LOGISTYKA: Hillebrand inwestuje w rozwój i uruchamia magazyny
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, inwestuje w rozwój globalnej sieci logistycznej. W ostatnim czasie firma uruchomiła nowe magazyny z temperaturą kontrolowaną o łącznej powierzchni 40 tys. m2.
Magazyny położone w pięciu kluczowych dla działalności firmy lokalizacjach, przeznaczone są wyłącznie do obsługi logistyki win i innych napojów. Większość nowych magazynów Hillebrand została uruchomiona w samym sercu najważniejszych regionów winiarskich, takich jak Barcelona (Hiszpania), Melbourne (Australia), Kapsztad (RPA) oraz Werona i La Spezia (Włochy).
Operator, rozszerzając zasięg działalności, otworzył też magazyn w Incheon (Korea Płd.), jednym z najszybciej rozwijających się rynków winiarskich na świecie. Aby zwiększyć efektywność procesów dystrybucji i transportu, wszystkie nowe magazyny Hillebrand są bardzo dobrze skomunikowane z portami morskimi, węzłami kolejowymi i lotniskami.
– Hillebrand ma ponad 50 magazynów, z których każdy usytuowany jest w pobliżu regionów winiarskich i miejsc konsumpcji wina. Inwestycje w rozwój sieci transportowej i powierzchni magazynowych pozwalają nam w jak najlepszy sposób dopasować się do potrzeb klientów działających na rynkach wina, piwa i napojów spirytusowych – mówi Marc Heeren, dyrektor działu zintegrowanych rozwiązań logistycznych w Hillebrand.
Wszystkie obiekty mają status magazynów celnych, a zastosowane w nich rozwiązania logistyczne zapewniają odpowiednie warunki do składowania i obsługi napojów. Ponadto magazyny oferują szeroki zakres usług wartości dodanej, co ma ułatwić wprowadzenie produktów na rynek we właściwym czasie i przy zachowaniu odpowiednich warunków.
Hillebrand jest jedną z niewielu firm na świecie specjalizujących się w zarządzaniu łańcuchami dostaw dla branży beverage, znaną z eksperckiej wiedzy i szytych na miarę rozwiązań logistycznych. Dzięki temu operator może wspierać swoich klientów w ich międzynarodowej ekspansji i zwiększaniu efektywności zarządzania procesami magazynowania w łańcuchach dostaw. – Napoje nie są zwykłymi towarami, lecz wymagają specjalnego podejścia. Weźmy pod uwagę wino, szlachetny produkt, który wymaga precyzji i profesjonalnej wiedzy, co pozwala zachować jego jakość. To właśnie dlatego rozszerzamy globalną sieć transportową o specjalne rozwiązania logistyczne, łącząc najlepsze technologie z rozbudowaną infrastrukturą oraz wiedzą i pasją naszych zespołów. Dzięki połączeniu tych wszystkich elementów, możemy zapewnić klientów, że ich produkty zostaną dostarczone na rynek w najlepszy możliwy sposób – uzupełnia Marc Heeren.
Oprócz globalnych usług transportowych i magazynowych firma, oferuje także usługi dodatkowe oparte na technologiach przyszłości. Wśród nich wymienić można indywidualnie dopasowany do potrzeb klientów system monitorowania przesyłek „od drzwi do drzwi”, zarządzanie łańcuchami dostaw, Control Tower i 4 PL oraz inne rozwiązania, dzięki którym winiarnie, producenci, importerzy, dystrybutorzy i sprzedawcy mogą czerpać korzyści z optymalizacji łańcuchów dostaw.
Dostęp online do informacji zapewnia też platforma cyfrowa myHillebrand. Ułatwia ona użytkownikom, zarówno klientom, jak i ich dostawcom, monitorowanie poziomu zapasów, zamówień i wysyłek, optymalizację produkcji oraz poziomu dostaw w zależności od potrzeb. – Inwestycje w rozwój usług magazynowych i uruchomienie kolejnych, wyspecjalizowanych magazynów w kluczowych regionach winiarskich z pewnością umocnią naszą pozycję na rynku usług logistycznych dedykowanych branży beverage. Dzięki temu będziemy mogli wzmocnić ofertę dla naszych klientów, eksporterów i importerów, i zapewnić im nowe rozwiązania, zarówno z obszaru transportu i spedycji jak i magazynowania – podkreśla Ellina Lolis, wiceprezes JF Hillebrand Poland i prezes JF Hillebrand Russia.
Firma logistyczna Hillebrand powstała w 1844 roku w Mainz w Niemczech. Po ponad 175 latach działalności jest dzisiaj wiodącym światowym operatorem logistycznym i dostawcą łańcuchów dostaw dla producentów napojów i alkoholi. Działając obecnie jako globalna sieć w 90 krajach, Hillebrand osiągnął przychody na poziomie ok. 1,3 mld euro. Operator zatrudnia ok. 2,4 tys. pracowników, wyspecjalizowanych w obsłudze tzw. beverage market. To jedna z nielicznych firm na świecie o takiej specjalności, oferująca najwyższej klasy usługi logistyczne (zarządzanie łańcuchem dostaw), transportowe i spedycyjne (fracht morski, lotniczy, drogowy, kolejowy) oraz celne (odprawy celne, składy celne i magazynowanie) a także narzędzia informatyczne i rozwiązania technologiczne dla swoich klientów. Współpracuje zarówno z największymi globalnymi producentami np. Diageo, Beam Santory, czy Brown-Forman, jak i lokalnymi dostawcami alkoholi i napojów. W Polsce firma Hillebrand działa od 2013 roku z siedzibą w Gdyni, gdzie oprócz usług logistycznych wspiera też swoich klientów w zdobywaniu rynków zagranicznych.
(s)
Fot. Hillebrand
Views: 2