Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » LOGISTYKA: Oczekiwania Polaków odnośnie świeżej żywności – raport Fresh Logistics

    LOGISTYKA: Oczekiwania Polaków odnośnie świeżej żywności – raport Fresh Logistics

    24 lutego, 2022
    Aktualności, Logistyka, Rynek

    Czym charakteryzują się świeże produkty? Jaki jest właściwy czas ich magazynowania zanim trafią na sklepową półkę? Co jest wyznacznikiem ich świeżości? Producenci świeżej żywności i operatorzy logistyczni obsługujący tę branżę, z całą pewnością nie mają problemu z odpowiedzią na te pytania. Ale czy tak samo myślą konsumenci sięgający po swój ulubiony produkt na sklepowej półce?

    LOGISTYKA, Oczekiwania Polaków odnośnie świeżej żywności, Ciężarówki i Logistyka

    Tego można się dowiedzieć z najnowszego raportu Fresh Logistics Polska „Świeżo i na czas. Transport żywności a oczekiwania Polaków”.

    Fresh Logistics Polska rocznie obsługuje ponad milion przesyłek ze świeżą żywnością. Nie dziwi zatem, że firma dokłada wszelkich starań, aby zawsze być blisko rynku i odpowiednio reagować na preferencje konsumenckie. Dlatego, postanowiła przeprowadzić badanie rynku, na podstawie, którego stworzyła raport dotyczący oczekiwań konsumentów, w odniesieniu do produkcji, transportu i przechowywania świeżej żywności.

    Raport „Świeżo i na czas” to doskonałe źródło wiedzy o preferencjach konsumenckich, wzbogacone ciekawymi grafikami i wypowiedziami eksperckimi m.in.: Marka Borowskiego, prezesa Federacji Polskich Banków Żywności, dr Justyny Bylinowskiej, technologa żywności i żywienia oraz redaktor naczelnej portalu www.dietetycy.org.pl czy też Moniki Ciesielskiej, DR Lifestyle, dietetyczki i autorki popularnego bloga www.drlifestyle.pl.

    Choć na naszych stołach królują świeże produkty i domowe potrawy, to Polacy coraz chętniej sięgają po gotowe półprodukty lub dania. Asortyment w sklepach dostosowuje się do potrzeb rynku i nawet w dyskontach można kupić wysokiej jakości, zdrowe „gotowe dania” – tak najnowsze trendy komentuje w raporcie Monika Ciesielska, dietetyczka i blogerka.

    Raport zawiera także opinie badanych na temat tego, czym według nich są świeże produkty, jak należy je przechowywać w domu, a także istoty znaczenia odpowiedniej temperatury i czasu przechowywania jedzenia. Konsumenci zwracają również dużą uwagę na bezpieczeństwo żywności, jakość produktów oraz czas dostawy. Przykładowo, 53% badanych uważa, że dostawa świeżej żywności do sklepów powinna następować codziennie lub ewentualnie kilka razy w tygodniu (31% respondentów). Z kolei dla ponad 56% ankietowanych niski stopień przetworzenia produktu jest wyznacznikiem jego świeżości.

    Aby przygotować raport Fresh Logistics, wspólnie z agencją Chromatique, zrealizowała badanie rynku, wykorzystując dwie techniki badawcze: CAPI oraz CAWI. Badanie CAPI (badania ankietowe) przeprowadzono w terenie, w pobliżu hipermarketów w dwóch dużych miastach: Poznaniu oraz Warszawie. Respondenci to konsumenci świeżej żywności i nie tylko, zróżnicowani pod względem wieku, wykształcenia, płci, lokalizacji geograficznej czy rodzaju gospodarstwa domowego.

    Fresh Logistics Polska, jest częścią międzynarodowej Grupy Raben. Firma świadczy usługi dystrybucji krajowej i międzynarodowej oraz magazynowania dla produktów świeżych, zawsze stawiając na jakość i bezpieczeństwo żywności. Firma posiada ponad 20 lat doświadczenia, dysponuje 55 tys. mkw powierzchni magazynowej z temperaturą kontrolowaną, 550 środkami transportu, 8 nowoczesnymi centrami dystrybucyjnymi obsługującymi ponad 1 milion przesyłek rocznie. Fresh Logistics stawia na zaawansowane systemy IT i ciągłe doskonalenie procesów w oparciu o lean management. W ramach programu Better Everyday inicjuje wiele projektów optymalizacyjnych, z korzyścią dla wszystkich podmiotów biorących udział w łańcuchu dostaw. To zgrany zespół 700 pracowników, pełnych energii i pasji do logistyki.

    (s)
    Fot. Grupa Raben

    Tagi : magazyny, raport
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone