jednostki D1556 LOH Euro. Wszystkie przekazane autobusy mają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, pełne LED-owe oświetlenie zewnętrzne i przestrzeni pasażerskiej wewnątrz.
(s)
Fot. MAN