LOGISTYKA: Toyota uruchomiła transport samochodów między Wielką Brytanią a Francją drogą kolejową – nowy program niskoemisyjnej logistyki
Toyota Motor Europe (TME) przeniosła transport nowych samochodów między Francją i Wielką Brytanią na drogę kolejową. Nowe samochody są obecnie przewożone pociągami między centrami logistycznymi w Valenciennes i Toton przez najdłuższy tunel kolejowy w Europie, czyli słynny Channel Tunnel.

Ta decyzja stanowi pierwszy etap planu dekarbonizacji operacji logistycznych Toyoty w całej Europie przez stopniowe ograniczanie transportu drogowego i zastępowanie go transportem kolejowym.
Toyota Motor Europe, przy wsparciu partnerów logistycznych Getlink i CAT Group, początkowo będzie przewozić około 70.000 samochodów rocznie, co przekłada się na 270 kursów pociągów towarowych w ciągu roku. Hybrydowe Corolle produkowane w brytyjskiej fabryce TMUK w Derby są transportowane do Valenciennes, a Yaris Hybrid montowany we Francji jest dostarczany do centrum logistycznego w Toton.
Nowa inicjatywa pozwoli o 10% ograniczyć emisję CO2 sieci logistycznej Toyota Motor Europe i skrócić czas trwania transportu średnio o 50%. Toyota jest obecnie jedynym producentem samochodów, który korzysta z Channel Tunnel do przewozu nowych samochodów.
Toyota zamierza do 2024 r. przenieść na tory znaczną część swoich głównych szlaków logistycznych, w ramach realizacji celu osiągnięcia przez firmę neutralności klimatycznej w Europie. Drugi etap programu rozpocznie się w kwietniu 2022 roku, kiedy centrum logistyczne w Valenciennes otrzyma połączenie kolejowe z czeskim Kolinem, gdzie są produkowane Yaris i nowe Aygo X.
Ogólnoeuropejska sieć połączeń kolejowych obejmie także ośrodki Toyoty we Włoszech, Hiszpanii i Turcji. Firma przewiduje, że po zakończeniu tej fazy ograniczy przewozy ciężarówkami o ponad 7 mln kilometrów rocznie, co przełoży się zarówno na niższe emisje z transportu, jak i mniejsze wykorzystanie dróg publicznych. – Uruchomienie kolejowego połączenia między naszymi centrami logistycznymi we Francji i Wielkiej Brytanii to dla nas ważny krok, ponieważ staramy się stopniowo zmniejszać emisję dwutlenku węgla w naszej działalności, stawiając na innowacyjne, zrównoważone rozwiązania. Mamy ambitny plan zwiększenia wykorzystania kolei, co przyniesie dodatkowe korzyści klientom dzięki skróceniu czasu realizacji dostaw – powiedział Jean-Christophe Deville, dyrektor ds. transportu pojazdów w Toyota Motor Europe.
(s)
Fot. Toyota
- Zderzenie dwóch ciężarówek i busa przed sygnalizacją świetlnąW Dąbrowie Górniczej doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Zderzyły się dwa samochody ciężarowe i bus. Kierowca busa trafił do szpitala. Do wypadku doszło na drodze krajowej numer 94 w Dąbrowie Górniczej, na skrzyżowaniu z sygnalizacją […]
- Wycieraczki do samochodów ciężarowych i autobusów, na co zwrócić uwagę przy zakupie?Wycieraczki do samochodów ciężarowych to jeden z najważniejszych systemów zamontowanych w pojeździe, od których zależy nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dlaczego i na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czym się różnią wycieraczki […]
- Scania: Cyfrowy interfejs kierowcy od 2024 roku
- DAF: Zamówienie na 1500 ciężarówekDAF otrzymuje duże zamówienie od brytyjskiej firmy Asset Alliance Group. Firma porozumiała się z DAF-em w sprawie zamówienie na 1500 nowych pojazdów elektrycznych i wysokoprężnych. Asset Alliance Group, czołowa brytyjska firma zajmująca się krótko- i […]