Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MAN: podwaliny dla zrównoważonego rozwoju – restrukturyzacja koncernu

    MAN: podwaliny dla zrównoważonego rozwoju – restrukturyzacja koncernu

    15 września, 2020
    Aktualności, Producenci

    MAN Truck & Bus, jeden z największych europejskich producentów pojazdów użytkowych, podejmuje decyzje z myślą o przyszłości. Zarząd spółek MAN SE i MAN Truck & Bus SE poinformował radę pracowniczą o planach, które przewidują szeroką reorganizację przedsiębiorstwa.

    MAN: podwaliny dla zrównoważonego rozwoju – restrukturyzacja koncernu, Truckslog.pl

    Zarząd koncernu zaprezentował przedstawicielom pracowników główne założenia kompleksowej reorganizacji przedsiębiorstwa. Celem konsekwentnej transformacji jest zdecydowane rozwinięcie cyfryzacji i automatyzacji w spółce MAN Truck & Bus oraz zapewnienie jej stałej dochodowości. Spółka ma się także w przyszłości koncentrować na alternatywnych układach napędowych.

    Już dzisiaj firma MAN oferuje nowoczesną paletę produktów w zakresie pojazdów ciężarowych, autobusów i samochodów dostawczych. Branża pojazdów użytkowych podlega znaczącym zmianom. Dlatego również MAN wdraża gruntowną transformację swojego przedsiębiorstwa. W połowie tego dziesięciolecia firma powinna należeć do grona wiodących producentów pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym i wodorowym. Pozwoli jej to na spełnienie zaostrzonych regulacji Unii Europejskiej dotyczących emisji CO2 i umożliwi także w przyszłości pozostanie zrównoważonym i innowacyjnym przedsiębiorstwem.

    Bazując na aktualnych technologiach i strukturach, firma nie byłaby w stanie za kilka lat realizować skutecznego modelu biznesowego. Aby nadal inwestować w rozwiązania istotne dla przyszłości, czyli alternatywne układy napędowe, cyfryzację i automatyzację, MAN musi przeprowadzić gruntowną restrukturyzację.

    Celem tych działań jest trwała poprawa sytuacji dochodowej firmy. Kryzys spowodowany koronawirusem pogorszył i tak już napiętą pod tym względem sytuację przedsiębiorstwa: w pierwszym półroczu firma MAN Truck & Bus wykazała stratę w wysokości 387 milionów euro. W celu realizacji planowanej transformacji zarząd przedsiębiorstwa zaproponował stronie reprezentującej interesy pracowników podjęcie negocjacji.

    Dotychczasowe plany przewidują redukcję nawet 9500 miejsc pracy we wszystkich działach przedsiębiorstwa w Niemczech, Austrii i innych krajach. W związku z tym zakłada się częściowe przeniesienie procesów projektowania i produkcji do innych lokalizacji. Co oznacza, że zakład produkcyjny w Steyr oraz zakłady w Plauen i Wittlich będą przedmiotem rozmów. Szczegóły dotyczące wdrożenia zmian w sposób społecznie odpowiedzialny będą stanowiły element rozmów prowadzonych z przedstawicielami pracowników.

    Prezes zarządu spółki MAN Truck & Bus SE, Andreas Tostmann, powiedział: – Stoimy przed ogromnymi wyzwaniami spowodowanymi rewolucją technologiczną w zakresie cyfryzacji, automatyzacji i alternatywnych układów napędowych. MAN Truck & Bus wymaga restrukturyzacji, aby zdecydowanie poprawić innowacyjność i rozwój cyfryzacji oraz zapewnić firmie stałą dochodowość. Dzięki tym działaniom zabezpieczamy przyszłość przedsiębiorstwo w szybko zmieniającym się świecie. Zarząd podejmie wszelkie starania, aby MAN nadal należał do najlepszych producentów autobusów i pojazdów ciężarowych na świecie. Dlatego zwróciliśmy się do organizacji reprezentujących pracowników z prośbą o przyjęcie naszego zaproszenia do rozmów.

    (s)
    Fot. MAN

    Tagi : MAN, restrukturyzacja
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone