KRONE: Nowy Swap Liner do dwóch nadwozi wymiennych 7,45 m
Jak w prosty sposób można przewieźć dwie wymienne zabudowy o długości 7,45 m za pomocą długiej ciężarówki typu 1 (przedłużona naczepa)? Krone pokazuje nowe podwozie Swap Liner.

Po zwiększeniu maksymalnej dopuszczalnej długości całkowitej dla tego zestawu z 17,80 m do 17,88 m zgodnie z ze zmienionym w zeszłym roku w Niemczech prawem o ruchu drogowym, firma Krone opracowała nowy Swap Liner – specjalnie dla zadania transportowego 2 x 7,45 WB. W porównaniu z zestawem przegubowym ta kombinacja pozwala zaoszczędzić około 1,5 litra paliwa na 100 km.
Podwozie z opatentowaną, hybrydową szyjką ramy i 85 mm wysokości szyjki pozwala również na zastosowanie niedrogich i trwałych opon w rozmiarze 315/80 R 22,5 na osi napędowej, a jednocześnie zapewnia maksymalną wysokość całkowita 4000 mm, przy nadwoziach wymiennych o wysokości 2750 mm.
Podczas załadunku hybrydowa szyjka ramy przejmuje funkcję prowadzącą dla nadwozi wymiennych. Specjalne prowadnice z tyłu pojazdu zapewniają precyzyjne podnoszenie i ustawianie pojemników. Zastosowanie zderzaka zawiasowego umożliwia precyzyjne przenoszenie platformy, gdy przednia wymienna zabudowa jest umieszczona równo z tyłem rampy.
Innowacyjny program stabilności przy dużych prędkościach, który rozszerza wirtualny rozstaw osi, a tym samym zapewnia lepsze właściwości jezdne, jest praktyczny i przyjazny dla kierowcy. Ponadto dodatkowy system znacznie ułatwia połączenie dwóch wymiennych nadwozi: gdy pojazd jest na biegu wstecznym, miechy na pierwszej osi są odpowietrzane, a druga oś jest podnoszona, dzięki czemu naczepa odchyla się znacznie mniej z tyłu. Na życzenie dostępna jest również kamera cofania. Swap Liner jest również przekonujący pod względem bezpieczeństwa, ponieważ ma boczne oznaczenia, które migają w tym samym czasie. Nowy Swap Liner jest również dostępny jako wariant dwuosiowy; ten typ jest zawsze wyposażony w oś samosterującą.
Dzięki naczepie Swap Liner dla dwóch wymiennych nadwozi i dopuszczalnej masie całkowitej 40 t, Krone oferuje inteligentną alternatywę dla zestawów przegubowych, a nowy pojazd zwiększa zakres zastosowań w transporcie kombinowanym.
(s)
Fot. Krone