GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Firma MAN zainwestowała w rozbudowę polskiego zakładu produkcyjnego około 200 milionów euro. Zakład w Niepołomicach został powiększony o około jedną trzecią swojej dotychczasowej powierzchni i zajmuje obecnie 41 hektarów – niemal tyle co 60 boisk piłkarskich. Wcześniej produkowano tu tylko ciężkie samochody ciężarowe, lecz od teraz zakład będzie produkował także pojazdy lekkie i średnie.
Po przebudowie z linii montażowej zakładu będzie zjeżdżać około 300 pojazdów i kabin dziennie w systemie trzyzmianowym, a zatem trzykrotnie więcej niż dotychczas. Ponadto wybudowano nową ciepłownię na pelet, która z kolei wnosi swój wkład w planowaną neutralność zakładu w zakresie emisji CO2.
Podczas ceremonii otwarcia z udziałem polityków, władz lokalnych i innych zaproszonych gości Alexander Vlaskamp, prezes zarządu MAN Truck & Bus SE, powiedział: – Rozbudowa zakładu jest kluczowym elementem transformacji firmy MAN. Głęboko zrestrukturyzowaliśmy naszą sieć produkcyjną. Dzięki temu jesteśmy znacznie bardziej konkurencyjni w tych trudnych czasach.
Wraz z rozbudową utworzono około 1500 nowych miejsc pracy. Obecnie w zakładzie pracuje łącznie ponad 2600 pracowników – trzykrotnie więcej niż przed rozbudową. Oznacza to, że 15 lat po otwarciu najmłodszy zakład w sieci produkcji samochodów ciężarowych może kontynuować swoją historię sukcesu jako wydajny zakład produkcyjny i najlepszy pracodawca. – „Kraków” to zakład o wysokiej efektywności i wysokich kwalifikacjach. Jest tu montowanych około dwóch trzecich wszystkich ciężarówek MAN i kabin pojazdów ciężarowych o najwyższej jakości. Ponadto, dzięki zmodyfikowanym ciężarówkom oferujemy pojazdy indywidualnie dostosowane do potrzeb naszych klientów – mówi Michael Kobriger, szef produkcji MAN.
W ramach rozbudowy powstała hala o powierzchni 32.000 metrów kwadratowych przeznaczona do produkcji kabin oraz hala o powierzchni 10.000 metrów kwadratowych przeznaczona na Centrum Modyfikacji Ciężarówek i montaż końcowy. Uzyskano wszystkie niezbędne certyfikaty, a odbiory zostały pomyślnie zakończone. Intensywne szkolenia nowych pracowników w zakresie systemów i narzędzi odbyło się w zakładzie w Monachium, co zapewni jednolite standardy w sieci produkcyjnej.
Dzięki przejęciu lekkich i średnich serii podkrakowski zakład MAN nadal jest w stanie oferować pełną gamę samochodów ciężarowych w najwyższej jakości. Ponadto, w przypadku pojazdów ciężkich pełni rolę zakładu równoważącego możliwości produkcji dla zakładu głównego w Monachium, gdzie potrzebne jest miejsce na mieszaną produkcję konwencjonalnych i akumulatorowo-elektrycznych pojazdów ciężarowych. Monachium jest obecnie w trakcie przebudowy pod kątem elektryfikacji. Już w przyszłym roku rozpocznie się tam seryjna produkcja pierwszego MAN-a eTruck. Kraków i Monachium stanowią zatem silny duet partnerski w grupie ciężarówek.
(s), fot. MAN
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]
CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]