KRONE: Nowa generacja Dry Linerów na nowo definiuje naczepę do przewozu ładunków suchych
Krone wzmocnił portfolio produktów Dry Liner pod względem jakości i różnorodności konfiguracji poprzez szeroko zakrojone inwestycje w przemysłowe linie produkcyjne. Łącząc to z elastycznym systemem modułowym Krone, można stworzyć szeroką gamę rozwiązań branżowych. Bazując na czterech podstawowych modelach Krone Dry Liner, można spełnić prawie każde wymaganie przyszłego użytkownika naczepy.

Niezależnie od tego, czy chodzi o transport tekstyliów, cennej elektroniki, farb, paczek czy mebli – wymagania stawiane naczepom do przewozu ładunków suchych są tak zróżnicowane, jak codzienny transport. Aby móc sprostać tym bardzo różnym wymaganiom, Krone produkuje wszechstronnego Dry Linera w czterech podstawowych modelach z różnymi typami ścian bocznych.
Solidne i jednocześnie elastyczne stalowe nadwozie o gładkich ścianach (STG) z pochylonymi ścianami bocznymi, wyposażone w wiele opcji zabezpieczenia ładunku i jest szczególnie poszukiwane w transporcie drobnicowym oraz w przemyśle tekstylnym. 50 procent wybudowanych jednostek jest wyposażonych w system piętrowego załadunku. Do transportu mebli i przeprowadzek STG jest wyposażony w drewniane panele i płaskie szyny mocujące, a także gładką podłogę ułatwiającą przesuwanie towarów.
Dry Liner z konstrukcją ściany bocznej ze sklejki (STP) może być również wyposażony w osprzęt do podwójnego załadunku i szyny mocujące. Do zastosowań szczególnie wrażliwych na wagę dostępny jest Dry Liner z lekką ścianką boczną z tworzywa sztucznego STK, a do towarów wrażliwych na temperaturę, takich jak lakiery i farby, predestynowany jest Dry Liner SDK LI z lekką izolacją; ze ścianami bocznymi w konstrukcji warstwowej ze stalową warstwą wierzchnią, malowaną na zewnątrz i powlekaną PCV od wewnątrz.
Wspólną cechą wszystkich wersji Dry Linera jest niezwykle wytrzymała konstrukcja podstawowa, która charakteryzuje się stabilnym podwoziem z ukośnymi wzmocnieniami ramy, ścianą przednią przyspawaną do profili narożnych, podłogą ułożoną między belkami wzdłużnymi oraz solidną, dwuścienną ochroną przed kolizją z wózkami widłowymi lub w przypadku LI z połączeniem ze ścianą boczną za pomocą profili aluminiowych i odpornej na ścieranie listwy aluminiowej o wysokości 300 mm. Oznacza to, że Dry Linery są przystosowane do najtrudniejszych zastosowań z licznymi ładunkami i rozładunkami dziennie, standardowymi np. w branży kurierskiej (przewóz paczek).
Wszystkie typy nadwozia z tej serii są wyposażone w stalowy dach w standardzie (opcjonalnie również z oknami), ale może być również łączony z dachem półprzezroczystym GRP lub dachem izolowanym. W przypadku konstrukcji tylnej możliwe są drzwi kontenerowe, roleta lub winda załadunkowa.
Istnieją również różne opcje długości pojazdu. Oprócz standardowej długości 13,6 m Dry Liner STG jest również dostępny w wersji długiej ciężarówki typu 1 o długości 15 m. Ponadto dostępna jest wersja 11-metrowa dla logistyki miejskiej, która może być wyposażona w kierowanie wymuszone. Dla wszystkich modeli dostępna jest również wersja mega. Ponadto dostępny jest osprzęt TIR, pakiety promowe i kolejowe.
W ciągu wielu lat bliskiej współpracy z klientami z różnych branż, Krone opracowało szeroki zakres funkcji i praktycznych detali dla Dry Linerów do najróżniejszych zastosowań. Naczepy te są na przykład wyposażone w zintegrowaną podłogę do frachtu lotniczego, perforowane szyny w podłodze, składane stoły dla usług kurierskich lub wykładzinę filcową dla przemieszczających się ładunków. Oczywiście naczepy do przewozu ładunków suchych mogą być również wyposażone w wytrzymałą oś Krone Trailer Axle i system Krone Telematics, który zawsze przesyła lokalizację i inne dane istotne dla pojazdu.
Krone produkuje Dry Linery nowej generacji w największym i najnowocześniejszym w Europie zakładzie produkcyjnym naczep do przewozu ładunków suchych, który został zmodernizowany w 2020 r. za 11,3 mln euro.
(s)
Fot. Krone