LOGISTYKA: DB Schenker oferuje nowe linie drobnicowe pomiędzy Polską i Niemcami
DB Schenker oferuje jeszcze więcej regularnych połączeń i możliwość dostaw Premium w 24 godziny do Niemiec. Polska jest na 5. pozycji wśród najważniejszych partnerów handlowych tego kraju.
W październiku DB Schenker wprowadził dwie nowe, bezpośrednie linie drobnicowe między Polską i Niemcami. Codzienne połączenie ze Szczecina do Berlina otwiera drogę dla klientów z regionu do wysyłek praktycznie na całe terytorium zachodniego sąsiada Polski. Jest to pierwsze połączenie międzynarodowe ze szczecińskiego oddziału firmy.
Z kolei, dzięki drugiej nowej linii Rzeszów-Wrocław-Norymberga, DB Schenker optymalizuje serwis dla swoich klientów z rejonów woj. dolnośląskiego i Polski południowo-wschodniej, nadających przesyłki na południe Niemiec. W sumie DB Schenker w Polsce realizuje na kierunku niemieckim 16 codziennych linii drobnicowych w eksporcie oraz 22 linie importowe.
Obydwa nowe połączenia funkcjonują w każdy dzień roboczy, od poniedziałku do piątku. Linia drobnicowa Szczecin-Berlin jest połączeniem typu „round-trip”.
– Przesyłki do Niemiec standardowo dostarczane są w ciągu dwóch dni roboczych. Linia ze Szczecina stwarza również możliwość wdrożenia indywidualnego rozwiązania dla danego klienta, dzięki czemu dostawa do Niemiec realizowana jest w następnym dniu roboczym po odbiorze od nadawcy. W przypadku przesyłek dla sektora budowlanego lub przemysłowego w grę wchodzi też dostawa bezpośrednio na miejsce inwestycji – mówi Szymon Rutowski, dyrektor regionu Poznań w DB Schenker.
Linia Rzeszów-Wrocław-Norymberga-Wrocław wykorzystuje natomiast możliwości sieci krajowej DB Schenker, dzięki czemu łączony jest eksport z regionów Rzeszowa i Wrocławia. Z kolei import towarów realizowany jest do Wrocławia.
Połączenia międzynarodowe odbywają się z wykorzystaniem nadwozi wymiennych typu swap body. Pozwala to na optymalizację przewozów pod kątem ekonomicznym i środowiskowym oraz podniesienie bezpieczeństwa transportu przesyłek.
– Wprowadzenie nowych rozwiązań jest kolejnym krokiem w zakresie naszego rozwoju regularnych dostaw towarów pomiędzy Polską i Niemcami. Jest to także odpowiedź na sygnały płynące od klientów, którzy traktują bezpośrednie połączenie jako jeden z kryteriów wyboru dostawcy – mówi Wojciech Tomkiewicz, Head of International Linehaul & Network w DB Schenker Polska. – Dzięki pominięciu części terminali pośredniczących, redukujemy koszty przeładunków i administracji oraz zmniejszamy ryzyko uszkodzeń towarów. Dla naszych klientów oznacza to optymalizację kosztów, wzrost bezpieczeństwa przesyłek i oczekiwaną jakość serwisu.
Polska zajmuje 5. Pozycję wśród najważniejszych partnerów handlowych Niemiec, za Chinami, USA, Holandią i Francją. Według danych Komisji Wschodniej Niemieckiej Gospodarki, w pierwszej połowie 2022 r. wartość wymiany handlowej pomiędzy naszymi krajami wyniosła blisko 81 mld euro. Niemiecki eksport do Polski w tym okresie to 44 mld euro (wzrost o 16 proc. w stosunku do pierwszej połowy ubiegłego roku), a import – 37 mld euro (wzrost o 10 proc. w stosunku do pierwszej połowy ubiegłego roku).
– DB Schenker w Polsce oferuje połączenia samochodowe do każdego z krajów Europy, działając w ramach najsilniejszej międzynarodowej sieci logistycznej pomiędzy ponad 430 terminalami. Każdego dnia z 17 terminali DB Schenker w Polsce wyjeżdżają samochody realizujące kilkaset połączeń krajowych oraz blisko 60 połączeń międzynarodowych – dodaje Szymon Rutowski.
(s)
Fot. DB Schenker
(s)
Fot. DB Schenker
Views: 94