Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » LOGISTYKA: DB Schenker oferuje nowe linie drobnicowe pomiędzy Polską i Niemcami

    LOGISTYKA: DB Schenker oferuje nowe linie drobnicowe pomiędzy Polską i Niemcami

    25 listopada, 2022
    Aktualności, Logistyka

    DB Schenker oferuje jeszcze więcej regularnych połączeń i możliwość dostaw Premium w 24 godziny do Niemiec. Polska jest na 5. pozycji wśród najważniejszych partnerów handlowych tego kraju.

    LOGISTYKA: DB Schenker oferuje nowe linie drobnicowe pomiędzy Polską i Niemcami
    Terminal DB Schenker w Szczecinie.

    W październiku DB Schenker wprowadził dwie nowe, bezpośrednie linie drobnicowe między Polską i Niemcami. Codzienne połączenie ze Szczecina do Berlina otwiera drogę dla klientów z regionu do wysyłek praktycznie na całe terytorium zachodniego sąsiada Polski. Jest to pierwsze połączenie międzynarodowe ze szczecińskiego oddziału firmy.

    Z kolei, dzięki drugiej nowej linii Rzeszów-Wrocław-Norymberga, DB Schenker optymalizuje serwis dla swoich klientów z rejonów woj. dolnośląskiego i Polski południowo-wschodniej, nadających przesyłki na południe Niemiec. W sumie DB Schenker w Polsce realizuje na kierunku niemieckim 16 codziennych linii drobnicowych w eksporcie oraz 22 linie importowe.

    Obydwa nowe połączenia funkcjonują w każdy dzień roboczy, od poniedziałku do piątku. Linia drobnicowa Szczecin-Berlin jest połączeniem typu „round-trip”.

    – Przesyłki do Niemiec standardowo dostarczane są w ciągu dwóch dni roboczych. Linia ze Szczecina stwarza również możliwość wdrożenia indywidualnego rozwiązania dla danego klienta, dzięki czemu dostawa do Niemiec realizowana jest w następnym dniu roboczym po odbiorze od nadawcy. W przypadku przesyłek dla sektora budowlanego lub przemysłowego w grę wchodzi też dostawa bezpośrednio na miejsce inwestycji – mówi Szymon Rutowski, dyrektor regionu Poznań w DB Schenker.

    Linia Rzeszów-Wrocław-Norymberga-Wrocław wykorzystuje natomiast możliwości sieci krajowej DB Schenker, dzięki czemu łączony jest eksport z regionów Rzeszowa i Wrocławia. Z kolei import towarów realizowany jest do Wrocławia.

    Połączenia międzynarodowe odbywają się z wykorzystaniem nadwozi wymiennych typu swap body. Pozwala to na optymalizację przewozów pod kątem ekonomicznym i środowiskowym oraz podniesienie bezpieczeństwa transportu przesyłek.

    – Wprowadzenie nowych rozwiązań jest kolejnym krokiem w zakresie naszego rozwoju regularnych dostaw towarów pomiędzy Polską i Niemcami. Jest to także odpowiedź na sygnały płynące od klientów, którzy traktują bezpośrednie połączenie jako jeden z kryteriów wyboru dostawcy – mówi Wojciech Tomkiewicz, Head of International Linehaul & Network w DB Schenker Polska. – Dzięki pominięciu części terminali pośredniczących, redukujemy koszty przeładunków i administracji oraz zmniejszamy ryzyko uszkodzeń towarów. Dla naszych klientów oznacza to optymalizację kosztów, wzrost bezpieczeństwa przesyłek i oczekiwaną jakość serwisu.

    Polska zajmuje 5. Pozycję wśród najważniejszych partnerów handlowych Niemiec, za Chinami, USA, Holandią i Francją. Według danych Komisji Wschodniej Niemieckiej Gospodarki, w pierwszej połowie 2022 r. wartość wymiany handlowej pomiędzy naszymi krajami wyniosła blisko 81 mld euro. Niemiecki eksport do Polski w tym okresie to 44 mld euro (wzrost o 16 proc. w stosunku do pierwszej połowy ubiegłego roku), a import – 37 mld euro (wzrost o 10 proc. w stosunku do pierwszej połowy ubiegłego roku).

    – DB Schenker w Polsce oferuje połączenia samochodowe do każdego z krajów Europy, działając w ramach najsilniejszej międzynarodowej sieci logistycznej pomiędzy ponad 430 terminalami. Każdego dnia z 17 terminali DB Schenker w Polsce wyjeżdżają samochody realizujące kilkaset połączeń krajowych oraz blisko 60 połączeń międzynarodowych – dodaje Szymon Rutowski.

    (s)
    Fot. DB Schenker

    (s)
    Fot. DB Schenker

    Tagi : terminal logistyczny
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.