Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » LOGISTYKA: Packeta Poland z ofertą szybkich dostaw do krajów adriatyckich

    LOGISTYKA: Packeta Poland z ofertą szybkich dostaw do krajów adriatyckich

    18 lipca, 2023
    Aktualności, Logistyka

    Packeta Poland, globalna cyfrowa platforma dla e-commerce, dzięki uruchomieniu bezpośredniej linii logistycznej do rynków adriatyckich, tj. Słowenii oraz Chorwacji, umożliwi polskiemu e-commerce’owi dostawę przesyłek z Polski w nawet 2-3 dni. Oznacza to, że rodzime e-sklepy mogą konkurować nie tylko produktami, ale też kosztem i czasem dostawy.

    LOGISTYKA: Packeta Poland z ofertą szybkich dostaw do krajów adriatyckich

    W ostatnich latach handel elektroniczny stał się znaczącą gałęzią europejskiej gospodarki, a kraje adriatyckie nie są tu wyjątkiem. Obecnie jest to równie perspektywiczny kierunek ekspansji dla polskich e-sklepów, jak jeszcze kilka lat temu Czechy czy Słowacja.

    Cross-border przestał być opcją i stał się koniecznością. Jeśli polskie e-sklepy chcą się sukcesywnie rozwijać, zwiększać liczbę klientów, obroty i zyski, powinny jak najszybciej zrobić pierwszy krok w kierunku ekspansji zagranicznej. Tym bardziej, że cross-border stał się prostszy, również w zakresie obsługi logistycznej.

    Wystarczy, że firma zarejestruje się na platformie cyfrowej Packety i za pomocą jednego API będzie miała dostęp do około 70 dostawców w 33 krajach – otrzymując do dyspozycji ponad 15,3 tys. punktów odbioru należących do Packeta Group oraz 125 tys. punktów partnerskich.

    Rynki adriatyckie przez wiele lat były traktowane po macoszemu przez polski e-commerce, jednak w ostatnim czasie obserwujemy zgoła odmienny trend. – Przedstawiciele e-sklepów zaczęli zauważać w tych krajach ogromny potencjał do rozwoju, który jednak był często blokowany przez zbyt długie czasy dostaw. Słoweńcy i Chorwaci oczekują, że otrzymają przesyłkę w maksymalnie 3-4 dni, a polskie e-sklepy nie mogły tego zapewnić. Aby to zmienić, uruchomiliśmy bezpośrednią linię logistyczną z Polski do Słowenii oraz Chorwacji. Dzięki temu paczki docierają do konsumentów w nawet 2-3 dni. Trasa bez przeładunków to także niższy koszt wysyłki i zwrotu oraz mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia paczki – mówi Justyna Andreas, Managing Director Commercial Entities, Packeta Poland.

    Adriatyk – top kierunek do ekspansji zagranicznej e-commerce

    Zarówno Chorwacja, jak i Słowenia są bardzo chłonnymi rynkami – przewiduje się, że e-commerce będzie rósł tam szybciej niż w Europie Zachodniej. Z uwagi na mniejsze nasycenie i konkurencję, e-sklepy mogą spodziewać się niższego kosztu wejścia i stosunkowo szybkiego zbudowania swojej pozycji rynkowej. Nie oznacza to jednak, że oczekiwania klientów wobec e-commerce są mniejsze, wręcz przeciwnie – kluczem do sukcesu jest zbudowanie wiarygodności i zaufania. Można to osiągnąć poprzez sprawną lokalizację treści na stronie sklepu, czytelny regulamin i zasady zwrotów, dokładne opisy produktów (w branży odzieżowej szczególnie istotne są precyzyjne tabele rozmiarów), rzetelną dostawę, a także dbanie o pozytywne opinie w internecie.

    – Obecnie jest idealny moment na ekspansję na rynki adriatyckie. E-commerce rozwija się tam w proporcjonalnym tempie do tego, jaki obserwowaliśmy w ostatnich latach w Polsce. Im dłużej nasze rodzime e-sklepy będą zwlekały, z tym większą konkurencją spotkają się w przyszłości. Pamiętać jednak należy, że kraje adriatyckie są mocno wrażliwe na wszelkie niedociągnięcia i błędy, zatem zbyt duży pośpiech również nie jest wskazany. Rozpoczynając działalność w Słowenii czy Chorwacji należy szczególnie zadbać o wiarygodność, nawiązując współpracę wyłącznie z pewnymi i poważanymi partnerami – powiedziała Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland.

    Wysyłaj z Packetą

    Packeta obecna jest w Europie, USA oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek do Europy Środkowej. Posiada swój oddział w Słowenii, dzięki czemu sprawnie realizuje procesy logistyczne klientów. Pracuje tu z lokalnymi, najbardziej znanymi i wiarygodnymi dla konsumentów kurierami – w Słowenii z Pocztą Słoweńską, która ma 52% rynku i DPD – 19% rynku, a w Chorwacji z DPD – 26% rynku i Overseas Express – 24% rynku. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient zyskuje wiarygodność, ale też pewność, że paczki zostaną dostarczone na czas.

    W 2022 roku Packeta obsłużyła na całym świecie w sumie 90 milionów przesyłek. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie 3,8 mln paczek – ponad trzykrotnie więcej niż w roku 2021 (wówczas 1,1 mln). Spółka ponadto dąży do rozpowszechnienia cross-border wśród branży e-commerce, dlatego chętnie doradza e-sklepom, jak rozpocząć działalność za granicą. Oprócz dostarczania paczek klientom końcowym, może zaoferować pomoc w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi i w organizowaniu kampanii marketingowych, zapewnia też informacje na temat rynków.

    (s), fot. Packeta

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Łosoś jest z jedną z najbardziej popularnych ryb spożywanych w Polsce i Europie. Ale jest też […]

    Czytaj więcej… Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososiContinue

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    Na Autodromie Słomczyn odbyła się szósta edycja Fleet Electric Day. Na największym teście pojazdów elektrycznych i […]

    Czytaj więcej… BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric DayContinue

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    W tym roku Krone świętuje dziesiątą rocznicę powstania fabryki naczep Krone w Tire (Turcja), około 60 […]

    Czytaj więcej… 10 lat fabryki Krone w tureckim TireContinue

    Tagi : firma logistyczna
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone