Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MAN: Dystrybucja artykułów spożywczych elektrycznymi ciężarówkami – badania w Berlinie

    MAN: Dystrybucja artykułów spożywczych elektrycznymi ciężarówkami – badania w Berlinie

    15 marca, 2021
    Aktualności, Elektromobilność, Rynek

    Rozpoczęte właśnie badanie „ZeroEmissionDeliveries – Berlin”, realizowane przez stowarzyszenie ekologiczne Transport & Environment na konkretnym przykładzie Grupy REWE, przeanalizuje warunki, w których istniałaby możliwości przestawienia regionalnego transportu dostawczego na pojazdy elektryczne. W badaniu uczestniczy firma MAN Truck & Bus, oferując swoją wiedzę producenta pojazdów. Wyniki badań spodziewane są na jesieni tego roku.

    MAN: Dystrybucja artykułów spożywczych elektrycznymi ciężarówkami - badania w Berlinie, Truckslog.pl
    MAN eTGM realizujący praktyczne zadania w ramach projektu CNL w Austrii – dane uzyskane przy realizacji tego projektu zostaną wykorzystane w ramach badania T&E „ZeroEmissionDeliveries – Berlin“.

    Firma MAN Truck & Bus widzi w elektryfikacji miejskiego i regionalnego transportu towarowego i osobowego istotny potencjał w zakresie ochrony klimatu. Korzystanie z pojazdów elektrycznych napędzanych wyłącznie energią elektryczną pozwoli na redukcję śladu CO2 w transporcie.

    Zastąpienie flot pojazdów o tradycyjnym napędzie pojazdami z napędem elektrycznym jest jednak procesem bardzo złożonym, wymagającym powstania nowej infrastruktury ładowania oraz odpowiedniego dostosowania sieci elektrycznych i trybu pracy. Zespół ekspertów MAN Transport Solutions już od 2018 roku wspiera swoich klientów przy wymianie floty i przechodzeniu na pojazdy elektryczne.

    Napęd elektryczny jest rozwijany, a za tym pojawiają się także nowe dla klientów możliwości. Jedną z nich jest, np. realizacja dostaw w centrach miast poza godzinami szczytu, przy zastosowaniu pojazdów z napędem elektrycznym, które generują znacznie mniej hałasu. W tym zakresie firma MAN współpracowała już w ramach projektu EIT Urban Mobility ZEUS.

    Rozpoczęte przez Transport & Environment badanie „ZeroEmissionDeliveries – Berlin“ ma na celu zbadanie na konkretnym przykładzie możliwości elektryfikacji. Trzon projektu tworzą T&E, REWE Group, MAN Truck & Bus i Instytut Fraunhofer ISI zajmujący się badaniem systemów i rozwiązań innowacyjnych (Fraunhofer-Institut für System- und Innovationsforschung), który będzie realizował badanie.

    Pozostałymi partnerami uczestniczącymi w projekcie są: Stromnetz Berlin, Allego i Compleo. – Wspólny projekt jest ważnym krokiem w kierunku wprowadzenia pojazdów elektrycznych do transportu dostawczego. Po licznych‚ projektach i „mapach drogowych” nadszedł już czas, aby przedstawić przedsiębiorstwom jasny obraz sytuacji. Przy pomocy Instytutu Fraunhofer ISI staramy się ustalić, jakie możliwości istnieją już dziś, a jakie działania muszą być podjęte przez polityków, operatorów infrastruktury i producentów pojazdów, aby elektryfikacja flot pojazdów dostawczych w dużych miastach mogła ruszyć z miejsca – wyjaśnia Jekaterina Boening, Senior Policy Manager w T&E Germany.

    Punkt wyjścia analizy stanowią należące do REWE Group centra logistyczne Oranienburg i Alt-Mariendorf. Badanie ma być przeprowadzone na praktycznym przykładzie regionalnego systemu logistycznego w Berlinie i okolicach. Przeanalizowane zostaną trasy dostawcze dla ponad 250 marketów REWE w tym regionie. – Przy zaopatrywaniu naszych supermarketów w Berlinie i w okolicy wszystko ściśle się zazębia. Niezawodny napęd naszej floty pojazdów dostawczych odgrywa tu kluczową rolę. Dotychczas dzięki poprawie techniki jazdy i optymalizacji planów tras udało nam się znacznie ograniczyć zużycie paliwa. Jesteśmy bardzo zainteresowani innowacyjnymi rozwiązaniami zapewniającymi poszanowanie surowców i dlatego z przyjemnością angażujemy się w ten projekt – mówi Torsten Prag, kierownik działu REWE Ost.

    Badanie ma przynieść odpowiedzi między innymi, na następujące pytania: Jakie pojazdy są potrzebne? Jak wygląda optymalny plan tras dla pojazdu elektrycznego? Jak można stworzyć sprawny mix obejmujący infrastrukturę prywatną i publiczną? Jakie wymagania wynikają z tego dla sieci rozdzielczej i wytwórców energii?

    Cenne doświadczenia dotyczące elektrycznego pojazdu dostawczego eTGM, które MAN od 2018 roku gromadził w rzeczywistych warunkach eksploatacji w ramach realizowanego w Austrii projektu CNL, mogą okazać się pomocne przy realizacji badania T&E. Ze strony MAN Truck & Bus badaniom będzie towarzyszył Michael Treier, kierownik działu Sales Truck Market Preparation eMobility. – Badanie T&E dotyczące bezemisyjnego transportu dostawczego dostarczy wszystkim uczestnikom projektu cennych informacji, ze względu na uwzględnienie konkretnych wymagań Grupy REWE. W szczególności będę mógł wspólnie z naszym zespołem sprzedaży ustalić na tej podstawie niezbędne specyfikacje dla naszej przyszłej palety pojazdów elektrycznych oraz stwierdzić, jaka infrastruktura systemów ładowania będzie musiała w najbliższych latach powstać w środowisku miejskim – tak swoje oczekiwania odnośnie do wyników studium podsumowuje Michael Treier.

    (s)
    Fot. MAN

    Tagi : elektryczna ciężarówka, MAN Truck & Bus
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone