KRONE: Partner projektu „Badanie niedoborów mocy produkcyjnych w logistyce”
Ludzi do pracy w branży TSL brakuje nie tylko w Polsce. Z niedoborem pracowników zmagają się również Niemcy. W ich branży transportowej brakuje około 56.000 wykwalifikowanych pracowników.

Zespół badawczy kierowany przez prof. dr Wolfganga Stölzle z Logistics Advisory Experts, prof. dr inż. Thorstena Schmidt z Politechniki w Dreźnie i prof. dr Christiana Kille z Instytutu Logistyki Stosowanej na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Würzburg-Schweinfurt zbadał, w jaki sposób braki kadrowe wpływają na branżę logistyczną i jak można je rozwiązać. Jako partner konsorcjum firma Krone aktywnie uczestniczyła w tym przełomowym projekcie i wniosła swój wkład w różne aspekty badania.
W badaniu konsorcjum „Zaspokajanie niedoborów zdolności produkcyjnych w logistyce: analiza sytuacji – rozwiązania – potencjał – pakiety działań – mapy drogowe”, opublikowanym pod koniec stycznia 2023 r., oceniono prawie 200 odpowiedzi. Na ich podstawie badacze doszli do następującego wniosku: „Przy całkowitym niedoborze około 56 tys. wykwalifikowanych pracowników w 2022 r., branża transportowa znajduje się nawet powyżej poziomu najbardziej deficytowych zawodów związanych z opieką i wychowaniem dzieci”.
Długie, nieatrakcyjne i źle zaplanowane godziny pracy, mało konkurencyjne perspektywy płacowe oraz nieatrakcyjny wizerunek zawodu odstraszają potencjalnych wykwalifikowanych pracowników. Innymi czynnikami gwałtownego spadku liczby nowych rekrutów są zmiany demograficzne i zawieszenie służby wojskowej.
Dr Frank Albers, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w Krone Commercial Vehicle Group, wyjaśnia zaangażowanie producenta naczep w projekt: – Wyniki tego badania otwierają również nowe możliwości dla firmy Krone, aby lepiej zaspokajać potrzeby kierowców obu płci oraz dostosowywać nasze działania rozwojowe, dzięki tym naukowo popartym argumentom. Firma Krone zawsze była zaangażowana w poprawę środowiska pracy w wielu obszarach. Przykładem jest nasze nowe centrum dostaw Trailer Point z przestronnymi pomieszczeniami oraz nasz wygodny w obsłudze portal dostaw online „MyKrone”. Automatyzacja to kolejne rozwiązanie Krone, które może znacząco poprawić środowisko pracy kierowców. Na przykład nowe podwozie kontenerowe Box Liner eLTU 50 Automatic można dopasować do odpowiedniego kontenera za naciśnięciem przycisku z kabiny samochodu ciężarowego – wszystkie dotychczas wymagane ręczne czynności należą już do przeszłości. Dla kierowcy oznacza to nie tylko fizyczną ulgę, ale także znaczny wzrost bezpieczeństwa.
W sumie konsorcjum badawcze składa się z 16 firm, czterech stowarzyszeń federalnych i platformy internetowej Jobmatch.me. Wyniki badania są dostępne bezpłatnie na stronie logistik-digitalisierung.de.
(s), fot. Krone
- Kilka kilometrów na konto narzeczonej skończyło się zatrzymaniem prawa jazdyKierowca ciężarówki wyjął swoją kartę z tachografu, ponieważ przekroczył limit dziennego czasu pracy. Aby uniknąć kary, postanowił zalogować swoje aktywności na karcie narzeczonej. W ten sposób zdołał przejechać zaledwie kilka kilometrów. Na ulicy Igołomskiej w […]
- MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT ConceptMitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) zaprezentuje Mitsubishi XRT Concept – koncepcyjną wersję całkowicie nowego pickupa Triton/L2001. Prezentacja odbędzie się na 44. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023, który potrwa od 21 marca do 2 […]
- SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023Podczas 14. edycji targów Elekbu Solaris prezentuje nowe rozwiązanie w swojej ofercie – przegubowy autobus bateryjny z dwiema elektrycznymi osiami napędowymi. Model Urbino 18 electric jest wystawiony na stoisku firmy nr 53. Największa w Niemczech […]
- Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229.000 zł netto, wersji PanAmericana 249.000 zł netto, a wersji Aventura 269.000 zł netto. […]