KRONE / TRAILER DYNAMICS: Strategiczne partnerstwo przy tworzeniu zelektryfikowanej naczepy
Trailer Dynamics GmbH i producent naczep Krone ogłosiły strategiczne partnerstwo. Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej przyczepy gotowej do użycia i produkcji seryjnej. Wpłynie to na redukcję zużycia oleju napędowego i emisji CO2 w transporcie drogowym.

Prototyp naczepy Krone eMega Liner został zaprezentowany dla po raz pierwszy podczas Krone Executive Logistics Summit w Krone Future Lab w Lingen pod koniec września. Podczas pierwszych jazd testowych, którym towarzyszyła firma SGS TÜV Saar GmbH, eMega Liner był już w stanie osiągnąć zmniejszenie emisji CO2 nawet o 20 procent.
Innowacyjna technologia Trailer Dynamics ściśle koordynuje zastosowane do budowy pojazdu komponenty. Kluczowym elementem jest potężna elektryczna oś, która napędza naczepę, a także odzyskuje energię hamowania poprzez rekuperację. Energia akumulatora zabudowanego w naczepie wystarcza na długie dystanse powyżej 500 km.
Jeśli infrastruktura ładowania na planowanej trasie jest niewystarczająca, będzie można zamówić pokładową ładowarkę. Trailer Dynamics dostarcza też inteligentne oprogramowanie sterujące, które optymalnie wykorzystuje i rozprowadza energię elektryczną z baterii na całej trasie. Ogólnie rzecz biorąc, system naczepy staje się elektryczną hybrydą plug-in dzięki jej inteligentnemu połączeniu z ciężarówką z silnikiem wysokoprężnym.
– Dzięki technologii Trailer Dynamics eTrailer jesteśmy w stanie znacznie obniżyć zużycie oleju napędowego i emisję CO2 naczepy wnosząc istotny wkład w neutralność klimatyczną. Ponieważ nasz system eTrailer może być łączony z dowolną naczepą, niezależnie od producenta, oferujemy możemy zmodyfikować około dwóch milionów naczep, co przybliży europejskie floty do niskoemisyjnej, zielonej logistyki. Ponadto, nasza technologia przedłużacza zasięgu w eTrailer umożliwia w pełni zelektryfikowany transport towarów ciężkich na długich dystansach powyżej 500 km – mówi Michael W. Nimtsch, założyciel i dyrektor zarządzający Trailer Dynamics.
Abdullah Jaber, drugi z założycieli i dyrektorów zarządzających Trailer Dynamics, dodaje: – Koncepcja sterowania sensorycznego elektrycznego układu napędowego opracowana przez Trailer Dynamics umożliwia solidne i funkcjonalnie niezawodne sterowanie naczepą. W testach terenowych zrealizujemy dalsze ulepszenia wydajności, które są obecnie w toku i nie są jeszcze gotowe do produkcji seryjnej. Chcemy wszystko dokładnie sprawdzić, zapewniając w ten sposób przekonujące technicznie wejście na rynek naszego układu eTrailer.
Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom nowe spojrzenie na transport przyjazny dla środowiska dzięki temu strategicznemu partnerstwu. Ważne jest dla nas, aby całkowity koszt posiadania był na pierwszym planie – dodaje dr Stefan Binnewies, członek zarządu Bernard Krone Holding.
(s)
Fot. Krone