Logistyka: DB Schenker za 26 mln euro otwiera drugi co do wielkości terminal w Finlandii
DB Schenker, światowy lider logistyki i transportu, otwiera drugi co do wielkości terminal przeładunkowy w Finlandii, niedaleko Turku. Powierzchnia terminalu pomieściłaby 14 boisk piłkarskich.
Działanie obiektu obejmuje usługi krajowego i międzynarodowego transportu lądowego, szczególnie w ramach krajów skandynawskich. Inwestycja o wartości 26 mln euro jest wyrazem zaangażowania firmy w rozwój na rynku fińskim i w ramach sieci europejskiej.
DB Schenker w Finlandii zatrudnia obecnie ponad 1300 osób w swoich 18 terminalach. Natomiast we współpracy z firmami partnerskimi operator korzysta z sieci 25 terminali, co czyni z go jedną z największych fińskich firm w branży transportowo-logistycznej. W nowym terminalu pracuje około 600 specjalistów.
– Terminal w Turku stanie się ważnym punktem obsługi logistycznej w Finlandii – mówi Petteri Nurmi, CEO DB Schenker w Finlandii. – Większe możliwości sortowania pozwalają nam przyjąć znaczną część skandynawskiego wolumenu zakupów internetowych. W przeciwieństwie do wielu innych operatorów oferujemy naszym klientom kompleksowe rozwiązania, w tym transport drogowy, lotniczy i oceaniczny z dostawami paczek oraz logistykę kontraktową. Wierzymy, że wszystkie te usługi pozwolą nam na dalszy rozwój. Jesteśmy częścią silnej fińskiej oraz międzynarodowej sieci i możemy dostosować się do wymagań naszych klientów oraz stworzyć oferty, które najlepiej spełniają ich potrzeby.
Nowy terminal, który położony jest na rozwiniętym logistycznie obszarze Avanti w gminie Lieto, to połączenie ogrzewanego obiektu o powierzchni 14.000 m2 z nieogrzewaną halą o powierzchni 3300 m2 do obsługi długich i ciężkich przesyłek oraz halą o powierzchni 500 m2 dla pojazdów dostarczających towary. Paczki są obsługiwane za pomocą sortownika o długości 50 m, z wydajnością około 4500 paczek na godzinę. Na terenie terminalu znajduje się również 106 doków przeładunkowych.
Budynek wykorzystuje energię słoneczną i geotermalną, podobnie jak wszystkie terminale DB Schenker powstające w Finlandii w ostatnich latach. Ma 606 fotowoltaicznych paneli słonecznych, które wytwarzają znaczną część zużywanej energii elektrycznej. Ponadto wszystkie systemy oświetleniowe są wyposażone w diody LED, a system ogrzewania i klimatyzacji wykorzystuje energię geotermalną. Nowy obiekt jest również pierwszym terminalem DB Schenker w Finlandii, w którym znajdują się stacje ładowania ciężarówek elektrycznych.
(s)
Fot. DB Schenker
Views: 2