KRONE: Nowa generacja Mega Linera – solidna podstawa, innowacyjne detale, niższa masa własna
W ciągu ostatnich kilku lat firma Krone stopniowo zmieniała konstrukcję swojej naczepy Mega Liner. Rezultatem jest innowacyjny pojazd objętościowy, który oferuje firmom transportowym wiele wymiernych korzyści.

Najważniejszy jest wzrost maksymalnej ładowności – tara naczepy jest mniejsza niż 6500 kg, a w wersji Ultra-Light nawet poniżej 5900 kg. Kolejna zaleta to łatwa regulacja wysokości: dzięki nowej konstrukcji hydraulicznie podnoszonego dachu można go otwierać i zamykać do 500 mm bez większego wysiłku.
To jeszcze nie wszystko. Ważna jest też wygodna obsługa – z plandeką zabezpieczającą ładunek Safe Curtain podczas szczególnie szybkiego i bezpiecznego załadunku i rozładunku podczas transportu objętościowego o wysokiej częstotliwości, które są wykonyuwane np. w systemie just-in-time. Ekstremalna wszechstronność producent z Werlte uzyskał dzięki wyrafinowanemu systemowi modułowemu – Mega Liner może być dostosowany do wielu indywidualnych wymagań – od piggyback po hydrauliczne poszerzenie tyłu. I wreszcie długa żywotność. Połączenie lakierowanej proszkowo ramy KTL plus i wstępnie ocynkowanych komponentów zapewnia szczególnie wysoką ochronę przed korozją.

Krone Mega Liner z kurtyną zabezpieczającą ładunek Safe Curtain, która integruje wysokowytrzymałe paski ze stali sprężynowej w pionowych kieszeniach tunelowych z PVC w bocznych plandekach.
Krone był pierwszym producentem seryjnym, który wprowadził na rynek innowacyjne naczepy objętościowe. Wieloletnie doświadczenie znajduje odzwierciedlenie w wielu praktycznych szczegółach Mega Linera. Na przykład, dzięki nowej koncepcji modułowego zderzaka dobijającego – zderzaki lub rolki mogą być wymieniane lub rozszerzane we wszystkich możliwych kombinacjach – bez konieczności wiercenia choćby jednego otworu.
Szczególną atrakcją nowego Mega Linera jest innowacyjne, hydrauliczne poszerzenie tyłu dla bardzo szerokich ładunków. W tym celu najpierw otwiera się dach, boczne kurtyny i tylne drzwi. Te te drugie zabezpiecza się łańcuchem blokującym. Następnie kierowca za pomocą hydraulicznego zespołu sterującego rozsuwa specjalnie zaprojektowany tył – do 500 mm z każdej strony. Szerokość przeładunkowa w świetle wzrasta w ten sposób do 3480 mm. Oznacza to, że bardzo szerokie ładunki można ładować i rozładowywać szybko, łatwo i bezpiecznie.
(s)
Fot. Krone