KRONE: Vario Liner drugiej generacji
Większą stabilność, lepszą obsługę, krótsze czasy realizacji, a tym samym większą wydajność w transporcie ładunków częściowych obiecuje nowa naczepa dwupokładowa zaprezentowana przez Europäische Ladungs-Verbund Internationaler Spediteure (ELVIS) AG. Naczepa plandekowa Krone Vario Liner została specjalnie zaprojektowana do użytku w transporcie HUB i liniowym. Oferuje do 62 miejsc paletowych na dwóch poziomach, a dzięki zabudowie z certyfikatem Code XL jest również dopuszczona do transportu ADR.

Prezentacja nowej naczepy w ELVIS-HUB w Knüllwald w Niemczech była również oficjalnym rozpoczęciem jej sprzedaży. Innowacyjna naczepa dwupokładowa została opracowana w ścisłej współpracy z producentami pojazdów użytkowych Krone i Wiese.
– Nowy Vario Liner to wydajna odpowiedź na codzienne wyzwania w transporcie HUB i zwykłym – mówi Nikolja Grabowski, dyrektor generalny ELVIS AG. – Nie tylko mieści więcej ładunku niż jego poprzednik, ale można go również załadować i rozładować jeszcze szybciej. Dzięki temu jest bardziej ekonomiczny i zmniejsza emisję CO2 związaną z transportem.
Nowo opracowana naczepa kurtynowa, którą ELVIS stworzył w ścisłej współpracy z producentami pojazdów użytkowych KRONE i Wiese, może być ładowana zarówno z boku, jak i tylnymi drzwiami. Koncepcja ta skraca czas potrzebny do załadunku i rozładunku dowolnego towaru do minimum, a w połączeniu z systemem dwupokładowym gwarantuje również niski wskaźnik uszkodzeń.
Drugi poziom, który można dowolnie regulować segment po segmencie, nie tylko zwiększa liczbę miejsc paletowych do 62, ale także zapobiega nieprawidłowemu układaniu towarów w stosy i uszkodzeniom z powodu nadmiernego nacisku. Regulacja wysokości poszczególnych elementów poziomu odbywa się za pomocą wózka widłowego. Aby zapewnić bezpieczeństwo, segmenty wyposażone są w elektroniczną blokadę, która uniemożliwia niezamierzoną regulację. Można to odblokować tylko poprzez włożenie zębów wózka widłowego w kieszenie podłogi pośredniej odpowiedniego segmentu poziomego. Kierowca nie musi już ingerować ręcznie, co znacznie poprawia jego bezpieczeństwo i komfort podczas załadunku.

Obsługa jest bardzo prosta, wystarczy krótka instrukcja. Eugen Friesen, kierownik projektu i główny konstruktor w Wiese GmbH & Co. KG mówi: – Wyposażenie przyczepy w wariant dwupokładowy jest decydującym czynnikiem poprawy wykorzystania pojazdu. Na przykład towary na paletach i towary długie mogą być transportowane jednocześnie i bezpiecznie.
Umieszczając ciężkie towary na niższym poziomie, a lżejsze na górnym, można również uzyskać nisko położony środek ciężkości, co z kolei ma pozytywny wpływ na właściwości jezdne i zwiększa bezpieczeństwo. Aby zredukować proces załadunku do minimum, nawet w przypadku długich towarów, Vario Liner jest standardowo wyposażony w podnoszony dach, który umożliwia szybszy dostęp do górnego poziomu. Ułatwia to również i przyspiesza zabezpieczanie ładunku.
ELVIS AG (Europäischer Ladungs-Verbund Internationaler Spediteure) jest wiodącym stowarzyszeniem firm transportowych i spedytorów w Europie i reprezentuje interesy ponad 200 firm partnerskich. Poprzez swoich partnerów stowarzyszenie jest reprezentowane w 280 lokalizacjach w Niemczech iw ponad 30 krajach Europy. Podstawowym celem ELVIS AG jest realizacja korzyści dla spółek stowarzyszonych, które wynikają z ekonomii skali i współpracy między sobą. Portfolio usług stowarzyszenia obejmuje centralne zakupy towarów i usług, własny sklep internetowy „ELVIS Truckstar” oraz rozwiązania doradcze. ELVIS informuje swoich partnerów na wczesnym etapie o wszystkich zmianach rynkowych i branżowych, a także istotnych wydarzeniach politycznych i ich skutkach.
Jako organizacja patronacka, stowarzyszenie działa jako centralny punkt kontaktowy i lobbuje na rzecz swoich partnerów w kontaktach z polityką i administracją. W celu generowania praktycznej wartości dodanej i korzyści dla stowarzyszonych firm, ELVIS AG regularnie inicjuje i nadzoruje projekty pilotażowe oraz współpracę z uniwersytetami i instytucjami naukowymi. Ponadto pod patronatem ELVIS AG istnieją różne sieci operacyjne: sieć ładunków częściowych, sieć ładunków pełnych, sieć ładunków objętościowych, sieć materiałów budowlanych i portal paletowy.
ELVIS AG istnieje od 2006 roku i za pośrednictwem swoich partnerów dysponuje obecnie flotą ponad 17.000 samochodów ciężarowych.
Druga generacja naczepy Vario Liner spełnia surowe wymagania dotyczące zabezpieczania ładunku za pomocą Code XL i charakteryzuje się jeszcze większą stabilnością w porównaniu z poprzednim modelem. Zarówno rama, jak i kłonice zostały wzmocnione. Szczególnie solidne prowadnice zapobiegają przechylaniu się półek pośrednich.
– Dzięki temu uzyskujemy znaczny wzrost komfortu i – dzięki ulepszonym właściwościom jezdnym – dużą poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Udało nam się również osiągnąć znaczny stopień wydajności i trwałości w sytuacjach związanych z załadunkiem – dodaje Björn Budde, kierownik sprzedaży na Niemcy w firmie Fahrzeugwerk Bernard KRONE.
Nową naczepę Krone Vario Liner można zamówić bezpośrednio w stowarzyszeniu ELVIS. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że pomyślnie zakończyliśmy fazę rozwoju i testów nowego Vario Linera i możemy teraz zaoferować naszym partnerom kolejne zaawansowane narzędzie, które pomaga im działać bardziej ekonomicznie, wydajnie i przyjaźnie dla środowiska – komentuje Nikolja Grabowski.
Szczegółowe informacje na temat Vario Liner można znaleźć na stronie: https://www.elvis-ag.com/vario-liner
(s), fot. ELVIS AG