MAN: Nowe centrum sprzedaży pojazdów używanych MAN TopUsed pod Warszawą
W piątek 2 września zostało uroczyście otwarte nowe centrum sprzedaży pojazdów używanych pod marką MAN TopUsed. To część długofalowej strategii producenta zapewnienia niezawodności samochodów ciężarowych, dostawczych i autobusów z drugiej ręki oraz oferowania klientom kompleksowych rozwiązań biznesowych.

Nowe centrum, zlokalizowane przy głównej siedzibie MAN Truck & Bus Polska w podwarszawskiej Wolicy, to dwukondygnacyjny budynek o łącznej powierzchni 1000 m2. 400 m2 zajmuje część serwisowa, a 600 m2 – przestrzeń biurowa. Obiekt jest otoczony nowym, przestronnym parkingiem (powierzchnia aż 21.000 m2). Generalnym wykonawcą obiektu była firma Polimex Mostostal SA. – Polska to dla MAN-a jeden z najważniejszych rynków w Europie – mówi Johan Björnör,szef regionu MAN Europe. – Nowoczesne Centrum MAN TopUsed w Wolicy to pierwszy tego typu obiekt na Starym Kontynencie w naszej sieci, który oprócz polskiego rynku, będzie też wspierał inne, m.in. ukraiński.

Inwestycja została zrealizowana w czasie 14 miesięcy. – Ten projekt nazywam swoim dzieckiem – dodaje Marc Martinez, który do 1 lipca był dyrektorem zarządzającym MAN Truck & Bus Polska (teraz zajmuje podobne stanowisko we Włoszech). – Krótki termin realizacji był wyzwaniem zarówno dla nas, jako inwestora, jak i dla wykonawcy, który spisał się doskonale. Mimo pandemii, wojny na Ukrainie, niedoboru komponentów i rosnących cen materiałów udało nam się zbudować to centrum zgodnie z planami. Ten obiekt pozwoli nam dostarczać naszym klientom dokładnie sprawdzone pod względem jakości pojazdy używane. Mamy już nawet odpowiednie certyfikaty.
Centrum MAN TopUsed będzie służyło usprawnieniu procesu zwrotu, przeprowadzeniu rzetelnej kontroli i przygotowaniu pojazdów używanych przed ich ponowną sprzedażą lub wynajmem zgodnie ze standardami producenta. – To przełomowy moment dla polskiego rynku. Jesteśmy bardzo dumni z ukończonego centrum. Przede wszystkim nową inwestycją chcemy podkreślić, jak istotne jest dla nas budowanie trwałych relacji z klientami. Rozwój obszaru TopUsed z pewnością pomoże nam lepiej wspierać wzrost biznesów naszych klientów – stwierdza Claus Wallenstein, nowy dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska.

Budowa centrum trwała dziewięć miesięcy i została ukończona pomimo bardzo trudnej sytuacji w branży budowlanej i w łańcuchach dostaw. W prace zaangażowanych było 14 projektantów i 100 dostawców. Do budowy wykorzystano m.in. 50 ton konstrukcji stalowych i 65 ton stali zbrojeniowej, 910 m3 betonu i 45.000 m kabli i przewodów.
Podczas budowy zastosowane zostały rozwiązania przyjazne środowisku zgodnie z najnowszymi wytycznymi sztuki Przemysłu 4.0. Nowe centrum jest obiektem energooszczędnym dzięki zastosowaniu w pełni zintegrowanego system zarządzania budynkiem, zasilaniu przez panele fotowoltaiczne, wykorzystaniu oświetlenia w technologii LED czy mechanizmów odzysku ciepła. Przy centrum TopUsed powstał również zbiornik retencyjny wód opadowych o pojemności 880 m3 oraz dodatkowy zbiornik i rury podziemne o łącznej pojemności 330 m3 jako uzupełnienie systemu. – Budynek jest utrzymany w stylu industrialnym, we wnętrzach dominuje stal i beton – w ten sposób chcemy podkreślić, że jesteśmy niekwestionowanym liderem w branży samochodów budowlanych. Zadbaliśmy również o usprawnienia i udogodnienia, by zapewnić komfortowe warunki pracy zespołowi TopUsed – mówi Adam Bernatowicz, dyrektor ds. rozwoju sieci w MAN Truck & Bus Polska.

W centrum będzie pracować 30 osób. Część biurowa została wyposażona w biurka z automatyczną regulacją wysokości, w budynku znajduje się m.in. przestrzeń typu hot desk dla pracujących mobilnie lub kreatywnie oraz jeden VIP room z przeznaczeniem na ważne rozmowy z klientami. Z myślą o sprawnej obsłudze klienta przygotowano też centrum logistyczne, umożliwiające bezkontaktowe przekazanie i odbiór dokumentów i kluczyków do pojazdu. Na ścianach korytarzy utrwalono historię marki MAN od 1915 r.
Wzrost zainteresowania pojazdami używanymi
Rynek pojazdów używanych rozwija się dynamicznie od 2017 r. Rok 2021 był rekordowy dla MAN TopUsed w Polsce – sprzedaż w segmencie samochodów ciężarowych wyniosła blisko 2500 sztuk. Nowe centrum jest zatem odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów, którzy coraz chętniej poszukują alternatywnych, ale przede wszystkim sprawdzonych rozwiązań.

Dzięki nowej infrastrukturze firma MAN Trucks & Bus Polska będzie gotowa na zakup i sprzedaż ponad 2000 pojazdów rocznie. To oznacza możliwość serwisowania jednocześnie nawet sześciu ciągników siodłowych. – To inwestycja, która wniesie nową jakość do TopUsed Poland. Jest to wyspecjalizowany obiekt zaprojektowany w celu usprawnienia procesu zwrotu i przygotowania pojazdu zgodnie z najwyższymi standardami TopUsed, który zapewni najlepszą wartość naszym używanym pojazdom. Naszą ambicją jest, aby TopUsed Polska stał się hubem pojazdów używanych MAN na Europę Wschodnią. Mamy już wiele owocnych partnerstw z klientami i dealerami MAN na Ukrainie, Litwie i Uzbekistanie. Uruchomienie MAN TopUsed Center Warszawa to jednoznaczne stwierdzenie, że jesteśmy gotowi na jeszcze więcej – mówi Robert Drozd, dyrektor sprzedaży pojazdów używanych w MAN Truck & Bus Polska.
MAN TopUsed jest międzynarodową marką pojazdów używanych MAN Truck & Bus. Serwisowanie aut zgodnie z protokołem producenta zapewnia nowym nabywcom wartość dodaną w postaci utrzymania stabilnych i niskich kosztów eksploatacji w przypadku najmu oraz pakiet usług z wydłużoną gwarancją włącznie przy ich zakupie.

Nowi użytkownicy mogą również indywidualnie uzgadniać modyfikacje w pojazdach, które zostaną wprowadzone przez profesjonalny zespół serwisowy. Jedną z flagowych inicjatyw MAN TopUsed jest projekt WoMAN. W jego ramach producent oddał specjalny pojazd demonstracyjny do wyłącznego użytku przez firmy, które promują zatrudnianie kobiet w branży spedycyjnej.
Uroczystego otwarcia dokonało dwóch dyrektorów zarządzających MAN Truck & Bus Polska: Claus Wallenstein, który objął stanowisko 1 sierpnia i Marc Martinez, który z rynkiem polskim pożegnał się z końcem lipca. W wydarzeniu wzięli udział m.in. reprezentanci władz lokalnych, projektanci, wykonawcy, klienci, partnerzy biznesowi, a także przedstawiciele autoryzowanych partnerów serwisowych, mediów i pracownicy.
(s), fot. MAN