Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » KRONE: Od marca nowa tylna osłona przeciwnajazdowa w naczepach

    KRONE: Od marca nowa tylna osłona przeciwnajazdowa w naczepach

    3 marca, 2021
    Aktualności, Naczepy

    Od marca Krone będzie sukcesywnie wyposażać swoje pojazdy w nowo zaprojektowaną tylną osłonę przeciwnajazdową, która znacznie zwiększa bezpieczeństwo bierne w ruchu.

    KRONE: Od marca nowa tylna osłona przeciwnajazdowa w naczepach, Truckslog.pl
    Od marca Krone będzie sukcesywnie wyposażać swoje pojazdy w nowo zaprojektowaną, tylną osłonę przeciwnajazdową.

    Wprowadzenie nowej tylnej osłony przeciwnajazdowej opiera się na nowelizacji dyrektywy UE UN / ECE-R 58 ÄS 03, która wejdzie w życie dla wszystkich producentów pojazdów użytkowych w Europie od 1 września 2021 roku. Według badania dotyczącego wypadków GIDAS (German In-Depth Accident Study), 60 procent wszystkich zderzeń tylnych samochodów z ciężarówkami / przyczepami kończy się śmiercią.

    Aby sprostać nowym wymaganiom, Krone opracował nową generację tylnych osłon przeciwnajazdowych. Głównym celem rozwoju było zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków w zderzeniach tylnych z samochodami osobowymi nawet o 78 procent i poważnych obrażeń nawet o 49 procent.

    Nowa dyrektywa UE wymaga nawet dwukrotnego zwiększenia pochłaniania siły, dłuższych ramion dźwigni i zmniejszenia maksymalnej odległości od nawierzchni jezdni z 550 mm do 450 mm. Aby spełnić te wymagania, konstruktorzy Krone nie tylko zastosowali wysokowytrzymałą stal drobnoziarnistą o większej grubości materiału, ale także całkowicie przeprojektowali całą gamę tylnych osłon przeciwnajazdowych.

    Powstały system modułowy dla serii Profi Liner, Mega Liner, Cool Liner i Dry Liner, a także dla naczep Load Carrier opiera się na połączeniach śrubowych zamiast spawanych – z całą gamą zalet dla operatora floty:

    • całkowite przeprojektowanie tylnej części, zastosowanie materiałów wyższej jakości oraz zmodyfikowane zawieszenie układu zapewniają znacznie większe bezpieczeństwo w ruchu;
    • nowa konstrukcja jest mocniejsza i trwalsza dzięki wyższej jakości materiału. Ponadto nowa belka zabezpieczająca jest ocynkowana, dodatkowo pomalowana katodowo (KTL), a na koniec pomalowana proszkowo, dzięki czemu zapewnia maksymalną ochronę przed korozją;
    • modernizacja opcjonalnych części dodatkowych, takich jak płozy chroniące belkę przeciwnajazdową, znaki ostrzegawcze ECE i znaki ostrzegawcze parkowania w nocy, jest znacznie łatwiejsza;
    • w przypadku uszkodzenia nowa tylna osłona przeciwnajazdowa jest łatwiejsza do naprawy, a dostawa części zamiennych jest logistycznie tańsza, szybsza i bardziej niezawodna, dzięki zmniejszonej ich liczbie.

    Jednak znacznie wyższe bezpieczeństwo i lepsza wytrzymałość mają wpływ na właściwości produktu, których nie można uniknąć. Na przykład masa nowych tylnych osłon przeciwnajazdowych w standardowym zakresie wzrasta średnio o około 22 kg. Ze względu na wymagane przez prawo większe gabaryty, większą wagę i zastosowanie lepszych gatunków materiałów wzrasta też cena. Zaczyna się od 200 euro – w zależności od modelu i wyposażenia. Ponadto wpływa to również na właściwości jezdne: ponieważ zalecana jest mniejsza o 100 mm odległość od podłoża, tylna osłona przeciwnajazdowa jest narażona na zwiększone ryzyko kontaktu, co może mieć negatywny wpływ na przykład w ruchu promowym. Dlatego Krone oferuje opcjonalne płozy na belce osłony przeciwnajazdowej, aby chronić naczepę przed uszkodzeniami.

    W przypadku pierwszych wariantów modelowych nowe rozwiązanie jest już dostępne od marca, pół roku przed wymaganym prawnie terminem. Dzięki wczesnemu przejściu na nową generację tylnych osłon przeciwnajazdowych z systemu modułowego, Krone może już teraz zapewniać użytkownikom swoich pojazdów lepszą ochronę przed wypadkami.

    (s)
    Fot. Krone

    Tagi : Krone, osłona przeciwnajazdowa
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone