LOGISTYKA: Grupa Raben z nową stroną internetową
Grupa Raben zawsze wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, lubi też stawiać na innowacje i to nie tylko w logistyce. W październiku firma uruchomiła swoją nową stronę internetową, a na niej m.in. szybkie sprawdzanie statusu przesyłki, łatwy dostęp do strefy klienta i „People with drive”, czyli zespół Raben, który z pasją podchodzi do swoich zadań już od niemal 90 lat.

W obecnych czasach, gdy digitalizacja nabrała tempa, a szybki dostęp do wiarygodnych danych jeszcze nigdy nie był tak istotny, szczególnie ważne jest zapewnienie klientom sprawnych i dynamicznych narzędzi do pracy. Mając to na uwadze, a jednocześnie śledząc najnowsze trendy online, Grupa Raben z dniem 23 października uruchomiła nową stronę internetową.
– Nowa strona to nasza odpowiedź na zmieniający się świat online, a my zawsze jesteśmy blisko naszych klientów – wyjaśnia Katarzyna Bartkiewicz, Digital Marketing Manager z Grupy Raben. – Bohaterami nowego serwisu są pracownicy firmy czyli „People with drive” – podobnie jak budują Grupę Raben, tak również tworzą naszą stronę www. Chcemy przez nią pokazać naszym odwiedzającym: klientom czy potencjalnym pracownikom, że jesteśmy pełni energii i zaangażowania, a przede wszystkim tworzymy zgrany zespół, gotowy na nowe wyzwania.
Świeży design strony dostosowany jest do najnowszych wymagań UX. Uproszczone menu, które pozwala na szybki dostęp do najważniejszych funkcjonalności, a proste formularze do wyceny przesyłki oraz ciekawe filmy pokazujące Grupę Raben to tylko niektóre z nowości czekające na odwiedzających.
Jednak, na nowoczesnym i dynamicznym wyglądzie się nie kończy. Użytkownicy nowej strony mogą przede korzystać z łatwego dostępu do strefy klienta, zaawansowanej wyszukiwarki oddziałów, szybkiego sprawdzania statusu przesyłki i możliwości wyświetlania strony offline.
Nowa strona to również łatwość korzystania z całości treści na urządzeniach mobilnych, przyjazne przewijanie i menu dostosowane do użytkowników preferujących korzystanie ze smartfonów.
W celu poprawienia jakości użytkowania strony, Raben zdecydował się na innowacyjny krok i przygotowanie serwisu w oparciu o TYPO3PWA. Progresywne Aplikacje Internetowe (PWA) łączą w sobie najlepsze cechy stron internetowych i aplikacji mobilnych. Dzięki temu nowy serwis jest dużo szybszy i działa nawet wtedy, kiedy użytkownik nie ma dostępu do sieci lub korzysta z wolnego łącza.
Strona powstała przy współpracy z partnerem technologicznym, którym jest Macopedia, specjalizująca się w kompleksowym wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań web i e-commerce. Firmy już od ponad 5 lat wspólnie rozwijają serwis Raben, dodając nowe funkcjonalności. Przy jego najnowszej odsłonie Macopedia była odpowiedzialna za przygotowanie projektu graficznego UX, wdrożenie systemu zarządzania treścią TYPO3 oraz zbudowanie strony w oparciu o TYPO3PWA.
(s)
Fot. Raben