Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » KRONE: Strategiczne partnerstwo dla zautomatyzowanej logistyki

    KRONE: Strategiczne partnerstwo dla zautomatyzowanej logistyki

    26 września, 2022
    Aktualności, Naczepy

    Krone i firma technologiczna Fernride współpracują w zakresie zautomatyzowanych rozwiązań transportowych, w których nie potrzeba kierowcy. Umowę partnerską zawarto na targach IAA Transportation w Hanowerze.

    KRONE, Strategiczne partnerstwo dla zautomatyzowanej logistyki
    Hendrik Kramer (z lewej), dyrektor generalny i założyciel Fernride GmbH oraz Bernard Krone, przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Krone, ogłaszają strategiczne partnerstwo podczas targów IAA Transportation 2022 w Hanowerze.

    W celu znacznego przyspieszenia automatyzacji rozwiązań logistycznych i transportowych, zwłaszcza w obszarze naczep, firma Krone, specjalizująca się w produkcji pojazdów użytkowych oraz Fernride, lider innowacji w zakresie autonomicznych i teleoperowanych rozwiązań transportowych, podpisały strategiczne partnerstwo. Na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze Krone zaprezentowło hasło „Mission Beyond Zero”. Ta ogólna koncepcja jest sygnałem startowym dla nowej generacji rozwiązań do transportu naczep, które zapewniają znaczną redukcję emisji CO2 z pojazdów przegubowych poprzez połączenie cyfryzacji, automatyzacji, zrównoważonego rozwoju i elektryfikacji.

    W ramach tej współpracy ma powstać zautomatyzowana naczepa, która początkowo realizuje automatyzację ważnych funkcji drugorzędnych, takich jak proces sprzęgania, otwieranie/zamykanie drzwi czy analiza otoczenia sensorycznego. W procesie transportu przeszkolony teleoperator może więc całkowicie skoncentrować się na zarządzaniu przydzielonymi mu autonomicznymi pojazdami.

    Koncentrując się na logistyce stoczni i terminali, obaj partnerzy zdobędą doświadczenie w odpowiednim czasie i szybciej doprowadzą nowe produkty do dojrzałości rynkowej. W perspektywie średnioterminowej dalej rozwijana technologia będzie również wykorzystywana w bardziej złożonych obszarach zastosowań łańcucha transportowego.

    Uzupełniając różne kompetencje obu firm, współpraca ta jest kolejnym, istotnym krokiem w ich strategicznym ukierunkowaniu w dziedzinie automatyzacji. Międzynarodowa sprzedaż, usługi i struktury danych Krone w połączeniu ze skalowalną technologią platformy Fernride do autonomicznej i zdalnej jazdy oferują idealne warunki do wspólnych działań. Grupa Krone wspiera również strategiczne partnerstwo poprzez inwestycję finansową w Fernride.

    – Przekonał nas zmotywowany zespół Fernride i jego technologiczne podejście. Firma już teraz rozwiązuje prawdziwy problem braku kierowców w aplikacjach pilotażowych jako partner dla swoich, a tym samym dla naszych wspólnych klientów logistycznych. Dzięki swojemu systemowi Fernride oferuje możliwości globalnego skalowania w logistyce – komentuje nową spółkę Bernard Krone, przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Krone.

    Takie zautomatyzowane pojazdy, których większą liczbę będzie nadzorował siedzący w biurze kierowca-operator, będą mogły działać dzięki współpracy Krone, Fernride i Terberga, który produkuje dla nich terminalowe ciągniki.
    Takie zautomatyzowane pojazdy, których większą liczbę będzie nadzorował siedzący w biurze kierowca-operator, będą mogły działać dzięki współpracy Krone, Fernride i Terberga, który produkuje dla nich terminalowe ciągniki.

    Kierowca prowadzi z biura

    Strategiczne partnerstwo to sytuacja korzystna dla obu firm. Oprócz silnej pozycji na rynku międzynarodowym i doświadczenia w produkcji w sektorze pojazdów użytkowych, Krone ma już duże doświadczenie w dziedzinie autonomicznej jazdy w sektorze maszyn rolniczych. Młoda firma Fernride uzupełnia teraz współpracę o swoją platformę technologiczną do autonomicznej i zdalnej jazdy, która umożliwia teleoperatorowi zdalne sterowanie autonomiczną ciężarówką.

    W scenariuszach, w których sztuczna inteligencja do autonomicznej jazdy osiąga swoje granice, teleoperator może w każdej chwili przejąć kontrolę i tym samym zabezpieczyć zautomatyzowany proces logistyczny. W ten sposób można zagwarantować najwyższą możliwą niezawodność usług.
    Skalowalna platforma start-upu celowo łączy ludzkie umiejętności „kierowców ciężarówek” z biura z dostępną obecnie technologią autonomicznej jazdy. W ten sposób Fernride na nowo definiuje pracę kierowcy i dostosowuje ją do przyszłości: kierowca staje się operatorem; menedżerem floty, który monitoruje wysoce zautomatyzowane maszyny i interweniuje tylko w rzadkich sytuacjach.

    Atrakcyjniejsze miejsce pracy oraz fakt, że w przyszłości można będzie 50-krotnie zwiększyć produktywność, będą przeciwdziałać stale rosnącemu niedoborowi kierowców.

    – Uznaliśmy, że naczepa będzie odgrywać decydującą rolę w łańcuchu wartości logistyki autonomicznej i elektrycznej. Dzięki firmie Krone znaleźliśmy idealnego – wysoce innowacyjnego partnera – wśród producentów naczep, aby wspólnie kształtować tę przyszłość i wprowadzać ją na drogi jeszcze szybciej – dodaje Hendrik Kramer, współzałożyciel i dyrektor generalny Fernride.

    Współpraca dla logistyki

    Oprócz partnerstwa rozwojowego z Terbergiem, liderem rynku ciągników terminalowych, a także projektów pilotażowych i badawczych z MAN w ramach projektu ATLAS-L4 dotyczącego automatyzacji scenariuszy Hub2Hub po stronie ciężarówki, Krone jako główny producent pojazdów użytkowych jest teraz także jednym z partnerów Fernride, który zdecydowanie i szybciej przyspiesza automatyzację logistyki. Istniejąca współpraca z renomowanymi dostawcami łączności, takimi jak Nokia i Telefonica, zapewnia również łączność i ekspansję w branży logistycznej, która ma kluczowe znaczenie dla teleoperacji.

    Fernride

    Fernride dąży do rozwiązania dwóch podstawowych problemów branży transportu ciężarowego: w samej UE brakuje obecnie 400.000 kierowców ciężarówek, a 39% emisji gazów cieplarnianych w transporcie jest spowodowanych przez ciężarówki napędzane silnikami wysokoprężnymi. Dzięki Fernride niedobory kierowców i emisje gazów cieplarnianych staną się przeszłością. Będąc pierwszym na rynku, Fernride jest pionierem zautomatyzowanej i zrównoważonej logistyki z wiodącymi klientami, takimi jak Volkswagen Group Logistics, DB Schenker czy BSH. Rozwiązanie typu „podłącz i używaj” umożliwia wdrażanie ciężarówek w przynoszących dochody, produktywnych operacjach od pierwszego dnia.

    Fernride zostało założone w 2019 r. przez Hendrika Kramera, dr. Maximiliana Fissera i Jean-Michaela Georga po dziesięciu latach badań na Uniwersytecie Technicznym w Monachium (TUM) i szybko przyciągnęło kapitał wysokiego ryzyka (>10 mln EUR 2021) z międzynarodowych funduszy.

    (s)
    Fot. Krone

    Tagi : Krone
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone