Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » LANGENDORF: nowy zakład produkcyjny w Polsce

    LANGENDORF: nowy zakład produkcyjny w Polsce

    25 listopada, 2021
    Aktualności

    Na początku listopada została oficjalnie zakończona rozbudowa zakładu produkcyjnego Langendorf Polska. W nowym zakładzie w Wieluniu, zlokalizowanym w bezpośrednim sąsiedztwie spółki-matki Wielton, wytwarzane są naczepy niskopodwoziowe SMART-LINE o ładowności do 47 t oraz komponenty do innych pojazdów Grupy Langendorf. Produkcja ciężkich naczep niskopodwoziowych do większych obciążeń pozostanie w zakładzie macierzystym Langendorfa w Waltrop.

    LANGENDORF, nowy zakład produkcyjny w Polsce, Ciężarówki i Logistyka

    Budowa nowego zakładu produkcyjnego w Polsce była konieczna, ze względu na wejście w nową fazę wzrostu i planowane znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych Grupy Langendorf. W ubiegłym roku spółka Langendorf przejęła pełną opiekę nad rozwojem produktowym naczep niskopodwoziowych, które są oferowane w całej Grupie Wielton pod niemiecką marką. Produkcja spółki Langendorf Polska rozpoczęła się w październiku 2020 r., obejmując swoim zakresem wytwarzanie naczep niskopodwoziowych, inloaderów oraz innych pojazdów specjalistycznych.

    Obecnie przestrzeń produkcyjna dostępna w Niemczech, w Waltrop, jest ograniczona stale rosnącym zapotrzebowaniem na naczepy niskopodwoziowe oraz naczepy wywrotki. W związku z tym, nowoczesny zakład w Wieluniu służy jako dodatkowe miejsce produkcji naczep specjalistycznych oraz komponentów do pozostałych pojazdów Grupy Langendorf. Dzięki temu niemiecka spółka o długiej tradycji i ugruntowanej pozycji znacznie zwiększy swoją zdolność produkcyjną.

    W nowej lokalizacji pojazdy i komponenty będą produkowane seryjnie, co pozytywnie przełoży się na skrócenie terminów dostaw. – Nowy zakład w Polsce wzmacnia nasze moce produkcyjne i daje nam możliwość poszerzenia portfela naczep niskopodwoziowych o kompletną gamę pojazdów standardowych, jak również o zaawansowane pojazdy pięcio- i wieloosiowe – mówi dr Klaus P. Strautmann, który jako dyrektor zarządzający kieruje wszystkimi zakładami Langendorf. – Dzięki nowej lokalizacji zwiększamy nasze zdolności produkcyjne i umożliwiamy w przyszłości wytwarzanie jeszcze większej ilości komponentów we własnym zakresie. Zasadnicze procesy inżynieryjne pozostają w Waltrop, ale cieszymy się, że udało nam się pozyskać do zespołu w Polsce również bardzo kompetentnych i dobrze wyszkolonych pracowników, stanowiących uzupełnienie kadry Langendorfa. Ponadto, korzystamy z możliwości lakierowania techniką KTL w zakładzie Wieltonu, co przekłada się na dodatkową przewagę konkurencyjną.

    Kolejne zalety uruchomienia Langendorf Polska związane są z bezpośrednim sąsiedztwem z zakładami produkcyjnymi należącymi do Wieltonu. Wieluński producent pojazdów użytkowych dysponuje jednym z najnowocześniejszych w Europie stanowiskiem do całopojazdowego badania naczep, w którym pojazdy SMART-LINE mogą zostać poddane kompleksowej kontroli technicznej. Ponadto, Wielton ma nowoczesną lakiernię.

    Nowy zakład Langendorfa zajmuje powierzchnię 10.000 m2 i zatrudnia 68 pracowników. Aktualnie w Wieluniu, poza produkcją komponentów dla zakładu w Waltrop, realizowana jest produkcja 8-10 naczep niskopodwoziowych miesięcznie, która zostanie znacznie zwiększona w nadchodzącym roku. – Bardzo się cieszymy się z rozbudowy nowego obiektu – mówi dr Strautmann. – Moce produkcyjne w pełni skupione na wytwarzaniu ciężkich naczep niskopodwoziowych, wykorzystanie naszego sprawdzonego know-how oraz odciążenie pracowników głównego zakładu Langendorfa, dzięki zatrudnieniu dodatkowych osób w Wieluniu, bardzo pomagają wszystkim. Uruchomienie Langendorf Polska oznacza dla Grupy Langendorf i oczywiście dla naszych klientów bardzo korzystną sytuację, gwarantując krótsze terminy dostaw zamówionych pojazdów.

    Langendorf GmbH

     Założone w 1889 roku przedsiębiorstwo ma siedzibę w Waltrop (wschodnie Zagłębie Ruhry). Około 310 pracowników wyprodukowało w 2021 roku ponad 1400 pojazdów. Asortyment produktów obejmuje inloadery do transportu prefabrykatów z betonu, cegieł lub drewna, jak również inloadery do przewozu szkła. Do stałego portfolio produktów należą również naczepy wywrotki z nadwoziem stalowym lub aluminiowym, nadwozia wywrotek do pojazdów silnikowych oraz naczepy i przyczepy niskopodwoziowe. Ponadto, w Waltrop projektuje się i produkuje szeroką gamę nadwozi specjalnych zgodnie z wymaganiami klienta. Do grupy przedsiębiorstw należy również spółka Langendorf Service GmbH, w której łączone są wszystkie prace konserwacyjne i naprawcze, oraz spółka Langendorf Trading GmbH skupiona na ogólnoeuropejskim marketingu pojazdów używanych i wypożyczalni.

    Od lipca 2021 roku kolejną częścią Langendorf Group jest Langendorf Polska. W nowym zakładzie w Wieluniu produkowane są naczepy serii SMART-LINE. Langendorf posiada certyfikat ISO 9001 ff i niezmiennie utrzymuje wysoką jakość poprzez szczegółowe procesy kontrolne oraz ciągłe szkolenia i dokształcanie wszystkich pracowników. Langendorf od maja 2017 roku jest częścią polskiej Grupy Wielton.

    (s)
    Fot. Langendorf

    Tagi : naczepy, Wielton
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone