Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MAN: Wielkie otwarcie fabryki w Niepołomicach k. Krakowa. Zainwestowali 200 mln euro

    MAN: Wielkie otwarcie fabryki w Niepołomicach k. Krakowa. Zainwestowali 200 mln euro

    16 maja, 2023
    Aktualności, Producenci, Rynek

    Zaledwie po 16 miesiącach od wmurowania kamienia węgielnego firma MAN z powodzeniem zakończyła rozbudowę swojego zakładu w Niepołomicach pod Krakowem. Produkcja samochodów ciężarowych odbywa się w systemie trzyzmianowym i będzie się zwiększać do końca roku.

    Oficjalne przecięcie wstęgi. Od lewej: Starosta Wielicki Adam Kociołek, Szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury Tomasz Tomala, Wojewoda Małopolski Łukasz Kmita, członek zarządu MAN Truck & Bus oraz Szef Produkcji w MAN Michael Kobriger, poseł na Sejm Urszula Rusecka, prezes zarządu MAN Truck & Bus Aleksander Vlaskamp, szefowa projektu rozbudowy zakładu Anna Bentkowska, dyrektor zakładu MAN Trucks dr Richard Slovak, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Łukasz Smółka i Burmistrz Niepołomic Roman Ptak.
    Oficjalne przecięcie wstęgi. Od lewej: Starosta Wielicki Adam Kociołek, Szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury Tomasz Tomala, Wojewoda Małopolski Łukasz Kmita, członek zarządu MAN Truck & Bus oraz Szef Produkcji w MAN Michael Kobriger, poseł na Sejm Urszula Rusecka, prezes zarządu MAN Truck & Bus Aleksander Vlaskamp, szefowa projektu rozbudowy zakładu Anna Bentkowska, dyrektor zakładu MAN Trucks dr Richard Slovak, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Łukasz Smółka i Burmistrz Niepołomic Roman Ptak.

    Firma MAN zainwestowała w rozbudowę polskiego zakładu produkcyjnego około 200 milionów euro. Zakład w Niepołomicach został powiększony o około jedną trzecią swojej dotychczasowej powierzchni i zajmuje obecnie 41 hektarów – niemal tyle co 60 boisk piłkarskich. Wcześniej produkowano tu tylko ciężkie samochody ciężarowe, lecz od teraz zakład będzie produkował także pojazdy lekkie i średnie.

    Zakład MAN Trucks w Niepołomicach po rozbudowie.
    Zakład MAN Trucks w Niepołomicach po rozbudowie.

    Po przebudowie z linii montażowej zakładu będzie zjeżdżać około 300 pojazdów i kabin dziennie w systemie trzyzmianowym, a zatem trzykrotnie więcej niż dotychczas. Ponadto wybudowano nową ciepłownię na pelet, która z kolei wnosi swój wkład w planowaną neutralność zakładu w zakresie emisji CO2.

    Podczas ceremonii otwarcia z udziałem polityków, władz lokalnych i innych zaproszonych gości Alexander Vlaskamp, prezes zarządu MAN Truck & Bus SE, powiedział: – Rozbudowa zakładu jest kluczowym elementem transformacji firmy MAN. Głęboko zrestrukturyzowaliśmy naszą sieć produkcyjną. Dzięki temu jesteśmy znacznie bardziej konkurencyjni w tych trudnych czasach.

    Wraz z rozbudową utworzono około 1500 nowych miejsc pracy. Obecnie w zakładzie pracuje łącznie ponad 2600 pracowników – trzykrotnie więcej niż przed rozbudową. Oznacza to, że 15 lat po otwarciu najmłodszy zakład w sieci produkcji samochodów ciężarowych może kontynuować swoją historię sukcesu jako wydajny zakład produkcyjny i najlepszy pracodawca. – „Kraków” to zakład o wysokiej efektywności i wysokich kwalifikacjach. Jest tu montowanych około dwóch trzecich wszystkich ciężarówek MAN i kabin pojazdów ciężarowych o najwyższej jakości. Ponadto, dzięki zmodyfikowanym ciężarówkom oferujemy pojazdy indywidualnie dostosowane do potrzeb naszych klientów – mówi Michael Kobriger, szef produkcji MAN.

    Alexander Vlaskamp, prezes zarządu MAN Truck & Bus SE: - Rozbudowa zakładu jest kluczowym elementem transformacji firmy MAN. Dzięki temu jesteśmy znacznie bardziej konkurencyjni w tych trudnych czasach.
    Alexander Vlaskamp, prezes zarządu MAN Truck & Bus SE: – Rozbudowa zakładu jest kluczowym elementem transformacji firmy MAN. Dzięki temu jesteśmy znacznie bardziej konkurencyjni w tych trudnych czasach.

    W ramach rozbudowy powstała hala o powierzchni 32.000 metrów kwadratowych przeznaczona do produkcji kabin oraz hala o powierzchni 10.000 metrów kwadratowych przeznaczona na Centrum Modyfikacji Ciężarówek i montaż końcowy. Uzyskano wszystkie niezbędne certyfikaty, a odbiory zostały pomyślnie zakończone. Intensywne szkolenia nowych pracowników w zakresie systemów i narzędzi odbyło się w zakładzie w Monachium, co zapewni jednolite standardy w sieci produkcyjnej.

    Dr Richard Slovak, dyrektor zakładu MAN Trucks z listem gratulacyjnym od  premiera Mateusz Morawieckiego.
    Dr Richard Slovak, dyrektor zakładu MAN Trucks z listem gratulacyjnym od  premiera Mateusz Morawieckiego.

    Dzięki przejęciu lekkich i średnich serii podkrakowski zakład MAN nadal jest w stanie oferować pełną gamę samochodów ciężarowych w najwyższej jakości. Ponadto, w przypadku pojazdów ciężkich pełni rolę zakładu równoważącego możliwości produkcji dla zakładu głównego w Monachium, gdzie potrzebne jest miejsce na mieszaną produkcję konwencjonalnych i akumulatorowo-elektrycznych pojazdów ciężarowych. Monachium jest obecnie w trakcie przebudowy pod kątem elektryfikacji. Już w przyszłym roku rozpocznie się tam seryjna produkcja pierwszego MAN-a eTruck. Kraków i Monachium stanowią zatem silny duet partnerski w grupie ciężarówek.

    (s), fot. MAN

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…

    W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…Continue

    Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju

    Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju

    Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuContinue

    CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku

    CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku

    CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]

    Czytaj więcej… CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuContinue

    Tagi : MAN Truck & Bus
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone