Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Zrównoważone łańcuchy dostaw w branży chemicznej. Logistyka z raportowaniem od Dachser

    Zrównoważone łańcuchy dostaw w branży chemicznej. Logistyka z raportowaniem od Dachser

    4 kwietnia, 2024
    Aktualności, Elektromobilność

    Pilna potrzeba redukcji emisji CO2, wymaga od firm działających w branży chemicznej zwiększania wydajności procesów, bardziej ekologicznego podejścia i poprawy efektywności energetycznej. Jednym z obszarów optymalizacji w tym zakresie jest transport i logistyka produktów chemicznych. Dlatego warto wybrać operatora logistycznego, który w oferuje raportowanie CO2. Robi to np. firma Dachser.

    Zrównoważone łańcuchy dostaw w branży chemicznej. Logistyka z raportowaniem od Dachser

    Przy doborze skutecznych rozwiązań proekologicznych kluczowa jest wiedza na temat emisji gazów cieplarnianych na każdym etapie prowadzonej działalności. Dlatego tak ważny jest wybór partnera logistycznego, który monitoruje i raportuje wielkość emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu dostaw.

    Ostatnie dane Eurostat wyraźnie wskazują, że produkcja stanowi jedno z głównych źródeł emisji gazów cieplarnianych wśród wszystkich sektorów gospodarki. Na niechlubną czołówkę wysuwa się branża chemiczna, ze znaczącym udziałem w polskim PKB. To skłania do pilnego wdrożenia proekologicznych rozwiązań i zrównoważonych praktyk, które pozwolą zdekarbonizować tę branżę.

    Jednym z obszarów optymalizacji w tym zakresie jest transport i logistyka produktów chemicznych. Punktem wyjścia do skutecznego zarządzania poziomem emisji jest wiedza na temat generowanego śladu węglowego. Skuteczne zarządzanie emisjami w całym łańcuchu dostaw pozwala nie tylko ograniczyć emisyjność na poszczególnych etapach procesów logistycznych, ale przede wszystkim pozwala obniżyć koszty operacji i wyróżnić się na tle konkurencji. Dlatego warto wybrać operatora logistycznego, który w oferuje raportowanie CO2.

    Raportowanie CO2 – standard czy wyjątek?

    Do poprawnego wyliczenia śladu węglowego ważne jest raportowanie emisji dwutlenku węgla generowanego przez transport. Oferowanie raportowania CO2 w standardzie, nie jest powszechną praktyką rynkową. Dlatego przy wyborze operatora logistycznego warto zwrócić uwagę na ten element oferty i metodykę kalkulacji.

    Jest to szczególnie istotne w kontekście obowiązku raportowania ESG, który nakłada Dyrektywa CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive. Początkowo CSRD zacznie dotyczyć największych firm (liczących ponad 500 zatrudnionych) – od roku obrotowego zaczynającego się 1 stycznia 2024 roku, a pierwsze raportowanie wymagane jest w 2025 roku. Później ten obowiązek obejmie firmy zatrudniające ponad 250 pracowników, a następnie średnie i małe przedsiębiorstwa – do 2028 roku.

    Rozumiejąc to wyzwanie DACHSER inwestuje w specjalistyczne narzędzia do monitorowania emisji i ma w swojej ofercie usługę raportowania CO2. Raport dostępny jest w trzech opcjach i obejmuje informacje o emisji wynikającej z transportu na jedną przesyłkę, z danego dnia lub z każdego etapu (tzw. noga) transportu na przesyłkę (np. podjazd short term do klienta, podjazd na cross dock, linia między hubami czy short term do odbiorcy). – W Dachser stawiamy na transparentność wszystkich procesów i przejrzysty system raportowania. Jesteśmy przekonani, że takie podejście pozwala nam wspierać naszych klientów, nie tylko w zakresie optymalizacji łańcucha dostaw, ale także w realizacji strategii ESG i osiąganiu celów klimatycznych. Raporty CO2 są integralną częścią tych działań, stanowiące niezbędne narzędzie w procesie optymalizacji transportu, z którego coraz chętniej korzystają również nasi klienci – mówi Ewelina Staszewska-Kobiela, kierownik Rozwoju Biznesu DACHSER Chem Logistics w Polsce.

    Monitorowanie CO2 w DACHSER

    Dachser korzysta z certyfikowanego oprogramowania EcoTransIT World umożliwiającego obliczanie zużycia energii, emisji dwutlenku węgla, zanieczyszczeń powietrza i kosztów zewnętrznych dla wszystkich rodzajach transportu (drogowego, morskiego i lotniczego). Na życzenie klienta generuje przejrzysty i szczegółowy raport, który uwzględnia:

    • CO2TTW (w gramach) – ilość dwutlenku węgla (CO2) wynikająca bezpośrednio z eksploatacji pojazdu od chwili pobrania paliwa do momentu przekazania energii do kół pojazdu czyli Tank to Wheel;
    • CO2WTW (w gramach) – ilość dwutlenku węgla (CO2) wyemitowana podczas transportu w analizie Well to Wheel czyli wynikająca z dostarczenia energii od źródła do kół pojazdu;
    • CO2eTTW (w gramach) – ilość ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2e) uwzględniająca również inne gazy cieplarniane, wynikająca bezpośrednio z eksploatacji pojazdu od chwili pobrania paliwa do momentu przekazania energii do kół pojazdu czyli Tank to Wheel;
    • CO2eWTW (w gramach) – ilość ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2e) uwzględniająca również inne gazy cieplarniane, wyemitowana podczas transportu w analizie Well to Wheel czyli wynikająca z dostarczenia energii od źródła do kół pojazdu;
    • Cząsteczki stałe (w gramach) – ilość emisji pyłów pochodzących z użytkowania pojazdów;
    • NOx – zbiorcza emisja tlenków azotu.

    Dla branży chemicznej pierwszym krokiem na drodze do neutralności emisyjnej i osiągnięcia celów klimatycznych jest dostęp do danych dotyczących emisji gazów cieplarnianych w logistyce i transporcie. Aktywne dążenie do zrównoważonego łańcucha dostaw wymaga współpracy z odpowiednim i zaangażowanym operatorem logistycznym.

    (s), fot. Dachser

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Wielu przedsiębiorców patrzy na 2025 r. z nadzieją na poprawę sytuacji gospodarczej. Nieco optymizmu płynie z […]

    Czytaj więcej… Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 RokuContinue

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Znacznie przeładowane „stonogi” z kontenerami i zespół pojazdów przewożący szamba betonowe zatrzymała kujawsko-pomorska ITD. Inspektorzy wstrzymali […]

    Czytaj więcej… Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szambaContinue

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO S-Way zdobywa prestiżową nagrodę Red Dot Award 2024 w kategorii Product Design

    Czytaj więcej… IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznejContinue

    Tagi : DACHSER Polska
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda