Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MAN zapowiada nowości na targach IAA w Hanowerze. Olej napędowy, elektryczność i wodór!

    MAN zapowiada nowości na targach IAA w Hanowerze. Olej napędowy, elektryczność i wodór!

    12 lipca, 2024
    Aktualności, Galeria, Samochody ciężarowe, VAN

    Po raz pierwszy MAN prezentuje całą gamę napędów do pojazdów ciężarowych. 200 dziennikarzy testowało w Tyrolu, przed targami IAA Transportation, najnowsze elektryczne, wodorowe i wysokoprężne systemy napędowe.

    MAN zapowiada nowości na targach IAA w Hanowerze. Olej napędowy, elektryczność i wodór!
    • Droga do elektromobilności
    • Silniki spalinowe na wodór
    • Wysokowydajny wysokoprężny
    • Systemy bezpieczeństwa i wspomagania

    MAN-y eTrucks, z ponad milionem wariantów konfiguracji, są gotowe do dekarbonizacji wszystkich istotnych zadań transportowych. Wodorowy silnik spalinowy MAN hTGX uzupełnia ofertę silników bezemisyjnych do zastosowań specjalnych. Rozwiązaniem na najbliższą przyszłość jest samochód ciężarowy MAN z silnikiem wysokoprężnym z nowym, zoptymalizowanym pod kątem wydajności układem napędowym Power Lion i zoptymalizowaną aerodynamiką – zapewnia o 3,7% lepszą oszczędność i niższą emisję CO2.

    W ramach przygotowań do targów IAA Transportation 2024 w Hanowerze, firma MAN Truck & Bus przedstawiła na początku lipca, jak zaprezentuje się we wrześniu na tych prestiżowych targach. Jazdy testowe u podnóża austriackich Alp koncentrowały się na dekarbonizacji drogowego transportu towarowego.

    Przewoźnicy już teraz wykazują olbrzymie zainteresowanie elektrycznymi, ciężkimi MAN-ami. Do producenta z Monachium wpłynęło 2000 zapytań i zamówień, w tym duże zamówienie z Francji na 100 pojazdów.
    Przewoźnicy już teraz wykazują olbrzymie zainteresowanie elektrycznymi, ciężkimi MAN-ami. Do producenta z Monachium wpłynęło 2000 zapytań i zamówień, w tym duże zamówienie z Francji na 100 pojazdów.
    Aby rewolucja napędowa zakończyła się sukcesem, rozbudowa infrastruktury ładowania musi być absolutnym priorytetem dla polityków, operatorów infrastruktury i producentów.
    Aby rewolucja napędowa zakończyła się sukcesem, rozbudowa infrastruktury ładowania musi być absolutnym priorytetem dla polityków, operatorów infrastruktury i producentów.

    Po raz pierwszy blisko 200 dziennikarzy miało okazję przetestować w bezpośrednim porównaniu ciężarówki z napędem elektrycznym, wodorowym i najnowocześniejszym napędem Diesla.

    Ten MAN hTGX ma silnik spalinowy zasilany wodorem.
    Ten MAN hTGX ma silnik spalinowy zasilany wodorem.

    Nowy MAN eTruck, który dzięki modułowej koncepcji akumulatorów, licznym rozstawom osi, kabinom, przystawkom odbioru mocy (PTO) i wyposażeniu przemysłowemu oferuje obecnie ponad milion wariantów konfiguracji, okazał się odpowiedni dla potrzeb wszystkich branż, rozwiązań nadwoziowych i zadań transportowych. Pojazd jest przygotowany do nadchodzącego megawatowego standardu ładowania MCS o mocy do 750 kW, umożliwiając naładowanie akumulatorów w trakcie przerwy kierowcy. Dzienny zasięg wynosi tym samym do 800 kilometrów, co w przypadku typowych zastosowań długodystansowych jest w zupełności wystarczające.

    Podczas jazd testowych w Austrii, firma MAN zaprezentowała prototyp samochodu ciężarowego napędzanego spalinowym silnikiem na wodór. Zbiorniki na ten gaz znajdują się za kabiną.
    Podczas jazd testowych w Austrii, firma MAN zaprezentowała prototyp samochodu ciężarowego napędzanego spalinowym silnikiem na wodór. Zbiorniki na ten gaz znajdują się za kabiną.

    Droga do elektromobilności

    Jest to jeden z powodów, dla których klienci MAN już teraz wykazują olbrzymie zainteresowanie tymi pojazdami. Wpłynęło 2000 zapytań i zamówień, w tym duże zamówienie z Francji na 100 pojazdów. – Chociaż przejście na transport towarowy wolny od CO2 jest powiązane z różnymi technologiami napędowymi, główny nacisk kładziemy na elektromobilność jako podstawową technologię napędową. Silnik spalinowy na wodór może być przydatnym dodatkiem do specjalnych zastosowań, podobnie jak napęd na ogniwa paliwowe, który jest obecnie nadal w fazie rozwoju. Ponadto ważną rolę podczas całej transformacji będzie odgrywał napęd wysokoprężny, dopóki nie zostanie on całkowicie zastąpiony – mówi Alexander Vlaskamp, dyrektor generalny MAN Truck & Bus. – Właśnie dlatego, dzięki naszemu nowemu silnikowi D30, stał się on znacznie bardziej wydajny, ekonomiczny i emituje mniej CO2. Bazuje on na wspólnej platformie silnikowej TRATON GROUP i jest namacalnym rezultatem intensywnej współpracy między naszymi działami rozwoju. W przyszłości będziemy produkować na tej samej linii produkcyjnej samochody ciężarowe z silnikiem spalinowym i elektrycznym, aby móc elastycznie reagować na zmianę popytu w kierunku elektrycznych samochodów ciężarowych. Jednak, aby rewolucja napędowa zakończyła się sukcesem, rozbudowa infrastruktury ładowania musi być absolutnym priorytetem dla polityków, operatorów infrastruktury i producentów.

    Rozwiązaniem na najbliższą przyszłość jest samochód ciężarowy MAN TGX z silnikiem wysokoprężnym z nowym, zoptymalizowanym pod kątem wydajności układem napędowym Power Lion i zoptymalizowaną aerodynamiką – zapewnia o 3,7% lepszą oszczędność i niższą emisję CO2.
    Rozwiązaniem na najbliższą przyszłość jest samochód ciężarowy MAN TGX z silnikiem wysokoprężnym z nowym, zoptymalizowanym pod kątem wydajności układem napędowym Power Lion i zoptymalizowaną aerodynamiką – zapewnia o 3,7% lepszą oszczędność i niższą emisję CO2.

    Do 2030 r. co druga ciężarówka MAN zarejestrowana w Europie powinna być zasilana akumulatorem elektrycznym. Niedawno MAN jako członek TRATON GROUP, razem z Daimler Truck i Volvo Trucks otworzyły w ramach wspólnego, dotyczącego infrastruktury ładowania przedsięwzięcia Milence jeden z pierwszych dużych parków ładowania ciężarówek w porcie w Antwerpii. W najbliższych latach z inicjatywy producentów ma powstać łącznie 1700 punktów ładowania. Do 2030 r. potrzebnych będzie dla stale rosnącej liczby elektrycznych pojazdów ciężarowych łącznie 50.000 punktów ładowania. MAN pracuje również nad elektryfikacją własnej sieci serwisowej.

    Silniki spalinowe na wodór

    Równolegle z rozwojem elektromobilności firma MAN pracuje nad technologią wodorową jako uzupełniającym rozwiązaniem bezemisyjnym do specjalnych zastosowań, takich jak transport ciężki lub zastosowania, w których trudno jest wdrożyć infrastrukturę ładowania. Podczas jazd testowych w Austrii, firma MAN zaprezentowała prototyp samochodu ciężarowego napędzanego wodorem, który od 2025 roku będzie dostarczany jako MAN hTGX w małych seriach, liczących początkowo 200 pojazdów, do klientów w Niemczech, Holandii, Norwegii, Islandii i wybranych krajach pozaeuropejskich. Podobnie jak jego elektryczny odpowiednik, spełnia on surowe kryteria pojazdu bezemisyjnego.

    MAN TGE 3.160 4x4 nie jest przeznaczony do jazdy w ciężkim terenie, ale wielu potencjalnych użytkowników takich aut szuka napędu na wszystkie koła.
    MAN TGE 3.160 4×4 nie jest przeznaczony do jazdy w ciężkim terenie, ale wielu potencjalnych użytkowników takich aut szuka napędu na wszystkie koła.

    Wysokowydajny wysokoprężny

    Aby zaspokoić popyt na konwencjonalne pojazdy ciężarowe z silnikami spalinowymi, który nadal istnieje podczas przechodzenia na napędy bezemisyjne, firma MAN wprowadza wysoce wydajny silnik do ciągników siodłowych MAN serii TGX i TGS z nowym układem napędowym Power Lion. Dzięki połączonej wiedzy techniznej TRATON GROUP, silnik opracowany specjalnie dla pojazdów MAN osiąga znaczną redukcję zużycia paliwa, a tym samym redukcję emisji CO2 nawet o 3,7%, za sprawą nowej skrzyni biegów MAN TipMatic 14, nowej generacji hamulców oraz środkom aerodynamicznym. W krajach z opłatami za emisję CO2 pojazdy te będą mogły generować dalsze oszczędności kosztów na kilometr, dzięki klasyfikacji do bardzo korzystnych klas opłat drogowych.

    MAN TGE „Next Level” ma teraz cyfrowy kokpit i jest wyposażony w szereg nowych funkcji bezpieczeństwa i systemów wspomagających.
    MAN TGE „Next Level” ma teraz cyfrowy kokpit i jest wyposażony w szereg nowych funkcji bezpieczeństwa i systemów wspomagających.

    Systemy bezpieczeństwa i wspomagania

    Oprócz technologii dekarbonizacji, jazdy testowe w Alpach koncentrowały się na nowych systemach wspomagania. Od początku 2024 roku MAN wyposaża swoje ciężarówki w systemy wykrywania pieszych i rowerzystów, trzecią generację zaawansowanego systemu hamowania awaryjnego (EBA) oraz w asystenta skrętu, w celu ochrony najbardziej narażonych użytkowników dróg.

    Jazdom testowym została poddana nowa, zaprezentowana w maju na targach Transpotec, wersja samochodu dostawczego MAN TGE „Next Level”, która jest wyposażona w szereg nowych funkcji bezpieczeństwa i systemów wspomagających. Wśród nich wymienić można tempomat aktywny z elementami jazdy autonomicznej (Cruise Assist Plus) z funkcją Asystenta Awaryjnego, który ciągle monitoruje aktywność kierowcy. W przypadku jej braku system może zatrzymać pojazd i zabezpieczyć go, aktywując światła awaryjne, inicjując połączenie eCall i odblokowując drzwi.

    (s), fot. MAN

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]

    Czytaj więcej… Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?Continue

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]

    Czytaj więcej… Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! Continue

    21 mandatów od ITD! Turecka kumulacja naruszeń w węgierskiej ciężarówce!

    21 mandatów od ITD! Turecka kumulacja naruszeń w węgierskiej ciężarówce!

    Turek, wykonując międzynarodowy przewóz na rzecz węgierskiej firmy, nie miał wymaganego świadectwa kierowcy. Mężczyzna prowadził ciężarówkę […]

    Czytaj więcej… 21 mandatów od ITD! Turecka kumulacja naruszeń w węgierskiej ciężarówce!Continue

    Tagi : IAA, MAN Truck & Bus, targi
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda