Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » LOGISTYKA: Nowy lider europejskiego rynku transportów ciężkich

    LOGISTYKA: Nowy lider europejskiego rynku transportów ciężkich

    28 września, 2022
    Aktualności, Logistyka

    Dwa odnoszące sukcesy europejskie przedsiębiorstwa logistyczne łączą siły. Dzięki połączeniu Universal Transport z Gruber Logistics Group powstaje nowy europejski lider rynku transportu wielkogabarytowego i transportu ciężkiego, którego celem jest osiągnięcie w najbliższych latach pozycji wiodącego gracza na całym rynku logistycznym w Europie.

    LOGISTYKA Nowy lider europejskiego rynku transportów ciężkich

    Duży europejski sojusz w sektorze logistyki stał się faktem. Gruber Logistics z Południowego Tyrolu we Włoszech i niemiecki Universal Transport zdecydowały się na połączenie. Po ostatecznym zatwierdzeniu tej decyzji przez urząd ochrony konkurencji w Niemczech, 19 września nastąpiło uroczyste zawarcie partnerstwa.

    Połączenie obu odnoszących sukcesy przedsiębiorstw – poprzez włączenie Universal Transport do Gruber Logistics – jest kolejnym krokiem na drodze międzynarodowego rozwoju. Dotychczasowe zespoły zarządzające obu firm zostaną połączone i będą pracować jako czteroosobowy zarząd, aby umożliwić Gruber Logistics zajęcie pozycji jednego z wiodących graczy logistycznych w Europie.

    – Naszym celem jest zbudowanie nowego, europejskiego lidera rynku. Połączenie z Universal Transport to kluczowy krok i to nie tylko w sferze wyników finansowych. Dzięki tej fuzji usługi oferowane przez obie firmy będą jeszcze lepsze i bardziej kompleksowe. Obie firmy i ich pracownicy stawiają na najwyższą jakość i niezawodność i to się nie zmieni. Dodatkowe możliwości i większy zasięg regionalny to ważne kroki w naszej europejskiej strategii wzrostu. Niemcy to centralny rynek logistyczny w Europie. Stąd jesteśmy gotowi do dalszego rozwoju i prowadzenia przejęć w całej Europie – mówi Martin Gruber, dyrektor generalny Gruber Logistics.

    Dotychczasowe zespoły zarządzające obu firm zostaną połączone i będą pracować jako czteroosobowy zarząd Gruber_Logistics: Markus Frost, Holger Dechant, Martin Gruber i Marcello_Corazzola.
    Dotychczasowe zespoły zarządzające obu firm zostaną połączone i będą pracować jako czteroosobowy zarząd Gruber_Logistics: Markus Frost, Holger Dechant, Martin Gruber i Marcello_Corazzola.

    Holger Dechant, prezes zarządu Universal Transport, dodaje: – Przeanalizowaliśmy naszą długoterminową strategię i we współpracy z Gruber Logistics dostrzegliśmy wielką szansę dla naszej firmy i pracowników. Jest to partner, który podziela nasze wartości oraz standardy jakości i niezawodności. Co więcej, dzięki Gruber Logistics możemy rozszerzyć nasze portfolio usług o ładunki drobnicowe, przesyłki paczkowe i usługi logistyczne. Zespół Universal Transport z niecierpliwością czeka na dołączenie do tej międzynarodowej historii sukcesu.

    Gruber Logistics, zatrudniający około 2200 pracowników i osiągający łączne obroty z działalności transportowej i logistycznej w wysokości około 650 milionów euro, zajmie w wyniku fuzji pozycję lidera rynku europejskiego w zakresie przewozów wielkogabarytowych i ciężkich. W najbliższych latach chce też osiągnąć pozycję lidera w Europie na rynku logistyki ogólnej. W ostatnich latach Gruber Logistics odnotował roczny wzrost sprzedaży o około 30 procent i tym samym rozwijał się znacznie szybciej niż reszta rynku europejskiego. W najbliższych latach wzrost ten ma jeszcze bardziej przyspieszyć.

    Dla klientów połączenie obu firm oznacza bardziej atrakcyjną i kompleksową ofertę, a także korzyści wynikające z połączenia know-how obu dostawców. Wysoko wyspecjalizowani pracownicy gwarantują maksymalną precyzję oraz dalszy wzrost poziomu usług dzięki zbliżeniu do klientów i szybszym czasom reakcji. Nowa grupa może liczyć na obecność w Europie i na świecie. To także konkretna odpowiedź na kryzys zdolności przewozowych w Europie spowodowany brakiem kierowców – Gruber Logistics posiada obecnie prawie 700 ciężarówek, co czyni go operatorem jednej z największych flot w Europie.

    Fuzja jest też postrzegana jako najlepszy sposób na sprostanie europejskim wyzwaniom branży logistycznej w takich obszarach jak cyfryzacja i zrównoważony rozwój. Gruber Logistics już teraz jest zaangażowany w niektóre z najważniejszych projektów mających na celu opracowanie prototypów nowej generacji pojazdów elektrycznych i wodorowych.

    (s)
    Fot. Gruber Logistics

    • VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy
      VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy
      Volvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2. Pięć lat temu Volvo Trucks […]
    • Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowego
      Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowego
      Bateryjny lub wodorowy – ale na pewno elektryczny! Transport przyszłości już dziś potrzebuje silnego wsparcia, aby polscy przewoźnicy utrzymali pozycję lidera w europejskim sektorze przewozów drogowych. Organizacje pozarządowe i branżowe powołują Koalicję e-Transport. Transformacja motoryzacji […]
    • IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
      IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
      Nikola Tre będzie jednym z pierwszych modeli produkowanych przez joint-venture Nikola Iveco Europe Ulm. Nikola Corporation (Nasdaq: NKLA) i IVECO, marka Iveco Group (MI: IVG) poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie zamówienia na 100 […]
    • ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegów
      ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegów
      Nowy produkt w portfolio firmy ORLEN OIL, PLATINUM GEAR ATF VI, to syntetyczny olej przekładniowy, który spełnia wymagania najnowszych specyfikacji ATF. Nowy syntetyczny olej przekładniowy PLATINUM GEAR ATF VI to produkt, który z pewnością zainteresuje […]
    Tagi : fuzja, transport ciężki
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone