LOGISTYKA: Girteka o krok przed konkurencją w cyfryzacji współpracy z klientami
Girteka, największa europejska firma transportowa z własną flotą samochodów ciężarowych, jest na drodze ku cyfrowej przyszłości. Jednym z przykładów jest możliwość śledzenia i widoczności w czasie rzeczywistym swoich ciężarówek, za które firma otrzymała nagrodę w grupie dużych firm transportowych drugi rok z rzędu.

W życiu codziennym poszukujemy błyskawicznych informacji. Przy codziennych zakupach online potrzebujemy informacji o tym, kiedy pojawi się kurier z przesyłką. To samo jest dziś widoczne w biznesie, gdzie tego typu informacje są jeszcze cenniejsze.
Informacje o transporcie dostarczane w czasie rzeczywistym mogą nie tylko wpływać na decyzje, ale także pomagają wielu producentom zoptymalizować planowanie produkcji i łańcucha dostaw oraz zwiększyć efektywność. – Nieustannie dążymy do doskonałości w dostosowywaniu naszych usług pod kątem najlepszego połączenia doświadczeń klientów i tworzenia narzędzi współpracy z nimi. Dzisiaj wszystkie cenne ładunki dostarczane przez nas są monitorowane w czasie rzeczywistym, a informacja ta jest dostępna dla klientów. Zdobycie nagrody w tej kategorii pozycjonuje nas jako liderów w branży i jestem bardzo wdzięczny pracownikom Girteka, za zaangażowanie i trud oraz efekty, jakie uzyskujemy codziennie – mówi Martynas Sarapinas, CIO w Girteka.
Zrównoważony rozwój
Girteka otrzymała również drugą nagrodę w kategorii „Most Sustainable Carriers” w ramach Transporeon Top Carrier Award 2022. Jest ona potwierdzeniem osiągnięcia kolejnego kroku na drodze Girteki do w pełni zdigitalizowanej firmy, w której zrównoważony rozwój wyznacza kierunek.
Odpowiedzialna logistyka to nie tylko jakość i profesjonalizm usług, ale także dbałość o środowisko i nasz wpływ na nie. Zrównoważony rozwój nie tylko wyznacza kierunki inwestycji, ale także sposób, w jaki pracuje Girteka na co dzień. Czasem są to małe kroki dla każdego z nas, ale razem ich efekty mogą być ogromne. Właśnie to zostało docenione i nagrodzone przez Transporeon. – Zrównoważony rozwój jest częścią naszej strategii. Pracujemy nad tym każdego dnia. Wszyscy w naszej firmie rozumieją, jak ważne dla sektora jest zmniejszenie jego śladu węglowego. Dzięki takiemu podejściu spełniamy potrzeby naszych klientów i dostarczamy zrównoważone, wysokiej jakości usługi logistyczne. Ta nagroda tylko to potwierdza – komentuje Pavel Kveten, COO Girteka Europe West.
Rozwiązania, które pomagają
Transporeon to wiodąca w Europie platforma zarządzania transportem, która obsługuje największą globalną sieć spedycyjną składającą się z przewoźników, dostawców usług logistycznych i sprzedawców detalicznych. Jest to ekosystem do przemieszczania, zarządzania i monitorowania frachtu, w którym wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw są ze sobą połączeni. Platforma, oparta na chmurze, jest w pełni wyposażona, aby sprostać współczesnym potrzebom łańcucha dostaw i wszystkim wyzwaniom, przed którymi stoją profesjonaliści z obszaru logistyki. Transporeon uruchamia, integruje i łączy wiele aplikacji w jedną platformę, oferując najlepsze w swojej klasie rozwiązania dla wszystkich stron i rozwiązując specyficzne problemy związane z transportem.
Konkurs Top Carrier Award firmy Transporeon jest rankingiem firm logistycznych odnoszących największe sukcesy na świecie. – Podczas gdy branża logistyczna mówi o znaczeniu udostępniania danych, rzeczywistość często zawodzi. Cieszymy się bardzo, że Girteka nie tylko wykorzystuje dane do samodzielnego podejmowania lepszych decyzji, ale udostępnia je w swojej sieci, aby współpracować w oparciu o dane i twarde fakty, a nie nadzieje i obietnice. W tym sensie chciałbym pogratulować Girtece zdobycia nagrody Transporeon Carrier Award w tej kategorii drugi raz z rzędu. Biorąc pod uwagę, że konkurują z łącznie 145.000 przewoźnikami w tej kategorii, tego osiągnięcia nie można nie docenić – mówi Serge Schamschula, Senior Partner Manager w Transporeon.
(s)
Fot. Girteka