Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MAN: Napęd 4×4 w pojazdach TGE dostępny także w wersjach o DMC do 5,5 t

    MAN: Napęd 4×4 w pojazdach TGE dostępny także w wersjach o DMC do 5,5 t

    21 lipca, 2020
    Aktualności, Producenci, Rynek

    Nowe warianty TGE są już gotowe do produkcji. MAN oferuje teraz indywidualnie skonfigurowane pojazdy z napędem na wszystkie koła o całkowitej masie dopuszczalnej w przedziale od 3,0 do 5,5 tony.

    MAN: Napęd 4x4 w pojazdach TGE dostępny także w wersjach o DMC do 5,5 t, Truckslog.pl

    Dotychczasowy program lekkich samochodów dostawczych z napędem na wszystkie koła w wersji podwozia, furgonu lub minibusu został teraz rozszerzony o pojazdy o maksymalnej masie dopuszczalnej od 5,0 do 5,5 t, zaprojektowane przez MAN wspólnie z austriacką firmą Oberaigner.

    Są one przeznaczone głównie do stosowania w straży pożarnej, jako pojazdy ratunkowe i techniczne, transportery komunalne, pojazdy budowlane, ale także jako sprawnie poruszające się w terenie samochody kempingowe i małe busy wymagające dużego obciążenia.

    Wspólną cechą nowych pojazdów o maksymalnej masie dopuszczalnej od 5,0 do 5,5 t jest stały system napędu na wszystkie koła obejmujący jednostopniowy napęd osi przedniej i zainstalowaną między osiami trzywałkową przekładnię różnicową zapewniającą rozkład sił odpowiednio do obciążenia (mechanizm różnicowy Torsen). W przypadku zmniejszenia trakcji na jednej z osi następuje automatycznie, bez opóźnień przesłanie większego momentu obrotowego na drugą oś.

    W nowych wersjach TGE zastosowano stały system napędu na wszystkie koła firmy Oberaigner obejmujący jednostopniowy napęd osi przedniej i zainstalowaną między osiami trzywałkową przekładnię różnicową zapewniającą rozkład sił odpowiednio do obciążenia (mechanizm różnicowy Torsen).

    W nowych wersjach TGE zastosowano stały system napędu na wszystkie koła firmy Oberaigner obejmujący jednostopniowy napęd osi przedniej i zainstalowaną między osiami trzywałkową przekładnię różnicową zapewniającą rozkład sił odpowiednio do obciążenia (mechanizm różnicowy Torsen).

    Podstawę adaptacji stanowią produkowane seryjnie furgony TGE i podwozia TGE z napędem tylnym, osią tylną o przełożeniu 4,7 do 1, kołami bliźniaczymi i najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności skokowej 2,0 litrów i mocy 130 kW (177 KM) i momencie obrotowym 410 Nm. Dostępne są, między innymi: sześciostopniowa manualna skrzynia biegów i ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów oraz rozstawy osi 3640 lub 4490 mm. Furgony TGE mogą być wyposażone także w pojedyncze ogumienie super single.

    Instalacja napędu na wszystkie koła nie wymaga podniesienia poziomu pojazdu, dzięki czemu wysokość schodka przy wejściu pozostaje niezmieniona, co stanowi istotną zaletę, między innymi, w przypadku ambulansów i małych busów. Opcjonalnie możliwe jest jednak podniesienie poziomu pojazdu o 30 mm w celu zwiększenia prześwitu nad ziemią.

    Mimo adaptacji obciążenie użytkowe pozostaje niemal w pełni utrzymane, gdyż system napędu na wszystkie koła zwiększa masę własną pojazdu jedynie o 30 kg. I tak na przykład pojazd TGE o całkowitej masie dopuszczalnej 5,5 t z pojedynczą kabiną, krótkim rozstawem osi i silnikiem o mocy 177 KM zapewnia doskonałe obciążenie użytkowe wynoszące ponad 3370 kg.

    Dzięki rozszerzonej ofercie pojazdów z napędem 4×4 MAN Truck & Bus zapewnia jeszcze większe możliwości odpowiedniego dopasowania konfiguracji pojazdu do konkretnego przeznaczenia. Dotychczasowa oferta napędu na wszystkie koła w segmencie vanów kończyła się na maksymalnej masie dopuszczalnej 4 t. Nadal będzie to inteligentny system napędu na wszystkie koła, który w momencie spadku trakcji reaguje automatycznie w ciągu 0,084 sekundy, zmieniając normalny pojazd z napędem przednim w pojazd napędzany na wszystkie koła.

    (s)
    Fot. MAN

    Tagi : MAN, rynek
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda