GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Jak mówi Łukasz Plak – kierownik Działu Transportu Cysternami we Frigo Logistics – mimo dużej konkurencji, pracy nie brakuje, zleceń jest dużo: – Dobrze odnaleźliśmy się na rynku, mimo startu w trudnej, dynamicznie zmieniającej się sytuacji wojny. Dzięki temu, że zrealizowaliśmy postawione sobie założenia i widzimy potencjał do rozwoju, chcemy jeszcze mocniej zaznaczyć swój udział na rynku – poprzez zakup floty. Na początek, w ciągu najbliższych miesięcy, planujemy zakupić kilkanaście cystern w pełni wyposażonych, dwu- i trzykomorowych, co zapewni nam elastyczność w pracy z klientami.
Do tej pory Dział Transportu Cysternami Frigo Logistics zrealizował blisko tysiąc transportów, a większość z nich – bo aż 9 na 10 – miało zakres międzynarodowy. Szczególnie często obsługiwanymi przez firmę rynkami są Hiszpania, Niemcy, Bułgaria, kraje Beneluksu, Włochy, a nawet Mołdawia. – Jako Polska głównie eksportujemy soki i koncentrat jabłkowy (to od lat zdecydowany nr 1 jeżeli chodzi o wolumeny). Popularny jest również eksport olejów słonecznikowego i rzepakowego. Importujemy z kolei głównie olej palmowy i produkty mleczne. Rozwój naszego biznesu w ostatnim roku wzmocniła konieczność przeniesienia transportów „na koła” – jaka nastała po zablokowaniu portów na Ukrainie. To szczególnie istotne z racji, że Ukraina jest dominującym producentem oleju słonecznikowego (ale też zbóż czy pszenicy) w Europie – dodaje Łukasz Plak.
Codzienna praca operatora w zakresie transportu płynnych produktów spożywczych przy użyciu cystern jest obwarowana wieloma wymaganiami ze względu na różnorodność przewożonych produktów, jak i procedur mycia cysterny przed załadunkiem. Nie bez znaczenia jest również zróżnicowane wyposażenie cystern.
Frigo Logistics to wiodący w Polsce operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych. Firma specjalizuje się w dystrybucji, transporcie i magazynowaniu produktów mrożonych, a także w kategorii dry, fresh i farmaceutycznej oraz płynnej dla produktów spożywczych. Firma świadczy międzynarodowe usługi frachtu morskiego, lotniczego i kolejowego. Frigo Logistics obecnie obsługuje na wyłączność siedem sieci handlowych działających na polskim rynku oraz grupę około osiemdziesięciu producentów oferujących artykuły spożywcze. Operator dostarcza produkty wymagające kontrolowanych temperatur do ponad 4500 punktów w całej Polsce.
(s)
Fot. Frigo Logistics
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]
CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]