FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Na działce liczącej blisko 41 tys. m2 powstała hala przeładunkowa o powierzchni operacyjnej ponad 4800 m2 i nowoczesne biuro z zapleczem socjalno-sanitarnym dla pracowników i dostawców, które stanowi dodatkowe 660 m2. Terminal wyposażony jest w 54 doki dla pojazdów ciężarowych oraz specjalną rampę, służącą do ich odśnieżania. Na terenie obiektu znajduje się też stacja ładowania samochodów elektrycznych.
Ostatnie inwestycje w infrastrukturę DB Schenker w Polsce oznaczały wymianę istniejących obiektów na nowoczesne, ekologiczne budynki w ramach sieci 17 terminali. Inwestycja w Toruniu dodaje do niej kolejny element. Jej rozwój o osiemnasty terminal wiąże się z uruchomieniem kilkunastu dodatkowych, codziennych połączeń pomiędzy Toruniem i najważniejszymi miastami na terenie kraju. – Dodatkowy terminal zwiększa możliwości operacyjne firmy, ale też stwarza szanse na rozwój biznesu naszych klientów. Jeszcze bardziej zwiększamy częstotliwość połączeń w naszej sieci i skracamy logistyczny dystans pomiędzy nadawcami i odbiorcami przesyłek – mówi Przemysław Jastrzębski, szef oddziałów DB Schenker w Toruniu i Bydgoszczy.
– Nasze terminale w Polsce stanowią ważną część najsilniejszej europejskiej sieci 430 terminali DB Schenker, powiązanych ze sobą regularnymi liniami samochodowymi. Terminal w Toruniu obsłuży więc nie tylko towary firm z regionu Kujaw i Mazowsza, ale całej Polski, jak również klientów funkcjonujących na rynkach międzynarodowych – powiedział Władysław Kiczak, VP Head of Land Cluster Northeast Europe.
Obiekt zlokalizowany jest tuż przy węźle Lubicz autostrady A1. Znajduje się w pobliżu głównych szlaków komunikacyjnych, z dogodnym połączeniem praktycznie w każdym kierunku, co ma wpływ na sprawne i niezakłócone dostawy towarów.
Wybudowany we współpracy z Panattoni, toruński terminal DB Schenker zapewnia najwyższą jakość obsługi oraz bezpieczne operacje zarówno w hali, jak i na placu manewrowym. Został wyposażony np. w zintegrowany system sygnalizacji świetlnej, obejmujący rampę i doki, aby wzmocnić bezpieczeństwo przy rozładunku czy załadunku przesyłek.
To nowoczesny, doświetlony światłem dziennym budynek, stworzony w zgodzie z zasadami ergonomii i tak, aby w jak najmniejszym stopniu oddziaływał na środowisko naturalne. Uwzględniono w nim rozwiązania oszczędzające wodę czy, np. energooszczędne, automatyczne oświetlenie LED. Terminal wyposażony jest w nowoczesny system BMS (Building Management System), pozwalający na sprawne monitorowanie i zarządzanie zasobami energii. Budynek powstawał zgodnie z zasadami BREEAM i jest obecnie w trakcie certyfikacji. Nie licząc kierowców – dostawców firmy – pracować będą tam 53 osoby.
(s)
Fot. DB Schenker
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]
Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]