Nowy Mercedes Actros L będzie w sprzedaży od grudnia! Zużywa 3% mniej paliwa!
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Przy doborze skutecznych rozwiązań proekologicznych kluczowa jest wiedza na temat emisji gazów cieplarnianych na każdym etapie prowadzonej działalności. Dlatego tak ważny jest wybór partnera logistycznego, który monitoruje i raportuje wielkość emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu dostaw.
Ostatnie dane Eurostat wyraźnie wskazują, że produkcja stanowi jedno z głównych źródeł emisji gazów cieplarnianych wśród wszystkich sektorów gospodarki. Na niechlubną czołówkę wysuwa się branża chemiczna, ze znaczącym udziałem w polskim PKB. To skłania do pilnego wdrożenia proekologicznych rozwiązań i zrównoważonych praktyk, które pozwolą zdekarbonizować tę branżę.
Jednym z obszarów optymalizacji w tym zakresie jest transport i logistyka produktów chemicznych. Punktem wyjścia do skutecznego zarządzania poziomem emisji jest wiedza na temat generowanego śladu węglowego. Skuteczne zarządzanie emisjami w całym łańcuchu dostaw pozwala nie tylko ograniczyć emisyjność na poszczególnych etapach procesów logistycznych, ale przede wszystkim pozwala obniżyć koszty operacji i wyróżnić się na tle konkurencji. Dlatego warto wybrać operatora logistycznego, który w oferuje raportowanie CO2.
Do poprawnego wyliczenia śladu węglowego ważne jest raportowanie emisji dwutlenku węgla generowanego przez transport. Oferowanie raportowania CO2 w standardzie, nie jest powszechną praktyką rynkową. Dlatego przy wyborze operatora logistycznego warto zwrócić uwagę na ten element oferty i metodykę kalkulacji.
Jest to szczególnie istotne w kontekście obowiązku raportowania ESG, który nakłada Dyrektywa CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive. Początkowo CSRD zacznie dotyczyć największych firm (liczących ponad 500 zatrudnionych) – od roku obrotowego zaczynającego się 1 stycznia 2024 roku, a pierwsze raportowanie wymagane jest w 2025 roku. Później ten obowiązek obejmie firmy zatrudniające ponad 250 pracowników, a następnie średnie i małe przedsiębiorstwa – do 2028 roku.
Rozumiejąc to wyzwanie DACHSER inwestuje w specjalistyczne narzędzia do monitorowania emisji i ma w swojej ofercie usługę raportowania CO2. Raport dostępny jest w trzech opcjach i obejmuje informacje o emisji wynikającej z transportu na jedną przesyłkę, z danego dnia lub z każdego etapu (tzw. noga) transportu na przesyłkę (np. podjazd short term do klienta, podjazd na cross dock, linia między hubami czy short term do odbiorcy). – W Dachser stawiamy na transparentność wszystkich procesów i przejrzysty system raportowania. Jesteśmy przekonani, że takie podejście pozwala nam wspierać naszych klientów, nie tylko w zakresie optymalizacji łańcucha dostaw, ale także w realizacji strategii ESG i osiąganiu celów klimatycznych. Raporty CO2 są integralną częścią tych działań, stanowiące niezbędne narzędzie w procesie optymalizacji transportu, z którego coraz chętniej korzystają również nasi klienci – mówi Ewelina Staszewska-Kobiela, kierownik Rozwoju Biznesu DACHSER Chem Logistics w Polsce.
Dachser korzysta z certyfikowanego oprogramowania EcoTransIT World umożliwiającego obliczanie zużycia energii, emisji dwutlenku węgla, zanieczyszczeń powietrza i kosztów zewnętrznych dla wszystkich rodzajach transportu (drogowego, morskiego i lotniczego). Na życzenie klienta generuje przejrzysty i szczegółowy raport, który uwzględnia:
Dla branży chemicznej pierwszym krokiem na drodze do neutralności emisyjnej i osiągnięcia celów klimatycznych jest dostęp do danych dotyczących emisji gazów cieplarnianych w logistyce i transporcie. Aktywne dążenie do zrównoważonego łańcucha dostaw wymaga współpracy z odpowiednim i zaangażowanym operatorem logistycznym.
(s), fot. Dachser
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Porównując pierwsze półrocze 2024 roku z pierwszym półroczem roku ubiegłego, odnotowano kilkunastoprocentowy wzrost wolumenów we wszystkich […]
Goodyear wprowadza na rynek nowe opony ciężarowe klasy premium Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA. Zaprojektowano je […]