LOGISTYKA: Toyota uruchomiła transport samochodów między Wielką Brytanią a Francją drogą kolejową – nowy program niskoemisyjnej logistyki
Toyota Motor Europe (TME) przeniosła transport nowych samochodów między Francją i Wielką Brytanią na drogę kolejową. Nowe samochody są obecnie przewożone pociągami między centrami logistycznymi w Valenciennes i Toton przez najdłuższy tunel kolejowy w Europie, czyli słynny Channel Tunnel.

Ta decyzja stanowi pierwszy etap planu dekarbonizacji operacji logistycznych Toyoty w całej Europie przez stopniowe ograniczanie transportu drogowego i zastępowanie go transportem kolejowym.
Toyota Motor Europe, przy wsparciu partnerów logistycznych Getlink i CAT Group, początkowo będzie przewozić około 70.000 samochodów rocznie, co przekłada się na 270 kursów pociągów towarowych w ciągu roku. Hybrydowe Corolle produkowane w brytyjskiej fabryce TMUK w Derby są transportowane do Valenciennes, a Yaris Hybrid montowany we Francji jest dostarczany do centrum logistycznego w Toton.
Nowa inicjatywa pozwoli o 10% ograniczyć emisję CO2 sieci logistycznej Toyota Motor Europe i skrócić czas trwania transportu średnio o 50%. Toyota jest obecnie jedynym producentem samochodów, który korzysta z Channel Tunnel do przewozu nowych samochodów.
Toyota zamierza do 2024 r. przenieść na tory znaczną część swoich głównych szlaków logistycznych, w ramach realizacji celu osiągnięcia przez firmę neutralności klimatycznej w Europie. Drugi etap programu rozpocznie się w kwietniu 2022 roku, kiedy centrum logistyczne w Valenciennes otrzyma połączenie kolejowe z czeskim Kolinem, gdzie są produkowane Yaris i nowe Aygo X.
Ogólnoeuropejska sieć połączeń kolejowych obejmie także ośrodki Toyoty we Włoszech, Hiszpanii i Turcji. Firma przewiduje, że po zakończeniu tej fazy ograniczy przewozy ciężarówkami o ponad 7 mln kilometrów rocznie, co przełoży się zarówno na niższe emisje z transportu, jak i mniejsze wykorzystanie dróg publicznych. – Uruchomienie kolejowego połączenia między naszymi centrami logistycznymi we Francji i Wielkiej Brytanii to dla nas ważny krok, ponieważ staramy się stopniowo zmniejszać emisję dwutlenku węgla w naszej działalności, stawiając na innowacyjne, zrównoważone rozwiązania. Mamy ambitny plan zwiększenia wykorzystania kolei, co przyniesie dodatkowe korzyści klientom dzięki skróceniu czasu realizacji dostaw – powiedział Jean-Christophe Deville, dyrektor ds. transportu pojazdów w Toyota Motor Europe.
(s)
Fot. Toyota
- Wypadek na autostradzie A4. Zginął kierowca ciężarówkiW nocy, na autostradzie A4 w stronę Wrocławia doszło do zderzenia 4 ciężarówek. Na dwa samochody ciężarowe, stojące na pasie awaryjnym, najechała trzecia, a w nią uderzyła kolejna. Jeden z kierowców zginął na miejscu. Tuż […]
- IVECO: Oficjalny dostawca 105. wyścigu Giro d’Italia i Giro-EIVECO i IVECO BUS są oficjalnymi dostawcami Giro d’Italia 2022 i Giro-E 2022. Dwie marki, które dzielą podstawowe wartości innowacyjności i zrównoważonego rozwoju oraz pasja towarzysząca obu sportowym wydarzeniom, dostarczyły flotę zrównoważonych pojazdów na potrzeby […]
- VOLVO TRUCKS: Otwarcie fabryki akumulatorów w BelgiiVolvo Trucks otwiera swój pierwszy zakład montażu akumulatorów. Fabryka ta, zlokalizowana w Gandawie (Belgia), będzie dostarczała gotowe do montażu akumulatory do w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo. – Ta inwestycja udowadnia nasze silne zaangażowanie w […]
- MAN: Kolejny etap elektromobilności w dalekobieżnym ruchu pojazdów ciężarowych z ABB E-mobilityFirma MAN Truck & Bus przeprowadziła na terenie byłego lotniska Tempelhof w Berlinie, w obecności federalnego ministra transportu Dr. Volkera Wissinga, pierwszą publiczną jazdę próbną zaawansowanego prototypu swojego przyszłego pojazdu ciężarowego z napędem elektrycznym. Specyfika […]